۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین روزانه یک نفر به علت سکته قلبی در شهرستان البرز فوت می‌کند
کد خبر: ۲۱۵۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۰ ساعت: ۱۵:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

روزانه یک نفر به علت سکته قلبی در شهرستان البرز فوت می‌کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: روزانه ۱ نفر بخاطر سکته قلبی، هر ۳ روز ۱ نفر به علت سرطان و در هر ۵ روز ۱ نفر به دلیل سوانح مختلف در شهرستان البرز فوت می‌کند.

روزانه یک نفر به علت سکته قلبی در شهرستان البرز فوت می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، آیین تکریم و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان البرز با حضور دکتر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین، مسئولان و جمعی از کارکنان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان البرز در محل سالن شهید آوینی الوند برگزار شد.

دکتر سعید اسکویی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در این مراسم گفت: روزانه یک نفر بخاطر سکته قلبی، هر ۳ روز ۱ نفر به علت سرطان و در هر ۵ روز ۱ نفر به دلیل سوانح مختلف در شهرستان البرز فوت می‌کند.

اسکویی افزود: برابر آمارهای موجود ۶۱ درصد افراد ۳۰ ساله که باید به سن ۷۰ سالگی برسند به دلایل مختلف فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار سال عمر از دست‌ رفته مجموع سن کسانی است که باید تا ۷۴ سالگی زنده می‌ماندند، اما متأسفانه دارفانی را وداع گفتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین بیان کرد: هر سال عمر از دست‌ رفته ۳ برابر تولید ناخالص ملی است و سرمایه بسیاری در حال از بین رفتن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد مردم ما هرطور که می‌خواهند زندگی می‌کنند، زیرا ۵ برابر مقدار مورد نیاز بدن نمک، ۳ برابر شکر، ۲ برابر روغن و نصف مقدار مورد نیاز بدن آب مطرف می‌کنند.

ابتلاء به سرطان ۷۰ درصد قابل پیشگیری است
اسکویی یادآور شد: امروز باید کمپینی برای تغییر رفتار و نوع زندگی مردم ایجاد شود، زیرا می‌توان با آموزش و پیشگیری از بسیاری از مرگ و میرها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ابتلاء به سرطان ۷۰ درصد قابل پیشگیری است، عنوان کرد: می‌توان با تغییر نوع تغذیه مردم کاهش ۲۰ درصدی در ابتلاء به سرطان داشت و با درست زندگی کردن از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه ابراز کرد: یکی از وظایف ما کاهش میزان مرگ و میر است، زیرا ما علت مرگ و میرهای موجود را می‌دانیم و باید برای جلوگیری از آن اقدام کنیم تا مردم به دلایل قابل پیشگیری فوت نکنند.

این مسئول ضمن تأکید بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم اضافه کرد: در صورتی که نتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم باید هر سال یک بیمارستان بسازیم، چرا که میزان ورودی بیمارستان‌ها به دلیل مختلف بیان شده افزایش خواهد داشت.

اسکویی در پایان شهرستان البرز را یکی از مناطق مهم استان قزوین دانست و یادآور شد: شهرستان البرز ۲۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که به علت همجواری با شهرهای صنعتی، وجود حوادث کاری و افزایش جمعیّت برای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بسیار با اهمیت است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان