۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پاسخگویی به موضوع "هفت‌سنگان" به بعد از هفته دولت موکول شد / آمارهایی که خبرنگاران را قانع نکرد
کد خبر: ۲۱۴۷۰۸ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت: ۱۶:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در نشست استاندار قزوین با اصحاب رسانه چه گذشت؟

پاسخگویی به موضوع "هفت‌سنگان" به بعد از هفته دولت موکول شد / آمارهایی که خبرنگاران را قانع نکرد

نشست استاندار قزوین با اصحاب رسانه در شرایطی برگزار شد که آمارهای ارائه شده از سوی استاندار خبرنگاران را قانع نکرد و پاسخگویی استاندار به این موضوع و قضیه هفت سنگان به بعد از هفته دولت موکول شد.

 پاسخگویی به موضوع "هفت‌سنگان"  به  بعد از هفته دولت موکول شد / آمارهایی که خبرنگاران را قانع نکرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛  نشست استاندار با اصحاب رسانه روز گذشته(شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در پاسخ به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی مقاومتی گفت: یکی از ملزومات اساسی و زیرساخت اقتصاد مقاومتی، وجود قوانین و مقرارات است.
وی در ادامه افزود: بسیاری از قوانین هماهنگ با شتاب مورد نیاز ما برای عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی نیست و کارایی لازم را ندارد؛ برای رفع این قوانین مزاحم مجلس باید وارد عمل شود و راه را برای عملکرد سریع دولت باز کند.

بحث هفت سنگان به وقت دیگری موکول شد


این مسئول درباره درباره موضوع زمین خواری در هفت سنگان اذعان کرد: بهتر بود پس از هفته دولت سوال می‌پرسیدید، امروز انتقاد به نامه‌ای است که من و آقای محمدی تهیه کردیم؛ استاندار وطیفه اجرای قانون را دارد و همه در برابر مردم مسئول هستیم و وظیفه داریم برای حفظ حقوق شهروندی اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: حرف اول و آخر را قانون تعیین می‌کند، مسئله هفت سنگان در اوایل شروع خدمت من در قزوین رسانه‌ای شد و در هفته دوم کارم همه اسناد و سوابق را جمع آوری کردیم و در بررسی‌ها اشکالات جزئی در مسیر اقدامات بود؛ اما تغییری در مسئله ایجاد نمی‌کرد.
همتی با بیان اینکه در هفته دولت تمایلی برای ورود به بحث هفت سنگان ندارم، ابراز کرد: کارگروهی تشکیل شده و در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک همه دستگاه‌های ناظر در استان هستیم، مسئله هفت سنگان را پس از هفته دولت با تکمیل بررسی‌ها به نتیجه می‌رسانیم و مطابق با قانون با همه متخلفان برخورد می‌کنم.
وی یادآور شد: از ستاد اجرایی فرمان امام که مالک این زمین‌هاست و این ملک‌ها را به مزایده گذاشته درخواست ارائه اسناد کرده‌ایم و 90 نفر در این مسیر درگیر هستند، همچنین نامه‌ای برای من ارسال کرده‌اند که با رسانه‌ای شدن آن بسیاری از موضوعات شفاف می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: اینکه گفتم نباید مسائل مهم در کف خیابان و رسانه‌ها مطرح شود به این علت بود که رسانه‌های امروز هم مسائل را مطرح کرده و هم به قضاوت می‌نشینند؛ در صورتی که وظیفه رسانه طرح مسئله و مطالبه آن از مسئولان استان است.
وی ادامه داد: امروز برخی از تشکل‌های سیاسی درباره هفت سنگان مصاحبه کرده‌اند در صورتی که یک برگ اسناد و مدارک در اختیار ندارند که اظهارنظر می‌کنند، در این فضا چگونه می‌توان قانون را اجرا کرد.

انتشار فیش‌های حقوقی یک اتفاق مبارک در نظام ساختار پرداخت‌ها ایجاد کرد

استاندار قزوین با بیان اینکه در بحث حقوق‌های نجومی نقش رسانه‌ها هم بسیار خوب بود و هم عده‌ای از این موضوع سوءاستفاده کردند، بیان کرد: از همین قضیه منافقان و ضدانقلاب‌ها سوءاستفاده کرده و آمارهای غلط از دیگر سازمان‌ها مطرح کردند و زمینه بی‌اعتمادی مردم به نظام فراهم شد.
وی در ادامه افزود: البته با انتشار فیش‌های حقوقی یک اتفاق مبارک در نظام ساختار پرداخت‌ها ایجاد شد؛ زیرا یک رویه غلط از گذشته وجود داشت که هر سازمانی در موضوع استخدامی و تعیین حقوق کارمندانشان خود را مستقل می‌دانست.
همتی ادامه داد: باید یک نظام استخدام و یک مرکز پرداخت که به عنوان مرکز کنترل کشور وجود داشته باشد، بنابراین دولت از این فرصت استفاده و سیستم حقوق و دستمزد را دوباره اِحیا کرد و امروز هیچ نهادی به واسطه فشار اجتماعی جرأت اظهار استقلال در این موضوع را ندارند.
وی بیان کرد: دولت هم در سطح کلان و ما در سطح استان با مشاهده هر تخلف و فسادی در هر دستگاهی قاطعانه برخورد می‌کنیم به خصوص با موضوع زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز؛ اگر مشاهده شود فسادی در دستگاه دولتی شکل گرفته، با آن برخورد می‌کنیم و در مقابل هرگونه تخلف با هیچ کس تعارف نداریم و با هیچ کس نیز عقد اخوت نبسته‌ایم.

اشتغال و آمارهای که متفاوت بود

این مسئول درباره غیرواقعی بودن آمار ایجاد 20 هزار شغل در استان گفت: همیشه پیرامون نظام آمار کشور انتقاداتی مطرح است اما این مرکز آمار مرجع رسمی کشور در هر دولتی است، استعدادهای خوبی در استان وجود دارد به همین دلیل هدف را 20 هزار شغل درنظر گرفتیم تا همه دستگاه‌های با همت یکدیگر به این هدف برسیم.
وی تصریح کرد: در مسیر اشتغالزایی اگر به 17 هزار شغل هم رسیدیم چه ایرادی خواهد داشت؟ تلاش ما این است بیشتر از اقدامات سال‌های قبل نتیجه بگیریم و شما رسانه‌ها با مطالبه گری ما را تشویق کنید، تفاوت در ارائه آمارها نیز به این موضوع برمی‌گردد که استانداری همیشه آمار کلی را مطرح می‌کند و هر دستگاهی مطابق با حوزه خود آمار دستگاهی خود را بیان می‌کند.

زمانی10 هزار هکتار از مناطق استان بیابانی بود اماامروز به 200 هزارهکتار رسیده

استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه در مسئله آب در استان مشکل داریم، عنوان کرد: در دوره‌ای 10 هزار هکتار از مناطق استان بیابانی بود، امروز به 100 هزار هکتار رسیده و قزوین در جوار البرز 200 هکتار منطقه بیابانی دارد و وجود ریزگرد مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در سفر دکتر جهانگیری به استان پیگیری می‌شود موضوع مناطق بیابانی و وجود ریزگردهاست و با کار کارشناسی برنامه‌ای را درنظر می‌گیریم تا در سفر دولت بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
همتی درباره سفر هیئتهای تجاری به استان یادآور شد: پس از برجام هیئت‌های خارجی به استان سفر کرده‌اند و چند مورد به نتیجه رسیده و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: شرکت هنکل آلمان بخشی از کارخانه تاژ را خریداری کرد و بخشی از ارز به دست آمده از آن برای تعریف 22 پروژه استفاده خواهد شد؛ قزوین یکی از استان‌هایی خواهد بود که در آینده جزو استان‌های پیشرو در حوزه صنعت است.
این مسئول بیان کرد: یک شرکت ترک در کاسپین زمینی از ما خریداری کرده است تا مجموعه تولیدی ایجاد کند، سرمایه گذاری امروز به گونه‌ای است که هر استانی فضا را برای سرمایه گذاران فراهم کند تجار خارجی در آن استان با احساس امنیت بیشتری حضور پیدا می‌کنند.

معدل مدیران استان معدل قابل قبولی است

وی درباره گلایه از عملکرد ضعیف مدیران خود عنوان کرد: گلایه من از مدیران بر مبنای هدف‌های بزرگ بود اگر مدیران قزوین را نسبت به استان‌های دیگر مقایسه کنیم، عموما مدیران ما موفق تر هستند؛ اما اگر نسبت به هدف والا و انجام وظیفه در پاسخگویی به مطالبات رهبری، این گلایه‌ها عامل پیش برنده و محرک است.



استاندار قزوین با بیان اینکه معدل استان در خدمت رسانی مدیران قابل قبول است، تصریح کرد: اگر مدیری یا معاونی متناسب با برنامه‌های دولت و اقتصاد مقاومتی عمل نکند حتما جابجایی و تبدیل به احسن انجام می‌شود، اما به طور عموم از عملکرد مدیران خود دفاع می‌کنم.
وی در پاسخ به جابجایی مدیران غیرهمسو با دولت ابراز کرد: درباره مدیران که همسو با دولت نیستند ابتدا باید ببینیم همسو را در چه مواردی تعریف می‌کنیم؟ اگر مدیری در حال خدمت به جامعه است و مدیری حرفه‌ای بوده و کار به مسائل سیاسی ندارد، چرا باید کشور راازخدمت او محروم کرد؟
همتی تاکید کرد: اگر به یقین برسیم که مدیری برنامه‌های دولت را قبول ندارد، عذر وی را می‌خواهیم اما اگر با تخصص متعهدانه در حال فعالیت هست حضور آنها منعی در دولت یازدهم ندارد، بسیاری از خسارت‌هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز به کشور تحمیل شده سر این گزینش‌های سیاسی است.

قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استانداری بجای شورای فرهنگ عمومی فعالیت‌های فرهنگی دارد

وی درباره تعطیلی شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: تعطیل بودن شورای فرهنگ عمومی به معنای تعطیلی دستگاه‌های فرهنگی استان نیست و در استان قرارگاه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی استان را پیگیری می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: جامعه ما به لحاظ نیاز فرهنگی و مسائل اجتماعی یکسان نیست و به مراکز قرآنی، فرهنگی نیازمندیم.

نمایش فصل شیدایی آبرویی برای استان شد

استاندارهمچنین افزود: نمایش فصل شیدایی یک کار خوب فرهنگی بود که به خوبی مورد استقبال مردم قزوین قرار گرفت و ما نیز هزینه مناسبی به این برنامه اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه کمتر از 500 میلیون برای فصل شیدایی کمک شده است، عنوان کرد: فصل شیدایی ثابت کرد با تامین همین هزینه در فضاهای دیگر می‌توان کارهای بزرگی را رقم زد، همه دستگاه‌های استان با تجهیز و امکانات و منابع مالی خود از اجرای نمایش " فصل شیدایی" حمایت کردند.



استاندار قزوین با بیان اینکه استقبال مردم از نمایش "فصل شیدایی" عامل آبروی استان شد، گفت: فصل شیدایی با استقبال بی نظیری از سوی مردم روبرو شد که مشخص است این برنامه فرهنگی عظیم و مناسب بود و ثابت کرد می‌توان در تیپ‌های دیگر مناسب با بافت فرهنگی برنامه‌های خوبی را انجام داد.

هیچ شکایتی علیه تشکل‌های دانشجویی نشده است

وی درباره شکایت مسئولان دانشگاه امام از تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: هیچ کس در قالب تشکل‌های دانشجویی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حق ندارد خارج از قانون عمل کند؛ اگر کسی خارج از قانون اقدام کرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
همتی با تاکید بر اینکه هیچ شکایتی علیه تشکل دانشجویی نشده است،گفت: قانون اگر اجازه فعالیت به دانشجویان در فضای دانشگاه را می‌دهد ما به روی چشم قبول می‌کنیم، اما کیفیت انتقاد هم مهم است و نباید به مسئولان توهین شود.
وی افزود: حتما همه تشکل‌ها فعال در دانشگاه‌ها باید در چارچوب قانون عمل کنند و در دولت آقای روحانی هیچ محدودیتی برای آنها وجود نخواهد داشت.
این مسئول در پایان بیان کرد: هر کس اگر اشتباه کند باید شجاعت اصلاح گفتار خود را داشته باشد و من به عنوان استاندار قزوین اگرهم در فضایی سخنی را مطرح کردم و سپس با کسب اطلاعات بیشتر متوجه اشتباه خود شدم، این شجاعت را دارم که عذرخواهی کنم و حرف درست را دوباره بیان کنم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

احمد / ۳۱ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

با سلام تعاونی مسکن استانداری در اراضی عظیمیه تعاونی مسکن استانداری در هفت سنگان و تعانی مسکن استانداری در .... همینطور تعاونی مسکن دادگستری استان قزوین در اراضی عظیمیه تعاونی مسکن دادگستری استان قزوین در هفت سنگان و تعاونی مسکن دادگستری استان قزوین در ..... همینطور تعاونی مسکن شهرداری قزوین در اراضی عظیمیه تعاونی مسکن شهرداری قزوین در ..... متاسفانه مسئولین با پولدار های قزوین شهر را به سمت کشوری مانند هندوستان تبدیل می کنند و دارا و ندار درست کرده اند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان