۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجلس دریچه نفوذ امنیتی را بست/ حذف ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه
کد خبر: ۲۱۴۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مجلس؛

مجلس دریچه نفوذ امنیتی را بست/ حذف ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه

بر اساس پیگیری‌های تسنیم، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی‌های دقیق‌تر، ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه را به‌دلیل نفوذ امنیتی و مغایرت با قانون اساسی حذف کرد.

مجلس دریچه نفوذ امنیتی را بست/ حذف ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سیدحسین نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش، از حذف ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه به‌دلیل اشکالات جدی آن خبر داد.

وی افزود: ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت ارائه شده، به‌دلیل اینکه خلاف قانون و مأموریتهای نیروهای مسلح است و  دریچه‌ای برای نفوذ امنیتی است، از سوی این کمیسیون رد شد.

پیشتر حجت الاسلام ذو‌النور عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس به تسنیم گفته بود که به‌دلیل نفوذ پذیری ماده 30 برنامه ششم توسعه، این ماده از سوی کمیسیون متبوعش رد می‌شود.

بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کلیه لوایح و طرحها پس از بررسی در کمیسیونهای تخصصی، در گزارشی نظرات اعضای کمیسیون را به صحن پارلمان و دیگر نمایندگان ارائه می‌شود.

در همین زمینه نمایندگان مجلس می‌توانند نسبت به حذف و یا اضافه کردن ماده‌ای به طرحها و لوایح اقدام کنند اما در غالب موارد بهارستان‌نشینان با حذف ماده‌ای از یک طرح یا لایحه آن را تصویب می‌کنند.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، «در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به‌منظور مدیریت منسجم، هماهنگ و مؤثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران برمبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند».

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان