به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، پرویز مهربان، کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین عصر روز گذشته(سه شنبه) در جلسه این سازمان گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تنها متولی طراحی، نصب راه اندازی و نگهداری چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است.
وی اضافه کرد: با توجه به مأموریتی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برعهده دارد، به صورت مستمر مطالعات لازم برای نصب و راه اندازی چراغهای راهنمایی در تقاطعهای سطح شهر را انجام میدهد تا در صورت لزوم اقدامات لازم صورت گیرد.
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه هم اکنون 23 تقاطع سطح شهر قزوین به سیستم هوشمند کنترل مرکزی مجهز است، عنوان کرد: بر این اساس 80 درصد چراغهای راهنمایی سطح شهر قزوین هوشمندسازی شده که این امر نیز به سهم خود کاهش 13 درصدی آلودگی هوا را به همراه دارد.
مهربان با اشاره به مزایای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی تصریح کرد: ارتباط با دیگر محیطهای نرم افزاری و سخت افزاریITS، مدیریت تمام تقاطعهای هوشمند موجود در شبکه به صورت متمرکز، تنظیم پارامترهای زمان بندی به صورت لحظه ای و بر اساس جریان ترافیک و درجه اشباع در هر سیکل و کاهش تأخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطع های درون شهری از جمله مزایای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد موج سبز و هماهنگی بین تقاطعهای متوالی یک محور، کنترل اتوماتیک و بهینه سازی عملکرد چراغهای راهنمایی بر مبنای تغییرات لحظه ای در تقاضا و ظرفیت ترد خودروها، مانیتورینگ وضعیت تقاطعها از طریق ترمینالهای سیستم و یا مودم از راه دور، کاهش آلودگی هوا و جمع آوری تمام اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه زمانی مشخص از دیگر مزایای این سیستم به شمار میرود.
انتهای پیام/3009
دیدگاه ها