۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص ۳ میلیون مترمکعب آب سد طالقان به حوزه کشاورزی تاکستان
کد خبر: ۲۱۴۸۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۶ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خبر داد:

اختصاص ۳ میلیون مترمکعب آب سد طالقان به حوزه کشاورزی تاکستان

استاندار قزوین با اشاره به داربستی شدن بخش زیادی از باغات انگور شهرستان تاکستان گفت: ۳ میلیون متر مکعب از آب سد طالقان بزودی برای بخش کشاورزی به تاکستان منتقل می‌شود.

اختصاص ۳ میلیون مترمکعب آب سد طالقان به حوزه کشاورزی تاکستان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت شهرستان تاکستان اظهار کرد: مهم ترین مشکل امروز کشاورزان در همه کشور مشکل کم آبی است که کشاورزان بخش تاکستان را نیز درگیر خود کرده است.
وی در ادامه افزود: برای حل مشکل کم آبی بخش کشاورزی شهرستان تاکستان با تدابیر اندیشیده شده ۳ میلیون مترمکعب آب سد طالقان به منظور مصرف در بخش کشاورزی به تاکستان انتقال داده می‌شود.
همتی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از باغات استان به آبیاری نوین مجهز شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد طی دو سال آینده ۴۰ هکتار از باغات استان قزوین به سیستم آبیاری نوین مجهز شوند.
وی تاکید کرد: هم اکنون کشاورزی بخش تاکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار کاهش مصرف آب می‌تواند به افزایش محصول، کیفیت و افزایش بهره وری کمک کند.

به دنبال خارج کردن خط راه آهن از داخل شهر هستیم

استاندار قزوین در بخش دیگری از برنامه‌های هفته دولت با حضور در مسجد حجتی تاکستان در جمع مردم این شهرستان گفت: یکی از مهم ترین مواردی که مردم را درگیر کرده است عبور خط آهن از داخل شهر تاکستان است که در تلاشیم راهی برای رفع این مشکل پیدا کنیم.
وی ادامه داد: با استفاده ار کارشناسان توانمند به دنبال گزینه‌های مختلف برای خارج کردن خط آهن از داخل شهر هستیم.
استاندار همچنین از ساخت 124 واحد مسکونی ویژه مددجویان و نیازمندان در شهرستان تاکستان خبر داد و افزود: اولویت واگذاری این واحدها که تلاش می‌شود تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری برسد با زنان سرپرست خانوار است.
وی همچنین بر رفع مشکلات پیش رو برای ساخت مصلی تاکستان تاکید کرد و گفت: این مکان باید به محلی برای نشان دادن هویت دینی این شهر تبدیل شود.
همتی همچنین با اشاره به انتخاب فرماندار بومی برای تاکستان گفت: برخی‌ها معتقدند فرمانداران بومی دوام و کارایی ندارند، اما فرماندار جدید تاکستان باید با خدمت شبانه روزی بر این تفکر خط بطلان بکشد.
انتهای پیام/3009

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان