۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مهار آتش‌سوزی جنگلهای هزار پیچ گرگان
کد خبر: ۲۱۴۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۲۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

حوادث؛

مهار آتش‌سوزی جنگلهای هزار پیچ گرگان

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی که صبح امروز در جنگلهای هزار پیچ گرگان رخ داده بود، ساعت ۱۲ ظهر امروز با تلاش ماموران آتش نشانی و منابع طبیعی گلستان مهار شد.

مهار آتش‌سوزی جنگلهای هزار پیچ گرگان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمد رضا آریانفر با بیان اینکه آتش سوزی در زمینی به مساحت حدود 4000 مترمربع اتفاق افتاد، اظهار کرد: نتوانستیم علت دقیق حادثه را متوجه شویم و مشخص نیست که این حادثه به صورت عمدی اتفاق افتاده یا سهوی، ولی اگر حضور مردم و نیروهای امدادی پس این حادثه نبود، آتش گسترش بیشتری پیدا می کرد.

وی با بیان اینکه در این آتش سوزی، جنگل آسیب جدی ندیده است، افزود: این آتش سوزی در عرصه ای اتفاق افتاد که در سنوات گذشته نیز در آنجا آتش سوزی اتفاق افتاده بود و پس از آن منابع طبیعی آنجا را با نهال کاری احیا کرد. ولی از آنجایی که نهال های آنجا رشد آنچنانی نداشتند و علف های زیادی به وجود آمد، لذا بستر برای آتش گرفتن دوباره این عرصه به وجود آمد. در این آتش سوزی تنها چند نهال و درختچه و 15 درخت سوزنی برگ در آتش سوختند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به شهروندان و مسافران توصیه کرد: تا حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل خودداری کنند و اگر آتشی روشن کردند، آن را بدون خاموش کردن، رها نکنند و اگر اتفاقی نیز در جنگلها مشاهده کردند می‌توانند با شماره تلفن 4 رقمی 1504 تماس بگیرند و به ماموران منابع طبیعی گزارش دهند.
انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان