۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگاه‌های اجرایی برای بازگشایی مدارس مشارکت کنند
کد خبر: ۲۱۴۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قزوین:

دستگاه‌های اجرایی برای بازگشایی مدارس مشارکت کنند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواستار مشارکت تمام دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس و ایجاد فضای بانشاط برای این امر شد.

دستگاه‌های اجرایی برای بازگشایی مدارس مشارکت کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سعید پاینبرد، معاون آموزش و پرورش استان قزوین، در شب گذشته(دوشنبه) در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال 95 که در موزه فرهنگ و آموزش برگزار شد، با اشاره به شعار سال تحصیلی اظهار کرد: شعار سال تحصیلی 95و 96 مهری ماندگار با تدبیر و اعتدال است.
وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در مدارس استان گفت: پروژه مهر فرآیند برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های آموزش و پرورش به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد نیروی انسانی، بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی پرشور مدارس بوده که همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت کنند.  
معاون آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مهم ترین اهداف پروژه مهر عنوان کرد: آماده سازی، زیبا سازی و شاداب سازی جهت برگزاری جشن بازگشایی مدارس و همچنین تعامل و ارتباط دانش آموزان با مربیان مدیران و اولیا نیز است.
پاینبرد با مقایسه عملکرد پروژه مهر در سال تحصیلی 93-94 و 95-96 بیان کرد: نتایج ارزیابی عملکرد پروژه مهر در سال 93-94 از 100 امتیاز 81/79 به خود اختصاص داده و در سال 94/95 به 97/95 امتیاز افزایش یافت .


 استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور در اجرای پروژه مهر است

وی افزود: پروژه مهر نماد مدیریت، مظهر بهره وری، نظارت با یک رویکرد انسانی، اسلامی، اصلاحی و مثبت است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور در اجرای پروژه مهر است،خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران و دستگاه‌های اجرایی مربوط در سال تحصیلی جاری شاهد کسب امتیازات مطلوبی در اجرای پروژه مهر باشیم.

پاینبرد در ادامه به بیان انتظارات آموزش و پرورش از دستگاه های اجرایی استان در راستای بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: هماهنگ کردن دهیاران جهت مشارکت فعال در آماده سازی مدارس روستایی، در اولویت قرار دادن تخصیص اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش جهت تکمیل و اتمام پروژه ها، هماهنگ کردن همه دستگاه های اجرایی شهرستان و بخش جهت مشارکت در بازگشایی مدارس از جمله انتظارات از فرمانداران و بخشداران است.

وی اظهار کرد: شهرداری و شوراهای شهر با مشارکت در فضاسازی و بهسازی مدارس، ساماندهی فعالیت های مربوط به آسفالت معابر، گودبرداری در اطراف مدارس و همچنین تهیه تراکت های آموزشی با موضوع رعایت اصول و مبانی شهروندی با آموزش و پرورش در بحث بازگشایی مدارس مشارکت و همکاری کند. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: نیروی انتظامی می تواند با نظارت و کنترل صلاحیت رانندگان سرویس های دانش آموزی، نظارت بر دکه ها، مغازه ها و دستفروشان اطراف مدارس، تهیه و تراکت و بروشور های آموزشی در خصوص آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان و پیش بینی اکیپ و گشت انتظامی در خیابان ها در ساعات شروع و پایان کار مدارس در بحث بازگشایی مدارس مشارکت فعالی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه در ادامه افزود: تعیین محل خط کشی عبور دانش آموز در مقابل درب‌های ورودی مدارس، تهیه تراکت‌های آموزشی رعایت نکات ایمنی در سرویس‌ها و عبور از خیابان است.
وی با اشاره به انتظاراتی که از بسیج دانش آموزی است؛ خاطرنشان کرد: مشارکت در فضا سازی مدارس مجری برنامه‌های نمادین تمام مناطق استان در خصوص هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در مدارس باشد.
پاینبرد در ادامه اضافه کرد: تهیه بروشور زندگی نامه شهدا خصوصا شهدای دانش آموز، شهدای فرهنگی و شهدای مدافع حرم، فراهم کردن زمینه حضور دانش آموزان در نمایشگاه هفته دفاع مقدس.
وی خاطر نشان کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز انتظار می رود در بحث برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس استان و مدارس مجری برنامه نمادین، مشارکت در تجهیز کتابخانه های مدارس، تهیه بروشور درباره فواید مطالعه، تحقیق و کتابخوانی برای دانش آموزان در جهت ایجاد فرهنگ مطالعه و همچنین امکان عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه ها جهت کارهای پژوهشی و تحقیقی مشارکت نماید.
این مسئول از وظایف کمیته امداد بهزیستی گفت: امداد رسانی به دانش آموزان بی بضاعت قبل از بازگشایی مدارس، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزانی که مشکل بینایی دارند، تهیه ویلچر و عصا برای دانش آموزان معلول رسیدگی شود.
وی درادامه ابراز کرد: ارائه خدمات آموزشی ویژه و فوق برنامه به دانش آموزان با نیاز های خاص و تحت پوشش، ارائه مشاوره تخصصی به دانش آموزان خاص و خانواده آنان در زمینه های مختلف هستند.
برنامه‌های نمادین روز شکوفه ها جوانه‌ها و بازگشایی مدارس پوشش خبری داده شود


پاینبرد با اشاره به انتظارتی که از اتوبوسرانی اظهار کرد: نظارت بر فعالیت و تردد روز بازگشایی، اختصاص سرویس‌های ویژه در مسیرهای پر تردد، نصب پوستر و بنر تبریک و خوش آمد گویی به دانش آموزان در اتوبوس‌ها، تهیه تراکت‌های آموزشی در ایمنی ایاب و ذهاب و حفظ و نگهداری وسایل نقلیه عمومی می‌باشد.
وی ابراز کرد: صدا و سیما پیش بینی نشست خبری برای مدیر کل محترم در خصوص باز گشایی مدارس، تهیه و پخش خبرهای مربوط به فعالیت‌های بازگشایی مدارس، پوشش خبری  باشد.
معاون آموزش متوسطه در ادامه بیان کرد: تهیه برنامه‌های مختلف در خصوص بازگشایی مدارس و ایجاد آمادگی در دانش آموزان و خانواده‌ها، مصاحبه با مدیران مدارس ، دبیران، دانش آموزان و اولیا باشد.
وی در پایان اظهار کرد: فضا سازی و بهسازی مدارس توسط دستگاه‌های مختلف در قبال اجرای برنامه‌های مختلف در قبال اجرای برنامه‌های نمادین خود در طول سال تحصیلی در همان مدارس باشد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان