۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین "فصل شیدایی" جلوه ای از پایمردی بر آرمان‌های امام و شهیدان بود
کد خبر: ۲۱۴۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۵ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

بیانیه کانون فرزندان شهید استان قزوین در حمایت از نمایش "فصل شیدایی":

"فصل شیدایی" جلوه ای از پایمردی بر آرمان‌های امام و شهیدان بود

اجرای نمایش فصل شیدایی، نمایش ایستادگی و جلوه ای از پایمردی بر آرمان های امام و شهیدان بوده است.

"فصل شیدایی" جلوه ای از پایمردی بر آرمان‌های امام و شهیدان بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، کانون فرزندان شهید استان قزوین در حمایت از اجرای نمایش "فصل شیدایی" در استان قزوین بیانیهای به شرح زیر منتشر کرد:

در این بیانیه آمده است: در روزهای گذشته استان قزوین شاهد یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌های فرهنگی و اثرگذار تاریخ خود با عنوان نمایش «فصل شیدایی» بود.
این نمایش که به روایت تاریخ بشر از هبوط آدم گرفته تا وقایع مهم تاریخ اسلام، ظهور حضرت مهدی(عج)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازد، مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، معظم له درباره این نمایش فرموده‌اند: «اين پديده يک هنر بومي و کاملاً ايراني است، ظرفي است که از آن مي‌توان براي بيان محتواهاي ديگر بهره برد و مثل سينما و تئاتر سوغات غرب نيست، يک هنر مردمي است، چون مردم ساعت‌ها در صف مي‌ايستند تا از آن استفاده کنند، این نمایش را گسترش داده و به شهرستان‌ها ببرید».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: مردم شهيدپرور و ولايت‌مدار استان قزوین، كارنامه پرافتخار و فصلي زرين را در دفتر خاطرات انقلاب و دفاع مقدس رقم زده‌اند. شما مردان و زنان و جوانان این سامان، همزمان با نمایش آئینی«فصل شیدایی» و به پاس حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، با حضور حماسی و انقلابی، نمایشی ديگر از جنس شور و شعور را به تصویر کشیدید.
بی‌گمان این لحظه‌های تاریخی، که در سایه زعامت مقام معظم رهبری و با حضور همه‌جانبه‌ زن و مرد و پیر و جوان و همتِ بلندِ اقشار و اصنافِ مختلف در هیاهوی زرق و برق شبکه‌های ماهواره‌ای که تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مردم مسلمان کشور عزیزمان را از شعائر اهل بیت (ع) دور کنند رقم خورد، نمایش ایستادگی و جلوه‌ای از پایمردی بر آرمان‌هاي امام و شهيدان بوده است.

در پایان این بیانیه آمده است: کانون فرزندان شهدای استان قزوین ضمن تقدیر از مردم متدین و مومن استان قزوین که با حضور انقلابی خود حمایتشان را از این حرکت فرهنگی اعلام نمودند، از حمایت‌ها و رهنمودهای ارزشمند حضرت آیت الله عابدینی نماینده معظم ولی فقیه در استان و همچنین از همراهی مسئولانه نهادهای فرهنگی و اجرایی استان و بالاخص از تمام دست اندرکاران و عوامل این برنامه بویژه جوانان جبهه فرهنگی انقلابی اسلامی تشکر و قدردانی می‌کند.

این کانون امید آن دارد، دستگاه‌های فرهنگی دولتی در استان، با الگو برداری از این حرکت فاخر ارزشی برنامه‌های فرهنگی این چنین را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان