۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سفر پاک به دور دنیا در ۸۰ روز/ «طوفان» به دانشگاه آزاد قزوین رسید
کد خبر: ۲۱۴۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۹ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رویای سفر تمام الکتریکی به حقیقت پیوست؛

سفر پاک به دور دنیا در ۸۰ روز/ «طوفان» به دانشگاه آزاد قزوین رسید

تیم تحقیقاتی استورم آیندهوون هلند موسوم به «طوفان» با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از آخرین دست آوردهای این دانشگاه بازدید کرد.

سفر پاک به دور دنیا در ۸۰ روز/ «طوفان» به دانشگاه آزاد قزوین رسید
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، تیم تحقیقاتی استورم آیندهوون هلند موسوم به «طوفان» که به منظور ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و پاک، سفر به دور دنیا در ۸۰ روز را از روز ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد ماه) آغاز و روز ۲ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۲ آبان ماه ۹۵) به پایان خواهد رساند، با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از آخرین دست آوردهای این دانشگاه بازدید کرد.

این تیم تحقیقاتی که با موتورسیکلت الکتریکی «استورم ویو» قصد دارد دور دنیا را در ۸۰ روز طی کند در تلاش است تا تجربه ی رانندگی الکتریکی دیگر تنها یک چشم انداز یا آرزو نیست، بلکه به حقیقت پیوسته است.

این گروه در تلاش برای به نتیجه رسیدن تحقیقاتی برای ساخت یک موتورسیکلت برقی با قدرت شارژ بالا و با انرژی معادل ۵/۲۸ کیلو وات قصد دارند تا زیبایی‌های حمل ‌و نقل الکتریکی را بار دیگر برای جهانیان به نمایش بگذارند.

به گفته فروک یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی، این تیم بعد از ایران به سمت شمال حرکت خواهد کرد و بعد از گذر از کشورهایی از جمله ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، چین و در نهایت آمریکا در نهایت از پاریس به آمستردام باز خواهد گشت.

این تیم تحقیقاتی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و بازدید از مجموعه مراکز تحقیقاتی دانشگاه و دستاوردهای آن با ابراز شگفتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را از نظر امکانات و زیرساخت های لازم جهت تحقیقات، هم تراز با دانشگاه های برتر اروپا و نتایج تحقیقات و دستاوردهای آن را هم تراز با تکنولوژی روز دنیا عنوان کردند.

تبادل نظر و اطلاعات با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص مسایل فنی خودروها و موتورسیکلت های برقی از دیگر بخش های این بازدید بود.

شاید این اتفاق نوآوری قلم داد نشود، اما جسارت دانشجویی برای حرکت این رویداد با این وسعت که امروزه هم اصلی ترین مخاطره ها و مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا بیداد می کند، با این نگاه که اگر این حرکت عمومی شده و سیستم تامین انرژی به انرژی های پاک و غیر مضر تغییر یابد، می توان شاهد تحولاتی بزرگ در زمینه حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع انرژی فسیلی باشیم.

استفاده از تکنولوژی موتورهای الکتریکی روز به روز بیشتر در جوامع مختلف به خصوص کشورهای فاقد منابع نفتی جای خود را باز می کند و حضور این تیم در قزوین و دانشگاه های مختلف ایران می تواند به مانند تلنگری به نخبگان علمی و مسئولان کشورمان باشد تا ایران نیز دستکم در حوزه حمل نقل عمومی و موتورسیکلت ها به سوی این تکنولوژی های جدید حرکت نماید.

انتهای پیام/3009
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان