۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دفاع از کشور و فداکاری در راه انقلاب یک تکلیف الهی است/ امروز خط مقدم ما در سوریه و یمن هست
کد خبر: ۲۱۵۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در یادواره "شهید چگینی":

دفاع از کشور و فداکاری در راه انقلاب یک تکلیف الهی است/ امروز خط مقدم ما در سوریه و یمن هست

استاندار قزوین بیان کرد: امروز خط مقدم ما در سوریه و یمن هست و امروز ملت ما مرز جغرافیا نمی‌شناسند و هرجا نیاز به دفاع از ارزش‌های این انقلاب و نظام و امنیت آن باشد، جان خود را فدا می‌کند.

دفاع از کشور و فداکاری در راه انقلاب یک تکلیف الهی است/ امروز خط مقدم ما در سوریه و یمن هست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار استان قزوین شب گذشته(پنج شنبه) در مراسم یادواره "شهید قدرت الله چگینی" شهید شاخص بسیج فرهنگیان در امامزاده حسین، اظهار کرد: به فرموده خداوند شهدا حاضر و ناظرند و در نزد خدا مشغول به بهره‌مندی از روزی هستند و ما مسئول زنده نگهداشتن یاد شهدا و احترام به آنها هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: آنچه یک کشور را شکل می‌دهد به رفتار و اعمال فرد باایمانی که در میان مردم جامعه با اخلاص وظیفه‌ خود انجام می‌دهد، بستگی دارد، اگر هر یک از مسئولین وظیفه‌ خود را به خوبی انجام دهند و باری از دوش مردم بردارند و نیاز جامعه را برطرف کنند کشور در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های خود حرکت خواهد کرد.
همتی اذعان کرد: ما باید کاری که برای خدمت به مردم و رفع نیاز جامعه انجام می‌دهیم مزین به رضایت خدا و شهدا کنیم.
وی بااشاره به آزمون سختی که شهدا از آن سربلند بیرون آمدند، گفت: کار سخت و سنگین را شهدا انجام دادند و هرکسی از این آزمون مهم موفق و سربلند نمی‌شود، اکنون ما باید هر کاری که انجام می‌دهیم همه برای رضایت خدا، تقویت نظام کشور و خشنودی ارواح طیبه شهدا باشد.

کشور به تبعیت از ولی امر، ولایت فقیه، انسجام، وحدت و همدلی نیازمند است

استاندار قزوین ادامه داد: اگر ما خود را خالصانه برای خدا تربیت کنیم به‌یقین در کار ما برکت ایجاد شده و هم وظیفه خود را خالصانه انجام داده‌ایم و هم رضای خدا و شهدا را به‌ دست می‌آوریم.
وی مطرح کرد: با تامل در احوال شهدا متوجه می‌شویم همه آنها شخصیت برجسته و بزرگی بودند از جمله شهید چگینی و شهید رجایی که هفته دولت با نام این شهید مزین شده بود به همین علت خدا آنها را انتخاب می‌کند.
همتی بیان کرد: در دنیا جنگ‌های مختلفی به‌ وجود آمده و برای دفاع از کشور افراد زیادی از جان خود گذشته‌اند، اما کشور ما در مسیر دفاع مقدس و رابطه بین انسان و خدا حرکت می‌کند و دفاع و فداکاری در این مسیر یک تکلیف الهی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز دشمن عاجز است از فهم و رمزو رازی که در روحیه و افکار و اعتقاد مردم ایران وجود دارد که چگونه جوانان ایرانی در شهادت از هم سبقت می‌گیرند؟
این مسئول با اشاره به ترویج روحیه شهادت طلبی در بین ملت ایران اظهار کرد: برای تقویت و ترویج این روحیه باید رابطه بین انسان و اجتماع با خدا محکم باشد و کشور به تبعیت از ولی امر، ولایت فقیه، انسجام، وحدت و همدلی نیازمند است.
وی درباره انتظارات شهدا از مردم و مسئولین گفت: از برجسته‌ترین انتظارات شهدا تبعیت از رهبری، انسجام و همدلی و پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستادن است.
همتی خاطرنشان کرد: ما باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و راه انقلاب را با ایثار و فداکاری‌ها و حضور جوانان در میدان جنگ ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: امروز خط مقدم ما در سوریه و یمن هست و همه این مقاومتها برای ضمیمه کردن جمهوری اسلامی است؛ امروز ملت ما مرز جغرافیا نمی‌شناسند و هرجا نیاز به دفاع از ارزش‌های این انقلاب و نظام و امنیت آن باشد، جان خود را فدا می‌کند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان