۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توقیف گازانبری برنامه روشنگر "ثریا"/ کدام مرکز قدرت مانع پخش برنامه شد؟
کد خبر: ۲۱۵۰۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۱ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

ثریا در بن‌بست ماجرای تخفیف‌های جهادی!

توقیف گازانبری برنامه روشنگر "ثریا"/ کدام مرکز قدرت مانع پخش برنامه شد؟

امیرآبادی البته نام آن "مرکز قدرت" را نیاورده، اما جالب است که برنامه ثریا تاکنون بارها اقدامات ناصواب دولت را به نقد کشیده و اکنون که قرار بود ماجرای واگذاری زمین‌ها توسط شهرداری تهران هم در آن بررسی شود، ناگهان لغو شد!

توقیف گازانبری برنامه روشنگر "ثریا"/ کدام مرکز قدرت مانع پخش برنامه شد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس از تعطیلی برنامه امشب ثریا با فشار "یکی از مراکز قدرت" خبر داده است.

در برنامه امشب، قرار بود ماجرای فیش های نجومی دولت و نیز واگذاری زمین های شهرداری تهران بررسی شود.

امیرآبادی البته نام آن "مرکز قدرت" را نیاورده، اما جالب است که برنامه ثریا تاکنون بارها اقدامات ناصواب دولت را به نقد کشیده و اکنون که قرار بود ماجرای واگذاری زمین ها توسط شهرداری تهران هم در آن بررسی شود، ناگهان لغو شده است!

از طرفی خود امیرآبادی از نمایندگان منتقد دولت است و ابایی از نام بردن از مرکزی دولتی که ممکن بود به صداوسیما برای لغو برنامه ثریا فشار بیاورند نداشته است؛ با این حال او ترجیح داده که از عنوان "مرکز قدرت" استفاده کند.

امیر آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به لغو برنامه امشب ثریا با محور فیش های نجومی و اشرافیگری که از او به عنوان مهمان برنامه دعوت شده بود اظهار داشت: متاسفانه یکی از مراکز قدرت به آقای علی عسگری فشار آوردند تا برنامه امشب تعطیل شود.

امیرآبادی ادامه داد: محور برنامه امشب درباره مبارزه با اشرافیگری و فیش های نجومی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه بود و همچنین قرار بود موضوع مرتبط با واگذاری های شهرداری نیز مورد بررسی قرار گیرد که بنده و آقایان تجری عضو کمیسون اصل 90 و پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و حافظی عضو شورای شهر تهران از مدعوین حضوری و تلفنی این برنامه بودیم اما نهایتا با فشار به صدا و سیما این برنامه تعطیل شد.

وی تصریح کرد: من واقعا متعجب هستم که چطور می شود که رسانه ملی تحت فشار یک مرکز قدرت، برنامه ای را که مورد خواست همه مردم است تعطیل می‌کند و همین رفتارهاست که باعث می شود بخشی از مردم به رسانه های بیگانه مراجعه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر لغو برنامه امشب ثریا با محور اشرافیگری بیان داشت: در تماسی که حوالی ساعت 9 شب، عوامل برنامه با من داشتند اعلام شد که برنامه امشب پخش نمی شود که بعد از پیگیری مختلفی که انجام دادم متوجه شدم این لغو برنامه تحت فشار بوده است.

امیر آبادی خاطرنشان کرد: بنده برای پیگیری موضوع با آقای علی عسگری رئیس سازمان تماس گرفتم اما تلفن بنده را پاسخ ندادند سپس پیامکی برای آقای علی عسگری ارسال کردم که بازهم خبری نشد و بعد از ان با آقای موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما تماس گرفتم که ابراز بی اطلاعی از ماجرا کرد و وعده پیگیری داد اما بعد از آن، ایشان هم پاسخکوی تماس ها و پیامک بنده نبود.

وی ادامه داد: بعد از عدم امکان ارتباط با این دو بزرگوار با آقای دارابی تماس گرفتم که او هم گفت بنده مسئول استانها هستم و در جریان نیستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تمجید از عملکرد برنامه ثریا گفت: این برنامه تاکنون به خوبی پیش رفته و مورد توجه مردم قرار گرفته است و فارغ از اینکه امشب چه کسانی مدعو بودند توجه به این مساله مهم است که نباید اجازه داد یک مرکز قدرت به صدا و سیما فشار بیاورد و این برنامه مفید را تعطیل کند.

امیرآبادی تصریح کرد: البته این نکته را هم بگویم که بنده تا اینجا از عملکرد رسانه ملی درباره موضوع فیشهای نجومی تشکر دارم اما باید به این نکته توجه داشت که نباید برنامه ای که توسط چهره های انقلابی و با دغدغه های ارزشی و در راستای منافع نظام در حال پیشروی است تعطیل شود.

وی گفت: برخورد با این برنامه ها باعث می شود که مردم به سمت رسانه های بیگانه سوق پیدا کنند و لذا برای جلوگیری از این موضوع باید از چنین برنامه هایی مانند ثریا حمایت شود. 

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان