۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های کنیا و دانشگاه بین المللی امام خمینی
کد خبر: ۲۱۴۹۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۷ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در دیدار دکتر نائینی با سفیر کنیا مطرح شد؛

تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های کنیا و دانشگاه بین المللی امام خمینی

در دیدار رقیه احمد سوبو سفیر کنیا در ایران با رییس دانشگاه امام خمینی (ره) زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و همکاری بین دو کشور در تبادلات علمی و فرهنگی بررسی شد.

تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های کنیا و دانشگاه بین المللی امام خمینی
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، در دیدار رقیه احمد سوبو سفیر کنیا در ایران با رییس دانشگاه امام خمینی (ره) زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و همکاری بین دو کشور در تبادلات علمی و فرهنگی بررسی شد.
در این دیدار رقیه سوبو ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه امام خمینی گفت: ما این دانشگاه را بررسی کرده و برای نایروبی مهم است که به قزوین و مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه دانشجو اعزام کنیم.
وی با اشاره وضعیت ایران در تحریم‌ها گفت: خوشبختانه پس ار برجام زمینه‌های بهتری برای تبادل دانشجو و استاد به ویژه امور تحقیقاتی بین دو کشور تسهیل شده است.
سفیر کنیا با اشاره به اینکه ما طبق قانون اساسی آزادی دین و پوشش داریم، گفت: از جمعیت ۴۲ میلیون نفری کنیا که در ۴۲ قبیله متفاوت زندگی می‌کنند حدود ۲۰ درصد مسلمان و مابقی مسیحی هستند اما ما تلاش‌های گسترده‌ای را در ایران شروع کرده‌ایم تا دانشجویان را برای یادگیری و آموزش به کشور ایران اعزام کنیم و این فرصت مغتنمی برای ماست که دانشجویان برای ادامه تحصیل به این کشور و دانشگاه بیایند.
وی با اشاره به امکانات این دانشگاه درباره پذیرش دانشجویان غیرایرانی گفت: ما بسیار راغب بودیم که به صورت حضوری در خصوص تبادل دانشجویان و اساتید صحبت کنیم و خرسندیم که این امر تحقق یافت.
همچنین دکتر نایینی رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) نیز در این دیدار ضمن خرسندی ار حضور سفیر کنیا و و هیات همراه در دانشگاه گفت: دانشگاه آمادگی دارد که در سه سطح دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو بپذیرد.
وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه امام گفت: علاوه بر تبادل دانشجو و استاد ما علاقه مند هستیم پروژه های تحقیقاتی مشترک با این کشور داشته باشیم و از همه مهم تر می توانیم مرکز آموزش زبان در آن کشور دایر کنیم.
نایینی ادامه داد: ما از توان علمی اساتید متعهد و متخصصی بهره می گیرم که می توانند هم در زمینه علمی و هم تحقیقاتی کمک شایانی به بهبود روابط دو کشور در زمینه‌های مذکور داشته باشند.
وی با اشاره به وجود ۷ دانشکده در این دانشگاه گفت: خوشحال خواهیم شد که این مبحث در سطح کارشناسی در دستور کار قرار بگیرد و راهکارهای عملی این تبادلات انجام شود و ما شاهد تحصیل دانشجویان زیادی از کنیا در دانشگاه بنین المللی امام خمینی (ره ) باشیم.
انتهای پیام/2002

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان