۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قیمت جهانی طلا در مدار نزولی قرار گرفت
کد خبر: ۲۱۴۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۶ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

بورس؛

قیمت جهانی طلا در مدار نزولی قرار گرفت

در حالی که در آستانه سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا در جمع روسای بانک های مرکز کشوری جهان، ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا در مدار نزولی قرار گرفت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، در حالی که در آستانه سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا در جمع روسای بانک های مرکز کشوری جهان، ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا در بالای پایین ترین رقم 4 هفته گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود، باقی ماند.

یلن قرار است امروز در نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای جهان در جکسون هول وایومینگ سخنرانی کند. در هفته گذشته مقامات فدرال رزرو آمریکا با اشاره به بهبود آمارهای بازار کار و تورم در این کشور از احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی خبر داده اند.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «قیمت طلا در حاشیه قرار دارد و سرمایه گذاران منتظر سخنرانی یلن هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 4 هفته گذشته (1317 دلار و 46 سنت) در جلسه قبل، امروز با 0.2 درصد افزایش به 1323 دلار و 81 سنت رسید. در حال حاضر فلز زرد در مسیر کاهش قیمت هفتگی بیش از یک درصدی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افزایش به 1327 دلار و 20 سنت رسید.

آمارهای اقتصادی نشان داد که سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه ای تولید شده در آمریکا در ماه جولای برای دومین ماه متوالی افزایش یافته است. این در حالی است که بر اساس گزارشی دیگر، تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی حقوق و مزایای بیکاری در هفته ذشته به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته است.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «این احتمال وجود دارد که یلن تصمیم بگیرد که اکنون به دلیل کاهش ریسک های جهانی و بهبود بازار کار آمریکا اتخاذ یک سیگنال قوی تر در باره سیاست پولی کوتاه مدت بانک مرکزی آمریکا مناسب خواهد بود... اگر این تصمیم اتخاذ شود، قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت. 
انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان