۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افتتاح و بهره برداری از ۸۷۱ پروژه در هفته دولت
کد خبر: ۲۱۴۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۲۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خبر داد:

افتتاح و بهره برداری از ۸۷۱ پروژه در هفته دولت

استاندارقزوین خبر داد:در هفته دولت امسال،۸۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۳۰۰ میلیارد ریال با ۱۲۴۶ اشتغال مستقیم،در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

افتتاح و بهره برداری از ۸۷۱ پروژه در هفته دولت
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، فریدون همتی ظهر امروز( شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ارایه گزارشی از بزرگداشت هفته دولت سال 95 انجام گرفت، اظهار کرد:در بخش دولتی 675 پروژه با اعتباری بالغ بر 1919 میلیارد ریال و 65 اشتغال جدید،پروژه های بخش خصوصی 83 پروژه با اعتباری بالغ بر 6612 میلیارد ریال و 1149 اشتغال جدید و پروژه های مشارکتی نیز 113 پروژه با اعتباری بالغ بر 1769 میلیارد ریال و ایجاد 32 اشتغال جدید در هفته دولت امسال در استان،به بهره برداری می رسد.
استاندار قزوین پروژه های بخش مسکن را در استان افتتاح 6574 واحد مسکونی شهری و روستایی اعلام کرد و افزود: افتتاح 5006 واحد مسکن مهر، بهسازی 1025 پروژه مسکن روستایی و ساخت و بهسازی 543 واحد مسکن مددجویان از این پروژه ها می باشد.
وی افزود:این پروژه ها در بخش های امور زیربنایی و عمرانی،امور اقتصادی،و امور فرهنگی و اجتماعی  در استان به بهره برداری می رسد.
نماینده عالی دولت در استان اعلام کرد: پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94،از نظر تعدادرشد 27درصدی،از نظر اعتبار رشد 270 درصدی و از نظر میزان اشتغالزایی رشد 58 درصدی دارد.
وی در ادامه افزود: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای دولت است و مدیران نیز بایستی با الگو قرار دادن این بزرگان صادقانه، در مسیر خدمت به مردم گام بردارند.
همتی بیان کرد:مدیران دولت تدبیر و امید بایستی در ایام هفته دولت به بیان و تشریح خدمات 3 ساله به مردم به عنوان ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب بپردازند و در اعلام این گزارش ها واقع گرایی و صراحت را نیز مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد:اقدامات مدیران متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و اگر کسی و یا گروهی این اقدامات و خدمات صادقانه را تضعیف کند عملکردش بیانگر این است که در مسیر انقلاب نیست و در مقابل مردم بایستی پاسخگو باشند.
استاندار قزوین بیان کرد:انتقاد سازنده که با عقلانیت و بیان راهکار و با هدف خدمت به نظام همراه باشد، بسیار مفید است ولی تخریب به هیچ وجه و در هر دولتی پسندیده نبوده و نخواهد بود.
وی خطاب به رسانه ها و خبرنگاران افزود:درانتشار اخبار می بایست رضای خداوند در وهله اول مدنظر قرار گیرد و این امر باید به نفع انقلاب،نظام اسلامی و مردم و برمبنای تعالیم دینی باشد تا اخبار منتشر شده،ناخواسته مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
این مسئول در ادامه بر نقش رسانه ها در ترویج اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: انتشار اخبار می بایست با رعایت حقوق همدیگر و وحدت و همدلی انجام شود، باعنایت به اینکه رعایت اخلاق و حفظ کرامت اخلاقی بایستی مورد توجه همه ی گروهها باشد و در این راستا خط قرمزها و ارزش های انقلاب نیز به عنوان یک امر مهم می بایست با دقت لازم رعایت شود.
وی در ادامه به تشریح عملکرد 3 ساله دولت تدبیر و امید پرداخت ودر بخش دیگری از سخنان خود، افزود:دولت تدبیرو امید در زمانی خدمت خود را آغاز کرد که در شرایط سخت تحریم های اقتصادی دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی قرار داشتیم و درموقعیتی بودیم که هیچ کشوری جرات تعامل و ارتباط اقتصادی را با ما نداشت ولی با هوشمندی رهبری و تدبیر دولت و همراهی مردم مذاکرات با توجه به اینکه 6 دشمن اصلی در مقابل نظام اسلامی قرار داشتند به مرحله ای رسید که با دستاوردهای مناسب،حقانیت  جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان ثابت کرد و بد خواهان نظام در مقابل همدلی رهبری و مردم خلع سلاح شدند.
همتی در خصوص اجرایی شدن دستاوردهای مذاکرات و دوران پسابرجام نیز گفت:در سایه هوشمندی رهبری و عقلانیت دولت و پشتیبانی مردم دستاوردها در مرحله توافق خوب بود و این امر جمهوری اسلامی را در تاریخ جاودانه خواهد کرد ولی در مرحله اجرا نیز در فضای پسابرجام،نباید از بدعهدی های دشمنان به عنوان بهانه ای برای تضعیف دولت و کارگزاران استفاده شود بلکه در این مرحله حمایت رهبری و همراهی مردم ،نخبگان و رسانه ها بسیار موثر خواهد بود و نقدها نیز بایستی دلسوزانه باشد.
وی ادامه داد:تلاش دولت تدبیرو امید در تک رقمی کردن تورم 44 درصدی کشور،پایداری نرخ ارز، ثبات در سیستم اقتصادی،کاهش نرخ سود بانکی در حالی صورت گرفت که در شرایط سخت اقتصادی و کم شدن قیمت نفت دولت کشور را می بایست اداره کند وگام بعدی دولت نیز رونق اقتصادی است.
این مسئول در پایان اظهار کرد: درآمد دولت با کاهش قیمت نفت سیر نزولی یافت و این در حالی بود که در تعیین قیمت نفت ما نمی توانستیم دخالتی داشته باشیم ولی در حال حاضر در فضای کنونی این مانع مرتفع شده است و پولهای بلوکه شده جمهوری اسلامی  ایران نیز آزاد شده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان