۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جشنواره قيمه‌نثار و آش هاي سنتي در قزوين برگزار شد
کد خبر: ۲۱۴۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۹ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت نکو داشت روز قزوين؛

جشنواره قيمه‌نثار و آش هاي سنتي در قزوين برگزار شد

دومين جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي به مناسبت نکوداشت روز قزوين در بوستان ملاخليلا برگزار شد.

جشنواره قيمه‌نثار و آش هاي سنتي در قزوين برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، شب گذشته (دوشنبه) به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، دومين جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي به مناسبت نکوداشت روز قزوين با حضور وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري ،اعضاي شوراي شهر و قديري مشاور امور اجتماعي و بانوان شهرداري در بوستان ملاخليلا برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، 450 شرکت‌کننده از نقاط مختلف شهر قزوين و در رده‌هاي سني متفاوت در دومين جشنواره قيمه‌نثار شرکت کرده بودند که کوچک‌ترين شرکت‌کننده تنها 13 سال سن و بزرگ‌ترين شرکت‌کننده 74 سال سن داشت. 
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در حاشیه این جشنواره بیان کرد: نهم شهریور ماه به عنوان روز قزوین نامگذاری شده است که از همین رو از پنجم تا یازدهم شهریور ماه به مدت یک هفته برنامه های مختلفی در شهر قزوین در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در این هفته شاهد اجرایی شدن آن هستیم، جشنواره قیمه نثار و آش های سنتی است که برای دومین سال در شهر قزوین با حضور علاقمندان به غذاهای سنتی برگزار شده است.

این مسئول عنوان کرد: در این جشنواره که 450 نفر شرکت کننده حضور دارند اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف شهر قزوین در گروه های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در هفته نکوداشت روز قزوین، برنامه های متعددی در حال اجرا است که یکی از مهمترین برنامه های ما جشنواره روایت تاریخ قزوین عهد صفوی است که در سعدالسلطنه برگزار می شود و برنامه شب های فیروزه ای هم هر شب در این مکان برنامه دارد.

وی اعلام کرد: بازسازی محیطی قزوین در عصر صفوی، معرفی پوشش صفوی با حضور گروهی از هنروران، برگزاری جنگ‌های عصرگاهی و شبانگاهی، برگزاری نمایشگاه عکس سه بعدی، برپایی نمایشگاه اسناد و تصاویر قدیمی مرتبط با قزوین، تئاتر خیابانی گلخنده عصر صفوی و برپایی غرفه های صنایع دستی از دیگر برنامه هایی است که در کارونسرای سعدالسلطنه اجرا می شود.

وزیری نژاد تأکید کرد: برنامه شب های فیروزه ای در سرای سعدالسلطنه که به صورت زنده از ساعت 21 از شبکه پنج سیما و شبکه استانی قزوین پخش می شود میزبان هنرمندان ملی است که با قزوین آشنا هستند که افسانه بایگان، داریوش ارجمند، مرجامه گلچین، علیرضا خمسه و جعفر دهقان از جمله هنرمندانی هستند که در این برنامه حضور می یابند.

گفتنی است؛ در پايان مراسم جوايز نفيسي به 9 نفر برگزيده و به شرکت کنندگان نيز هدايايي همراه با لوح تقدير اهدا شد.
انتهای پیام/ 3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان