۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرسوده بودن ۶۷درصد تخت‌های بیمارستانی/ به ۸۰ هزار تختخواب برای استاندارسازی بیمارستان‌های کشور نیاز داریم
کد خبر: ۲۱۵۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان وزارت بهداشت در قزوین مطرح کرد

فرسوده بودن ۶۷درصد تخت‌های بیمارستانی/ به ۸۰ هزار تختخواب برای استاندارسازی بیمارستان‌های کشور نیاز داریم

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: متاسفانه ۶۷ درصد تخت‌های بیمارستانهای وزارت بهداشت فرسوده هستند و برای حل این مشکل به یک نهضت بزرگ نیازمندیم و برای استاندارسازی بیمارستان‌ها به ۸۰ هزار تختخواب بیمارستانی احتیاج است.

فرسوده بودن ۶۷درصد تخت‌های بیمارستانی/ به ۸۰ هزار تختخواب برای استاندارسازی بیمارستان‌های کشور نیاز داریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر آقاجانی معاون وزارت بهداشت و درمان کشور صبح امروز(چهارشنبه) به همراه هیئت همراه از وزارت بهداشت برای افتتاح و بازدید از پروژه های حوزه درمان و سلامت استان وارد قزوین شد.

وی در ابتدا بازدیدی از پروژه های بیمارستانی شهرستان البرز داشت و از واحد دیالیز و بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید کرد.

وی در ادامه افتتاح پروژه های حوزه درمان قزوین در بیمارستان قدس حضور پیدا کرد و در این بازدید بخش های NICU- PICU ، بخش اختلالات خواب و بخش اندوسکوپی را افتتاح کرد.

دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان کشور پس از افتتاح بخش های درمانی بیمارستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون در کشور حدود 1.65 تخت به ازای هزارنفر جمعیت وجود دارد که این آمار در مجموع بخش های دولتی، خصوصی و عمومی است.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در کشور 76 درصد است، بیان کرد: یعنی اگر بیمارستانی 75 درصد ضریب اشغال داشته باشد این مرکز درمانی یک بیمارستان بهره ور معرفی می‌شود که این موضوع کل بیمارستان‌های کشور و حتی بیمارستانهای کوچک 32 و 64 تختخوابی را هم شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اگر بیمارستانهای بزرگ کشور با این نگاه مورد بررسی قرار بگیرند ضریب اشغال به حدود 90 درصد می رسد و این موضوع حکایت از این مسئله دارد که در ساعات و ایام مختلف بیماران زیادی پشت درب های این بخش ها می مانند و حتی بیماران ما منتظر بستری در اورژانس خواهند ماند.

وی تصریح کرد: زمانی که ضریب اشغال تخت از 80 درصد بالا می رود وضعیت بیمارستانها کم کم بحرانی خواهد شد.

دکتر آقاجانی اضافه کرد: در شرایط بحرانی بیمارستانها با لحاظ کردن ایام تعطیلات عید و ماههایی که بیماردهی مناطق مختلف کشور کاهش می‌یابد ما روزها و شب‌هایی را داریم که بیماران در زمان مناسب دسترسی به تخت پیدا نمی کنند که این موضوع حکایت از کمبود تخت بیمارستانی در کشور دارد.

وی عنوان کرد: حدود 80 هزار تختخواب برای رسیدن به اندکس 2.7 به ازای هزار نفر جمعیت کمبود داریم.

این مسئول با بیان اینکه طی دو دهه گذشته به طور متوسط 1700 تختخواب در سال به بیمارستانها اضافه شده است، ابراز کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان دولت یازدهم مصوب شده که 22هزار تختخواب بیمارستانی به بهره برداری برسد که این موضوع یک رکورد و حرکت استثنایی است.

وی با بیان اینکه مشکل بیمارستان‌ها فقط کمبود تخت نیست، گفت: اقدامات و برنامه های زیادی در حوزه بیمارستانی بر روی زمین مانده است که باید با سرمایه گذاری بخش غیردولتی انجام شود.

دکتر آقاجانی از فرسودگی 67 درصد تخت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت در کشور خبر داد و اذعان کرد: یک نهضت بزرگ برای بازسازی بیمارستانهای کشور از 2 سال گذشته شروع شده است که تاکنون 40 هزار تختخواب بیمارستانی نوسازی شده اند.

وی ادامه داد: تا به امروز همه تجهیزات پزشکی و تجهیزات هتلینگ مورد نوسازی قرار گرفته اند؛ اما عمق فرسودگی و مشکلات ساختار فیزیکی و تاسیساتی به حدی زیاد است که باید سالهای متمادی با اعتبار هزار میلیاردی این شرایط سروسامان پیدا کند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: برخی از بیمارستانهای کشور به لحاظ سازه استحکام کافی ندارند و باید تخریب شده و دوباره بازسازی شوند.

گفتنی است؛ در ادامه این بازدید یک روزه دکتر آقاجانی از مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بازدید کرد و بخش اورژانس این بیمارستان افتتاح شد وی همچنین بازدیدی از بخش الحاقی این بیمارستان و بخش آی سی یو آن داشت.

در ادامه این سفر معاون درمان وزارت بهداشت از پایگاه فوریت پزشکی شهرک مینودر استان قزوین بازدید خواهد داشت و ساختمان پایگاه اورژانس شهری این شهرک را افتتاح می کند.

رونمایی از 10 امپولانس جدید، بازدید از مرکز درمانی بوعلی و بازدید از بخش قلب و اعصاب این بیمارستان، برگزاری جلسه نظام سلامت در استان و بازدید از سرای سعدالسلطنه از دیگر برنامه های معاون درمان وزارت بهداشت در استان قزوین است.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان