۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شیطنت مشکوک قالی‌باف علیه قوه قضاییه
کد خبر: ۲۱۴۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۷ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

فرافکنی به جای پاسخگویی

شیطنت مشکوک قالی‌باف علیه قوه قضاییه

گروکشی قالی باف در شرایطی که سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای واگذاری زمین ها ورود کرده چه معنایی دارد و با کدام منطق قابل توجیه است؟

شیطنت مشکوک قالی‌باف علیه قوه قضاییه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،محمدباقر قالی باف در واکنش به شایعات مربوط به واگذاری زمین‌های شهرداری تهران به افراد خاص، به جای شفاف سازی و رفع ابهام، اظهارات عجیبی بر زبان رانده است.

قالی باف ماجرای واگذاری زمین‌های مذکور را - که شایعه شده بود به افراد خاص با تخفیفات ویژه اعطا شده - بی کم و کاست پذیرفته، و صرفا تاکید کرده که اقدام مذکور بر اساس قانون بوده است. او توضیح دیگری درباره جزییات این ماجرا نداده و در عوض، در اقدامی عجیب، پای برخی نهادهای دیگر را هم به میان کشیده است.

شهردار تهران که در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی سخنرانی می کرد، با تأکید بر اینکه "تحت تأثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم" گفت: "بعضی نقل‌ها گفته می‌شود ولی ما بحث واگذاری امتیازات، پروانه و زمین را بر اساس مُر قانون انجام داده‌ایم و تخفیفات نیز بر همان اساس بوده است."

توجیه قالی باف وقتی عجیب تر شد که او به جای توضیح دادن درباره چند و چون واگذاری زمین ها و روشنگری در این خصوص، تلاش کرده تا بذل و بخشش شهرداری را به رخ برخی از دیگر ارگان بکشد! او گفت: "برخی تعاونی‌های دیگر که حتی در زیرمجموعه شهرداری نیز نبودند ولی شهرداری بر اساس مقررات کمک کرده است مانند تعاونی قوه قضاییه که بیش از 5 هزار نفر عضو دارد و این تعاونی نیز از تخفیفات برخوردار شده است."

ماجرایی واگذاری زمین های شهرداری که قالی باف را به واکنش واداشته از این قرار است که از به تازگی غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران از واگذاري تعدادی خانه و ملک متعلق به شهرداری تهران به برخی از افراد خاص با تخفیف‌ها و تقسیط‌های بسیار زیاد خبر داد و شایعاتی را که از چندی پیش شنیده می شد تایید کرد.

طبق گفته انصاری این واگذاری‌ها با اجازه قالی باف انجام شده و براساس آن خانه‌هایی چندصد‌میلیونی یا ‌میلیاردی را یکباره با حداقل ١٠ درصد قیمت واقعی به این افراد داده‌اند.

او مبلغ کل این تخلف "تا دو‌ هزار‌میلیارد تومان" و از محل "تخفیف و تقسیط و اختیارات شهردار تهران" عنوان کرده است.

فرافکنی قالی باف و به میان کشیدن پای قوه قضاییه در حالی است که انصاری در یکی از جلسات اخیر شورای شهر تهران، از ورود سازمان بازرسی به این موضوع خبر داده و گفته بود: "به‌تازگی سازمان بازرسی کل کشور گزارشی درباره واگذاری تعدادی از املاک تهران به‌صورت غیرقانونی به افرادی تهیه کرده؛ اما هیچ مطلبی دراین‌باره به اعضای شورا گفته یا داده نشده است".

حال گروکشی قالی باف در شرایطی که سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای واگذاری زمین ها ورود کرده چه معنایی دارد و با کدام منطق قابل توجیه است؟

شهردار تهران توضیح نداده که اگر این واگذاری ها قانونی بوده، ماجرای ورود سازمان بازرسی به موضوع چیست و چرا – بر اساس آنچه گفته شده - صرفا برخی افراد خاص از هم طیفی های خود او،  از تخفیف های ویژه شهردار بهره مند شده اند؟

البته تردیدی نیست که دستگاه قضایی مانند همیشه تحت تاثیر این شیطنت ها قرار نخواهد گرفت و بی تردید سازمان بازرسی کل کشور با قاطعیت به این ماجرا ورود کرده و حقیقت ماجرا را روشن خواهند کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان