۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل می‌شود
کد خبر: ۲۱۴۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۹ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور اراضی قزوین:

۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل می‌شود

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رفع تداخلات اراضی زراعی ازاراضی ملی درسطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان درحال انجام است .

۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رضا افلاطونی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد: مدیریت امور اراضی استان قزوین در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید و شیوه نامه مربوطه درباره رفع اختلاف مستثنیات اشخاص و دولت اقداماتی را انجام داده است.
وی افزود: در سال 1395 از سوی سازمان امور اراضی کشوربرای استان قزوین 50 هزار هکتار سهمیه برای انجام رفع تداخلات  در نظر گرفته شده بود.
این مسئول ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع و مبتلابه بودن کشاورزان و اختلاف عدیده با منابع طبیعی در پلاک‌های مختلف ثبتی و دعاوی متعدد قضائی مطروحه در این خصوص در مراجع قضائی، با هماهنگی به عمل آمده با ساز
مان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان در سطح 170هزار هکتار یعنی حدود  3 و نیم برابر ابلاغیه در سطح 6 شهرستان اقدام به انجام رفع تداخلات کرده است.
افلاطونی اضافه کرد: در همین راستا 6 فقره قرارداد برای 6 شهرستان با شرکت مهندسین مشاور و یک فقره قرارداد با موسسسه حقوقی به منظور پوشش دادن مشکلات حقوقی و تهیه گزارشات پروژه های اصلاحات ارضی منعقدشده است.
وی گفت: برای شروع فاز اجرائی طرح هر شهرستان یک پلاک پایلوت انتخاب و به این مدیریت اعلام شده که مشاور مربوطه درفاز پایلوت کلیات اجرائی را شروع کرده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در مرحله بعد سهمیه هر شهرستان از 170 هزار هکتار مشخص و به شهرستان‌های ذیربط ابلاغ و مقرر شده هر شهرستان با توجه به اولویت بندی‌های مربوطه مانند؛ میزان اعتراضات واصله به دبیرخانه مربوطه و شدت اختلافات زارعین با منابع طبیعی، اولویت بندی را درشهرستان تهیه و در دستور کار قرار داده که موضوع با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال انجام است.
افلاطونی بیان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت و فرجه زمانی مقرر در آئین نامه اجرائی قانون کار به شهرستان‌ها ابلاغ شده و به جز پلاک های ثبتی که 6 دانگ مستثنیات بوده و فاقد اراضی ملی است به منظور جلوگیری از دست دادن امکان بررسی اختلافات در کارگروه رفع تداخلات، سایر پلاک‌های ثبتی ذیربط را درقالب کاربرگ شماره یک پیوست شیوه نامه مربوطه تکمیل و با امضاء اعضاءکارگروه شهرستانی به دبیرخانه کارگروه استانی ارسال کنند.
وی اضافه کرد:در این راستا تاکنون در سطح 3 شهرستان کلیه پلاک‌ها دارای تداخل شناسائی و با امضاء اعضاء کارگروه اعلام شده و در الباقی شهرستان‌ها نیز در حال انجام است.
افلاطونی تاکید کرد: جلسات کارگروه شهرستانی به طور مرتب و منظم در شهرستان مربوطه تشکیل شده و کارگروه استانی نیز تاکنون 3 جلسه تشکیل و مباحث و پرونده های مربوطه مطرح و بررسی شده است.
این مسئول ابراز کرد: لزوم تامین اعتبارجهت 170 هزار هکتار قرارداد منعقدشده حداقل به میزان 15 میلیاردریال، لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش اعضاء کارگروه‌های استانی و شهرستانی خصوصا اداره کل محترم منابع طبیعی و فرهنگسازی در بین زارعین و ذینفعان و کلیه دستگاههای اجرائی ذیربط را  از مشکلات  اجرای طرح برشمرد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان