۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آبروی شهرداران در حوزه نظارت باید بیشتر مدنظر قرار بگیرد
کد خبر: ۲۱۵۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۰ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع شهرداران استان قزوین:

آبروی شهرداران در حوزه نظارت باید بیشتر مدنظر قرار بگیرد

رئیس مجمع شهرداران استان قزوین بیان کرد: درخواست شهرداران این است که آبروی آنها در حوزه نظارت بیشتر مدنظر قرار بگیرد، زمانی که ۲ مطلع از شهر برای بررسی عملکرد شهردار در دادگاه حاضر می‌شوند شایعات زیادی درباره عملکرد شهرداری پخش می‌شود.

آبروی شهرداران در حوزه نظارت باید بیشتر مدنظر قرار بگیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ململی رئیس مجمع شهرداران استان قزوین در جلسه مجمع شهرداران استان قزوین که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات کتابخانه یادگار امام برگزار شد، اظهار کرد: نظارت‌ها در بخش بازرسی و ارائه پیشنهادات لازم به شهرداران برای رفع ضعف‌ها در حوزه شهرداری‌ها بسیار ضروری است؛ اما در این حوزه باید عملکردها به گونه‌ای باشد که شهرداران در نگاه اول متهم شناخته نشوند.
وی در ادامه افزود: باید به حقوق شهرداران نگاه ویژه‌ای شود ما با تشکیل هر پرونده‌ای در قسمت بازرسی دچار استرس زیادی می‌شویم؛ زیرا با باز شدن هر پرونده ای برای یک شهردار هنوز بررسی صورت نگرفته و رأیی صادر نشده آن شهردار متهم به هر خلافی می‌شود.
شهردار بیدستان با بیان اینکه نباید نگاه مردم یک شهر نسبت به تخلف ثابت نشده یک شهردار تغییر کند، اذعان کرد: همه مدیران شهری تمایل به پیشرفت و کسب ترفیع را دارند؛ اما این نگاهی که امروز در نظارت و بازرسی حاکم است این پیشرفت کاری را برای همکاران حوزه شهری سخت کرده است.
وی در ادامه افزود: در برخی از برنامه‌ها مرجع بالادستی به شهردار دستور اقدام می‌دهد و ما ماموریت به انجام آن داریم؛ اما در نظارت‌ها شاید این اقدام ما با مخالفت روبرو شود و در این میان شهردار متهم ردیف اول معرفی می‌شود در صورتی که موظف به انجام دستور بوده است.
ململی ادامه داد: درخواست ما از مسئول نظارت شهرداری‌ها این است که در بحث نوع نظارت ها ورود پیدا کنند و کمک حال شهرداران باشند؛ یعنی ابتدا مشکلات و ضعف‌ها را مطرح کنید اگر پاسخگویی لازم از سوی شهرداران نبود بعد اقدام عملی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: وقتی پرونده‌ای از سوی نظارت به دادگاه ارسال می‌شود به علت تعدد پرونده‌های ارسالی به دادگاه‌ها فرصت زیادی برای پاسخگویی داده نمی‌شود؛ اما سازمان بازرسی در این حوزه برای فرصت دادن به شهرداران دارای اختیارات بیشتری است و درخواست ما اختصاص زمان بیشتر به شهرداران برای ارائه پاسخگویی آنهاست.

پیمانکاران باتجربه برای فعالیت در شهرداری‌های کوچک حضور پیدا نمی‌کنند

این مسئول گفت: اگر در شهرداری قزوین کارهای بزرگ و مناسب صورت می‌گیرد به علت تجربه زیاد و حضور کارشناسان و مدیران باتجربه در این شهرداری است و نباید فعالیت‌های این شهرداری با شهرداری های کم سابقه مقایسه شود.
وی با بیان اینکه پیمانکاران باتجربه برای فعالیت در شهرداری‌های کوچک حضور پیدا نمی‌کنند، ابراز کرد: شهرداری‌هایی که توان هزینه کردن برای دخل و خرج و حقوق و مزایای کارمندانشان را ندارند، چگونه می‌توانند جریمه 30 میلیونی دادگاه را پرداخت کنند؟
رئیس مجمع شهرداران استان قزوین بیان کرد: تا زمانی که یک شهردار در جایگاه خود قرار دارد و بهترین اقدامات را انجام می‌دهد هیچ انتقادی مطرح نیست؛ اما زمانی که کنار می‌رود انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها علیه وی بیان می‌شود که این اقدام اخلاقی نیست.
وی عنوان کرد: درخواست شهرداران از مسئولان نظارت شهرداری‌ها این است که گزارش نظارت‌های خود را به طور مستقیم برای شهرداران بفرستند تا خود آنها ضعف‌ها را برطرف کنند؛ زیرا زمانی که این گزارش‌ها برای شورای شهر ارسال می‌شود یک پیش زمینه از اقدام تخلف در ذهن آنها ایجاد خواهد شد.
ململی در ادامه صحبت‌هایش درخواست کرد که مسئولان نظارت تعداد زیادی از حسابرسان مدنظر خود را به شهرداران معرفی کند تا شهرداران با کمک آنها بتوانند ضعف فعالیت‌های کاری خود را رفع کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری فعالیت شهرداری‌ها را با توجه به حوزه شهری آنها بسنجید، گفت: درخواست شهرداران این است که آبروی انها در حوزه نظارت بیشتر مدنظر قرار بگیرد، زیرا زمانی که 2 مطلع از شهر برای بررسی عملکرد شهردار در دادگاه حاضر می‌شوند شایعات زیادی درباره عملکرد شهرداری در بین مردم پخش می‌شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان