۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مردم با حضور پرشور در "فصل شیدایی" حمایت خود را از اثر فاخر فرهنگی نشان دادند
کد خبر: ۲۱۴۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مردم با حضور پرشور در "فصل شیدایی" حمایت خود را از اثر فاخر فرهنگی نشان دادند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در برپایی نمایش فصل شیدایی همه مسئولان استان به میدان آمدند و همکاری بسیار خوب و منسجمی داشتند و مردم نیز با حضور با شکوه خود، حمایت خود را از این اثر فاخر فرهنگی نشان دادند.

مردم با حضور پرشور در "فصل شیدایی" حمایت خود را از اثر فاخر فرهنگی نشان دادند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از صبح امروز(یکشنبه) در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام‌جمعه آبگرم برگزار شد، با اشاره به سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و روز جهانی مسجد اشاره و اظهار کرد: مساجد خاستگاه و پایگاه انقلاب ما بودند و نیروهای تحت فرمان امام نیز عملاً مؤمنین صفوف نماز جماعت‌ها بودند و متنی که مردم را به حرکت در می‌آورد متن دینی، ایمانی و تبلیغیِ امام و طلبه‌های حوزه علمیه بود.
وی با تأکید بر اینکه باید برای احیای مساجد بکوشیم، تصریح کرد: باید بر روی مساجد سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم و خوشبختانه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم اکنون فعالیت خوبی را برای تقویت و تثبیت جایگاه اثرگذار مساجد آغاز کرده است.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که رسیدگی به مشکلات ائمه جماعات و مساجد از جمله برنامه‌های جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد است، افزود: امروز در استان قزوین تلاش می‌کنیم تا جایگاه مدیریت ائمه جماعات به عنوان مدیر مساجد و رئیس هیأت امنا که مورد تأکید رهبری قرار دارد، تثبیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تجربه بسیار خوب ائمه‌ جماعت استان قزوین، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت استان ما از تجربه بسیار خوبی در امر آموزش برخوردار هستند و باید از ظرفیت آن‌ها بیش از پیش استفاده شود.
وی آموزش را برای بسیاری دیگر از ائمه جماعت استان لازم و ضروری دانست و گفت: لازم است تجربه‌های موفق در حوزه مساجد و مدیریت صحیح در این حوزه به ائمه جماعت‌ها منتقل شود تا با سرعت بیشتری در راستای تحقق فرمایشات و دغدغه‌های رهبری که همان احیای مساجد است، گام برداریم.
عابدینی اذعان کرد: باید کاری کنیم که موفقیت‌هایِ موفق‌ترین امام جماعت‌ها در رفتار همه امام جماعت‌ها جریان پیدا کند و برای تحقق این هدف همه باید تلاش کرده و پای کار باشیم.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که ائمه جمعه در هر منطقه فرمانده امام جمات‌های آن منطقه هستند، تأکید کرد: ارتباط بیشتر ائمه جمعه با امامان جماعت منطقه خود، برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت و لازم است این موضوع جزء برنامه‌های ائمه جمعه‌ قرار بگیرد.
وی به رفع مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مساجد نیز تأکید و یادآور شد: تقویت امام جماعت و رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مساجد در راستای احیای مساجد قرار دارد و توجه به این موضوع زمینه را برای حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم خواهد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که مسجد کانون مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با احیای مساجد که مرکز همه خیرات و خوبی‌ها هستند، کاهش پیدا خواهد کرد.

عابدینی با تأکید بر این‌که نباید امام جماعت‌ها برای انگیزه‌های مادی وارد مساجد شوند، یادآور شد: اگر امام جماعتی با انگیزه مادی وارد مسجد شود، نمی‌تواند احیاگر مسجد و جذب‌کننده جوانان به این مرکز دینی و فرهنگی باشد و در نهایت جاذبه مسجد با این رویکرد از میان می‌رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آمار طلاق و رکود ازدواج هم اشاره و تصریح کرد: افزایش آمار طلاق و رکود در ازدواج موضوع بسیار خطرناکی است و باید مشکلات این حوزه شناسایی و برطرف شود.
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه خطر رکود در ازدواج کمتر از خطر رکود در اقتصاد نیست، ادامه داد: باید ازدواج‌ها بر مبنای فضای عقلانیِ دینی پا بگیرد و از ازدواج‌های احساسی پرهیز شود و اگر جوانان با چنین رویکردی ازدواج کنند، با آسیب‌پذیری کمتری روبرو خواهند شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به استقبال باشکوه مردم استان از نمایش فصل شیدایی هم اشاره و تصریح کرد: در این حرکت فرهنگی همه مسئولان استان به میدان آمدند و همکاری بسیار خوب و منسجمی داشتند و مردم نیز با حضور با شکوه خود، حمایت خود را از این اثر فاخر فرهنگی نشان دادند.
وی گفت: حضور باشکوه مردم رکورد کشور را در این نمایش شکست و تنها در یک شب بیش از 20 هزار نفر از مردم استان در این نمایش حضور پیدا کردند که بسیار ارزشمند است.
عابدینی همچنین در جمع مردم آبگرم نیز در خصوص اهمیت مسجد و نقش آن در تقویت سبک زندگی اسلامی سخنرانی کرد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان