۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاهش ۳۵ درصدی مصرف لبنیات و ۲۲ درصدی مصرف گوشت در کشور
کد خبر: ۲۱۴۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

کشاورزی و دام؛

کاهش ۳۵ درصدی مصرف لبنیات و ۲۲ درصدی مصرف گوشت در کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: تمام مؤلفه‌ها در اقتصاد باید با هم هماهنگ شوند، تا مردم از غذای سالم برخودار شوند، اما برخی سازمان‌های متولی، دارای سیاست‌گذاری‌ متضاد هستند و جزیره‌ای عمل می‌کنند.

کاهش ۳۵ درصدی مصرف لبنیات و ۲۲ درصدی مصرف گوشت در کشور
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، کاوه زرگران پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار داشت: صادرات خوراک دام آماده در یک بازه زمانی 10 ساله از 7.5 میلیون دلار به 81 میلیون دلار در سال 94 رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد وزیر جهاد در حوزه خوراک مصرفی دام کشور گفت: تراز تجاری این حوزه رو به بهبود گذاشته تا حدی که کنجاله و سویا بیشتر توسط صنایع داخلی تأمین می‌شود و اگر زمانی صنایع روغن‌کشی با 8 درصد ظرفیت کار می‌کرد، اکنون به بالای 40 درصد رسیده است و وزارت جهاد کشاورزی صنایع روغن‌کشی خاموش و شاید تعطیل را راه‌اندازی کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران الزام واحدها در مصرف خوراک دامی که توسط کارخانجات تهیه می‌شود را اقدامی مثبت در جهت تولید دام سالم دانست و افزود: در گذشته آماری تکان دهنده از بار میکروبی و سم آفلاتوکسین که در شیر وجود داشت و به بدن انسان منتقل می‌شد، مواجه بودیم و این مسئله با تدبیر سازمان دامپزشکی حل شده است.

زرگران در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌گذاری‌های متضاد برخی سازمان‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: در برخی تصمیمات بعضا جزیره‌ای عمل می‌شود، در صورتی که باید یک همخوانی بین سازمان‌های متولی به وجود آوریم.

به گفته دبیر کانون صنایع غذایی ایران بنا بر اعلام بانک مرکزی در چند سال اخیر و در شرایط رکود مصرف لبنیات در کشور 35 درصد و مصرف گوشت 22 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان