۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قسمت اعظم "کشمش قزوین"توسط سایر استان‌ها صادر می‌شود
کد خبر: ۲۱۴۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

فرماندار تاکستان:

قسمت اعظم "کشمش قزوین"توسط سایر استان‌ها صادر می‌شود

فرماندار تاکستان بیان کرد: بیشتر حجم کشمش استان قزوین به نام دیگر استان‌ها صادر می‌شود و مردم و بهره برداران از آن بهره لازم را ندارند و کشمش قزوین به کام دیگر استان‌هاست.

قسمت اعظم "کشمش قزوین"توسط سایر استان‌ها صادر می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سیاوش طاهرخانی، فرماندار تاکستان در کارگروه توسعه صادرات کشمش استان که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: سالانه ۱۱۰ هزار تن کشمش در کشور تولید می‌شود که سهم استان قزوین بیش از ۷۵ هزار تن است.
وی افزود: فقط ۶ هزارتن کشمش تاکستان به نام استان قزوین صادر می‌شود و مابقی کشمش را دیگر استان‌ها صادر می‌کنند و در ردیف آمارهای آنها محسوب می‌شود.
وی علت صادرات کم محصول کشمش را پراکندگی فرایند صادرات و نبود پنجره واحد کشمش بیان کرد و گفت: در صورت راه اندازی پنجره واحد، فرایند صادرات کوتاه خواهد شد.
فرماندار تاکستان همچنین از مذاکره با دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برای راه اندازی مرکز تجارت ویژه کشمش در استان خبر داد و تصریح کرد: انجمن‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه صادرات کشمش می‌توانند در قالب پنجره واحد در این مرکز مستقر شوند.
وی افزود: دانشگاه آزاد تاکستان با داشتن انبار، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات می‌تواند این شهر را به بارانداز صادرات کشمش تبدیل کند.

باید از صادرات انفرادی کشمش باید جلوگیری کنیم
همچنین جهانبخشی رئیس دانشگاه آزاد تاکستان هم در این جلسه گفت: ساختمان در حال ساخت این دانشگاه با ۶۷ درصد پیشرفت می‌تواند به مرکز تجارت ویژه کشمش تبدیل شود.
وی افزود: مرکز تحقیقات دانشگاه با ۲۵ هکتار وسعت و شهرک فناوری دانشگاه آزاد هم با ۲۷ هکتار مساحت می‌تواند در خدمت صادرات کشمش منطقه باشد.
علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این نشست گفت: از صادرات انفرادی کشمش باید جلوگیری کنیم تا صادرات در قالب تشکل و کنسرسیوم به مناطق دیگر ارسال شود.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین افزود: مجوز راه اندازی این تشکل از معاونت تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران گرفته شده و بدنبال برگزاری انتخابات سراسری برای تعیین هیئت مدیره تشکل صادرات کشمش هستیم.

استان قزوین با وجود داشتن رتبه اول در تولید کشمش دارد

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: برای رقابت در بازار جهانی باید کیفیت محصول ارتقاء یابد.
وی افزود: به موضوع بسته بندی در صادرات این محصول هم باید نگاه ویژه داشت که در این زمینه ادارات ذی ربط باید به کشاورزان کمک کنند.
طاهرخانی اظهار داشت: به موضوع صادرات نباید نگاه جزیره ای داشته باشیم بلکه لازم است با نگاه ملی به مسائل رویکرد خود را اصلاح کنیم.
نماینده تاکستان در مجلس بیان کرد: با توجه به وجود رقیبانی مانند چین و هندوستان باید احساس خطر کنیم و در صدد رفع موانع صادرات باشیم تا آسیب نبینیم.
عباسعلی درافشانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: استان قزوین با وجود داشتن رتبه اول در تولید کشمش، در صادرات این محصول رتبه هفتم را دارد.
وی با اشاره به صادرات ۳۷۵ میلیون دلاری از استان یادآورشد: با تاکید استاندار باید این میزان به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند که تحقق آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی فعال در این عرصه است.
انتهای پیام/2002

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان