۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تاسیس داروخانه های گیاهی در اجرا موفق نخواهد بود
کد خبر: ۲۱۴۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

داروسازان؛

تاسیس داروخانه های گیاهی در اجرا موفق نخواهد بود

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه ما با اصل موضوع داروخانه‌های گیاهی مشکلی نداریم، گفت: نحوه اجرای آن به گونه‌ای نیست که بتواند ضامن موفقیت طرح باشد.

تاسیس داروخانه های گیاهی در اجرا موفق نخواهد بود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر محمدرضا شانه‌ساز روز چهارشنبه در پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در مرکز همایش های رازی برگزاری می شود، با بیان اینکه جامعه داروسازی ما در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی را نسبت به جامعه انجام داده است، گفت: امروزه ما توانایی این را داریم که ۹۹.۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم که این رقم کم نظیر است.

وی افزود: بخش اعظمی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، در دستان جامعه داروسازی تحقق یافته و امیدواریم زمینه‌ای فراهم باشد تا داروسازان در ارائه خدمات دارویی نیز بتوانند موثر باشند.

شانه ساز با بیان اینکه بحث‌های اخیر در سازمان غذا و دارو مقداری جامعه داروسازی را نگران کرده است، ادامه داد: در زمینه حق فنی یا تعرفه خدمات دارویی نگرانی‌ها همچنان وجود دارد. در عین حال ما مطمئنیم که وزیر بهداشت می‌تواند در این زمینه دستورات لازم را بدهد و نگرانی‌های ما برطرف شود.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های علمی لازم در داروسازان وجود دارد، اما زمینه ظهور آنها در داروخانه‌ها ایجاد نشده است، گفت: امیدواریم این زمینه بتواند با کمک وزارت بهداشت، ‌ سازمان غذا و دارو و انجمن اتفاق افتد.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران به ابلاغ آیین نامه تاسیس داروخانه‌های گیاهی اشاره کرد و افزود: در این زمینه انتظاری که جامعه داروسازی کشور دارد، این است که کارشناسی بیشتری برای اجرای این طرح شود. باید توجه کرد که اکثریت جامعه داروسازی با اصل موضوع داروخانه‌های طب سنتی موافقند، اما نحوه اجرای آن به گونه‌ای نیست که بتوانند موفقیتش را تضمین کنند.
انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان