۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مناطق حفاظت شده قزوین به ۸ درصد افزایش می‌یابد
کد خبر: ۲۱۴۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان:

مناطق حفاظت شده قزوین به ۸ درصد افزایش می‌یابد

مدیرکل محیط زیست استان گفت: در صورت تاییدارتقا مناطق الموت و طارم ، میزان مناطق حفاظت شده استان به حدود ۸ درصد خواهد رسید.

مناطق حفاظت شده قزوین به ۸ درصد افزایش می‌یابد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سیاوش شمسی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته دولت که ظهر امروز در سالن جلسات اداره محیط‌زیست استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بهترین کارنامه اداره کل محیط زیست استان به عنوان شاخص برنامه های اجرا شده در حفظ محیط زیست همسو کردن تمامی مسولین و ادارات استان جهت حفظ محیط زیست می باشد.
وی افزود: یکی از موضوعات در زمینه محیط‌زیست استانی موضوع پسماند است که معضل کشوری و جهانی می‌باشد و در همین راستا اقداماتی در زمینه پسماند از دو سال گذشته در این استان آغاز شده است.
شمسی پور عنوان کرد: استان قزوین دارای سایت پسماند صنعتی است که در حال حاضر در داخل این استان 40 واحد، پسماند‌های صنعتی را منتقل می‌کنند و استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در زمینه پسماند صنعتی است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته افزود: تعداد 14 شهر این استان پسماند عادی را به سایت محمدآباد منتقل می‌کنند و باید 20 شهر دیگر نیز پسماند را به سایت محمدآباد منتقل کنند.
وی تصریح کرد: کارگروه پسماند روستایی در استان قزوین تشکیل شده که در همین راستا پسماندهای روستایی نیز به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.
شمسی پور با اشاره به پسماند پزشکی و بیمارستان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: این استان مجهز به سیستم امحا و رفع پسماند پزشکی و زباله بیمارستانی است که در همین راستا پسماند 360 مطب و درمانگاه پزشکی از سوی بخش خصوصی جمع‌آوری و به سایت محمدآباد انتقال داده می‌شود.
مدیرکل محیط زیست قزوین در مورد ارتقاء مناطق حفاظت شده قزوین، اعلام کرد: برنامه ارتقا مناطق الموت و طارم در شورای عالی محیط زیست در حال بررسی می باشد که در صورت تایید میزان مناطق حفاظت شده استان به حدود 8 درصد خواهد رسید.
وی تلاش برای هدایت و اجرای پروژه‌های حفظ محیط زیست را اولویت این سازمان برشمرد و افزود: بهره‌گیری از پتانسیل و توان تشکل‌های زیست محیطی از برنامه‌های اصلی این اداره است و تعداد تشکل‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر به چندین برابر رسیده است.
شمسی پور تاکید کرد: شهر قزوین به عنوان پایلوت جهانی برنامه شکوفایی شاخص های شهری_cpi _از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده است و این فرصت بسیار مناسبی برای استان قزوین جهت بهره‌گیری هر چه بیشتر از امتیازات بین المللی برای رشد و ارتقاء شرایط زندگی از جمله محیط زیست می‌باشد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان