۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تربیت دینی دانش آموزان مستلزم دانش و تجربه است
کد خبر: ۲۱۵۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۱ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قزوین:

تربیت دینی دانش آموزان مستلزم دانش و تجربه است

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: زیر بنای همه این موارد، تربیت دینی است؛ بخشی از اوقات دانش آموزان در اختیار شما روحانیون و مبلغان است و می‌توانید سهمی از تربیت داشته باشید و برای این منظور نیاز به دانش و تجربه است.

تربیت دینی دانش آموزان مستلزم دانش و تجربه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همایش آموزشی توجیهی ائمه جماعات مدارس استان قزوین، با محوریت پرورش احساسات مذهبی در نوجوانان، پیش از ظهر امروز (11 شهریور) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام سید جواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در این همایش، ابراز کرد: در قرآن کریم بیش از 900 بارکلمه رب درباره خداوند آمده است که رب به معنای صاحب، مدبر، تربیت کننده و پرورش دهنده است.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات رهبر است که بخش اول این سند مبنای تعلیم و تربیت می‌باشد و وزارت آموزش و پرورش هم از دو کلمه آموزش و پرورش تشکیل شده که این سند پرورش را بر آموزش ارجحیت داده است.
مشاور وزیر در امور قرآنی، توسعه فرهنگ اقامه نماز و عترت اضافه کرد: در این سند برای تربیت و پرورش افراد چند ساحت تعریف شده است که شامل تربیت دینی، اخلاقی و عبادی، تربیت بدنی و زیستی، تربیت علمی و فناوری، تربیت سیاسی و اجتماعی، زیباشناختی و هنر و تربیت فنی و اقتصادی می‌باشد.
وی خطاب به ائمه جماعات مدارس، اظهار کرد: زیر بنای همه این موارد، تربیت دینی است؛ بخشی از اوقات دانش آموزان در اختیار شما روحانیون و مبلغان است و می‌توانید سهمی از تربیت داشته باشید و برای این منظور نیاز به دانش و تجربه است.
حجت الاسلام بهشتی اعلام کرد: در قران کریم 90 بار کلمه صلاه و بیش از 900 بار هم کلمات مرتبط با نماز آمده، یعنی یک هزار بار در قرآن مستقیم و غیرمستقیم به نماز اشاره شده است.
وی تأکید کرد: برای اثرپذیری کار و ترغیب دانش آموزان به نماز تجربه لازم است و ابتدا باید نسبت به دانش آموز شناخت داشته باشیم و دانش آموزان هم به 6 گروه ابتدایی، راهنمایی، متوسط در جنسیت‌های دختر و پسر تقسیم می‌شوند که داشتن این شناخت خود یک دانش است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سوالی که از تعدادی از دانش آموزان در خصوص نماز پرسیده شد یکی از جواب‌ها در خصوص علل نخواندن نماز این بود که یک نماز خوان مرا بی‌نماز کرده است و در واقع بی‌صداقتی، ظاهرسازی، بدزبانی و بدعهدی این فرد موجب شده تا دانش آموزی دیگر نماز نخواند.
وی در خصوص راهکار پرورش احساسات مذهبی دانش آموزان گفت: احساس سپاسگذاری، احساس ستایش گری، احساس پناه جویی، احساس نیازخواهی و احساس پرسش گری راهکارهایی است که موجب پررورش احساسات مذهبی دانش آموزان و ترغیب به نماز می شود.
حجت الاسلام بهشتی خاطر نشان کرد: برای نمونه ما وقتی در مناسبات با دیگران کسی به ما خدمت می کند احساس می کنیم او ما را دوست دارد و در مقابل باید از وی تشکر کنیم و این سپاس در رفتار و یا حرکتی از ما نشان داده می‌شود بنابراین ما هم باید نعمات خداوند را برای دانش اموزان بازگو کنیم.
وی خطاب به مبلغان و روحانیون یادآور شد: در هر نوبتی که در مدرسه نماز اقامه می کنید می‌توانید یک نعمت خداوند متعال را بازگو کرده و این امر احساس ستایش و سپاسگذاری را در دانش اموز ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان