۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین وظیفه آموزش و پرورش ساختن مدرسه است/ زمین‌ برای ساختن مدرسه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم
کد خبر: ۲۱۴۹۸۱ نویسنده: حامد مانی فر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۹ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

وظیفه آموزش و پرورش ساختن مدرسه است/ زمین‌ برای ساختن مدرسه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: وظیفه آموزش و پرورش ساختن مدرسه است، در شهرک مهرگان قرار بود ۱۸ مدرسه ساخته شود؛ اما تا به امروز ۱۲ مدرسه به صورت مستقل توسط اداره راه و شهرسازی ساخته شده است.

وظیفه آموزش و پرورش ساختن مدرسه است/ زمین‌ برای ساختن مدرسه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم
حامد مانی‌فر، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به موضوع ساخت مدارس آموزش و پرورش اظهار کرد: باید این موضوع توسط بخش خصوصی سازی پیگیری شود و امروز دولت پروژه‌های نیمه کاره خود را در قالب دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌هایی که منتشر کرده با آسان ترین شرایط به بخش‌های خصوصی واگذار می‌کند.
وی افزود: استاندار قزوین در جلسات مختلف خواستار واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی است، اما برخی نهادها به این امر توجهی ندارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به دانش آموزان شهرک مهرگان عنوان کرد: 800 دانش آموز در مدرسه‌ای در شهرک مهرگان ثبت‌نام کرده‌اند در این خصوص به تنهایی نمی‌توان تصمیم گرفت.
مانی‌فر افزود: با استاندار قزوین در این خصوص جلساتی تشکیل و تصمیماتی گرفته شده است اما باید ببینیم چه کسانی 800 دانش آموز را ثبت نام کرده و آیا آن مدرسه ظرفیت 800 دانش آموز را دارد.
این مسئول با بیان اینکه به خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه مجوز داده شود، تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش ساختن مدرسه است، در شهرک مهرگان قرار بود 18 مدرسه ساخته شود؛ اما تا به امروز 12 مدرسه به صورت مستقل توسط اداره راه و شهرسازی ساخته شده و مابقی آن مشارکتی و نیمه کاره‌اند.

پروژه مسکن مهر در استان پروژه‌ای است که حق دفاع دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه اضافه کرد: جمعیت شهرک مهرگان رو به افزایش است در این خصوص این مسئله تصمیماتی باید توسط تمامی نهادهای مرتبط گرفته شود.
وی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با فراخوانی که منتشر کرده زمین‌های آموزشی را در اختیار افرادی که قصد ساخت مدرسه دارند با تمامی امکانات قرار می‌دهد.
مانی فر افزود: باید بین بخش‌های خصوصی و دولتی رقابت ایجاد شود، با چنین اقداماتی می‌توان این رقابت را در بخش‌های مختلف به وجود آورد.
وی با اشاره به پروژه مسکن مهر قزوین عنوان کرد: پروژه مسکن مهر در استان پروژه‌ای است که حق دفاع دارد اما هیچ چیزی مطلق نیست و قابل مقایسه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه افزود: 4 سال از ساخت مسکن مهر در استان می‌گذرد و امکانات، سطح زندگی و رضایت مردم را می‌توانیم با سایر پروژه‌ها مقایسه کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پروژه‌های شهرک مهرگان توسط همه‌ دستگاه‌های مربوطه دنبال شود تا شاهد رونق و پیشرفت این بخش باشیم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان