۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معرفی دولتمردانی که نان خوردند و نمکدان نشکستند/ نگرانی اصلاح‌طلبان از خالی‌شدن خزانه کشور قبل از سفر رئیس جمهور به قزوین
کد خبر: ۲۱۴۹۰۹ نویسنده: زهرا حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۷ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های همایش "ارمغان اعتدال" در قزوین:

معرفی دولتمردانی که نان خوردند و نمکدان نشکستند/ نگرانی اصلاح‌طلبان از خالی‌شدن خزانه کشور قبل از سفر رئیس جمهور به قزوین

برگزاری همایش "ارمغان اعتدال" در قزوین خالی از حاشیه نبود و معاون پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ۴ نفر از دولتمردان را به عنوان نمک شناسان دولت معرفی کرد و در ادامه نیز از خالی شدن خزانه کشور پیش از سفر رئیس جمهور به قزوین ابراز نگرانی کرد.

معرفی دولتمردانی که نان خوردند و نمکدان نشکستند/ نگرانی اصلاح‌طلبان از خالی‌شدن خزانه کشور قبل از سفر رئیس جمهور به قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ همایش "ارمغان اعتدال" با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و مسئولان استانی و حامیان جریان اصلاحات در قزوین برگزار شد.
ساعت 4 عصر روز گذشته(شنبه) بود که به محض ورود به دانشگاه تربیت معلم، ورود مسئولین مختلف با ماشین‌های پلاک قرمزشان، جلب توجه می‌کرد.
بنظر می‌رسد برگزاری همایشی برای دولت، در هفته دولت و در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی_دانشگاه تربیت معلم_ برای ایجاد یک قرابت معنایی در ذهن، انجام شده است.
در میان مهمان‌ها چهره‌های شاخص اصلاح طلب مانند شیخ قدرت علیخانی، محمد علیخانی، آیت الله تاکندی و مدیران حامی دولت مانند برادران قاسمی، رؤسای برخی دانشگاه‌ها و نمایندگان مجلس دیده می‌شد.
فضای داخل سالن رنگ و زمینه بنفش گرفته و بر روی بنرهای بنفش داخل سالن، عکس شهید رجایی و شهید باهنر در کنار تصویر رئیس جمهور به چشم می‌آمد.
برنامه با تاخیر 50 دقیقه‌ای در ساعت 16 و 50 دقیقه آغاز شد.
مجری که بالای سن رفت، بخش‌هایی از وصیت نامه مرحوم شهید رجایی را قرائت کرد و بعد از آن به تعریف و تمجید از دولت تدبیر و امید پرداخت.
اولین سخنران همایش ارمغان دولت، استاندار قزوین بود.
استاندار عملکرد قزوین را از نظر دولتی مطلوب و در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش تر از برنامه‌های دولتی دانست.

استاندار قزوین میزان اشتغال ایجاد شده در قزوین را 5 هزار شغل تا مرداد ماه اعلام کرد.
وی میزان سرمایه گذاری خارجی در قزوین را پس از برجام، 371 میلیون دلار اعلام کرد.
آنطور که اعلام شده بود، این همایش با جلسه شورای اداری استان شده و قرار بود عملکرد برخی دستگاه‌های قزوین در این جلسه اعلام شود.
شیخ قدرت علیخانی به عنوان مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این همایش چند دقیقه‌ای سخنرانی کرد و مثل چند ماه اخیر دولتمردان از زیر تیغ انتقادش جان سالم به در نبردند.
علیخانی در سخنرانی خود 4 نفر از کابینه دولت را از وفاداران نام برد و گفت: مهمان امروز، مجید انصاری_معاون حقوقی رئیس جمهور_ جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، علوی وزیراطلاعات  و یونسی از افرادی هستند که در این دولت نان خوردند و نمکدان نشکستند.
وی خطاب به انصاری هم گفت: آقای انصاری! از دکتر روحانی بخواهید که زودتر، قبل از اینکه بودجه دولت تمام شود، به قزوین هم سفر کنند.

در خلال برنامه نماهنگی از تصاویر رئیس جمهور پخش شد که موسیقی متن آن، از یک خواننده مطرح پاپ کشور و با ترانه‌ای کاملا عاشقانه و رمانتیک بود و بنظر می‌رسید تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط میان ترانه و عکس‌های رئیس جمهور انجام شده است.
در ادامه این مراسم حمیده زرآبادی، نماینده منتخب اصلاحات در قزوین هم در این همایش، دولت را پرتلاش نامید و از دولتمردان خواست تا مشکلات اشتغال این استان صنعتی را حل کنند.
داوود محمدی، دیگر نماینده مردم قزوین هم مهمان همایش ارمغان دولت بود.
وی با اشاره به برخی پروژه‌های قزوین توسط دولت اعتدال، گفت: قزوین محور پدافند غیرعامل برای استان‌های البرز و تهران است و باتوجه به نقش پشتیبانی استان برای تهران، باید برای تخصیص بودجه قروین، بازنگری جدیدی انجام شود.

محمدی با خطاب قرار دادن دولت یازدهم با نام "دولت کریمه" گفت: برای انتقال آب سد طالقان به قزوین، دولت کمک بسیاری کرد.
دیگر سخنران همایش، بهمن طاهرخانی، نماینده اصلاح طلب شهرستان تاکستان بود.
وی مشکل عدیده تاکستان را حضور افراد غیرمتعهد در دوره‌های قبل دانست و شکوفایی ظرفیت تاکستان را در قرار گرفتن افراد، در جایگاه مناسب اعلام کرد.
با زمزمه‌هایی که از خبرنگاران به گوش می‌رسید، مشخص شد که نشست خبری که قرار بود در استانداری قزوین برگزار شود، به دلیل حضور مسئولین در این همایش با تاخیر برگزار می‌شود و جمعی از خبرنگاران، بی خبر از این تاخیر، در پشت درب‌های استانداری معطل مانده بودند.
بالاخره نوبت به میهمان اصلی همایش، معاون حقوقی رئیس جمهور رسید.
مجری برنامه بعد از دعوت انصاری در پشت تریبون، درباره سابقه وی در مبارزات انقلاب و منتسب بودن خانواده‌اش به بیت امام خمینی(ره) توضیح داد.
انصاری از همان ابتدای صحبت به اعلام دستاوردهای دولت در عرصه‌های مختلف پرداخت.
وی گفت: نمی‌گوییم تحریم ملت ایران را از پا درآورده بود اما آوار سنگینی بر سر راه اقتصاد کشور بود.
انصاری مذاکرات هسته‌ای را با 8 سال دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت: 18 ماه مذاکرات هسته‌ای مانند 8 سال دفاع مقدس، تحت نظر فرمانده کل قوا انجام شد.
انصاری اعلام کرد: منطق مذاکره توانست بر منطق زور پیروز شود و همه تحریم‌ها یک جا، برداشته شد.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر توانست هم نطنز، فردو، آب سنگین اراک و نیروگاه اصفهان را حفظ کند و هم حقوق ملت ایران را احیا کند و رسما ایران عضو باشگاه کشورهای صلح آمیز هسته ای شد.
حضار هم از اعلام هر دستاورد دولت به وجد آمده و با هر تمجید انصاری از دولت اعتدال، با هیجان کف می‌زدند.

در حین سخنرانی انصاری، برگه‌هایی با نوشته‌های چاپ شده توسط بعضی از حاضران همایش بر بالای دستانشان قرار گرفت.
روی کاغذهایی سفید نوشته‌هایی مانند" ارمغان اعتدال، پایان ایران هراسی" ، " ارمغان اعتدال، پایان تصمیم گیری‌های لحظه‌ای برای کشور" ، " درود بر خاتمی و هاشمی و روحانی" به چشم می‌خورد.
انصاری موضع دولت را در برابر حقوق‌های نجومی برخی مدیران بسیار قاطعانه دانست.
معاون حقوقی رئیس جمهور، امنیت پایدار جامعه را نیز بخشی از دستاوردهای دولت اعلام کرد.
با پایان سخنرانی معاون حقوقی رئیس جمهور، مسئولین حاضر در همایش، به سمت استانداری قزوین حرکت کردند.
در پایان همایش در دست همه حضار یک روزنامه "تابان" که رسانه شیخ قدرت علیخانی و پسر وی است، دیده می‌شد که توسط برگزار کنندگان همایش توزیع شده بود.
انتهای پیام/ 7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان