۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خانواده ای با دو دختر موفق در کنکور ۹۴ و ۹۵ + تصاویر
کد خبر: ۲۱۴۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۱۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

در کهگیلویه و بویر احمد؛

خانواده ای با دو دختر موفق در کنکور ۹۴ و ۹۵ + تصاویر

خانواده از خانواده های موفق کهگیلویه و بویراحمدی است که دو دخترش در کنکور سال ۹۴ و سال ۹۵ با رتبه های برتر وارد دانشگاه شدند پدر این خانواده موفقیت دخترانش را بهترین لحظات زندگی خود بیان می کند.

خانواده ای با دو دختر موفق در کنکور ۹۴ و ۹۵ + تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد ی با تمام محرومیت ها و کمبود هایی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند در سال های گذشته توانسته اند در کنکورهای سراسری و المپیاد های متفاوت رتبه ها و مقام های خوبی را کسب کنند.در کنکور سراسری امسال خانم شقایق بناوند دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان دخترانه یاسوج توانست رتبه 2کنکور سراسری منطقه3 ورتبه18 کشور رادر رشته علوم تجربی کسب کند.

شقایق بناوند خواهر کوچک مهین بناوند داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی  است که سال گذشته توانست در کنکور سراسری رتبه ۸ رشته تجربی و رتبه ۵۹ زبان انگلیسی منطقه سه را کسب کند.

در پی کسب این موفقیت تصمیم گرفتیم با این بانوی موفق کهگیلویه وبویراحمدی چند کلامی به گفت و گو بنشینیم و رمزهای موفقیت وی را جویا شویم که در ادامه شما را به خواندن این گفت و گوی جذاب و خواندنی دعوت می کنیم.

1-خودتان را معرفی کنید وبگویید با چه رتبه ای در کنکور 95 موفق شدید؟
شقایق بناوند هستم 18 ساله از طایفه طیبی دهدشت که 14 سال هست ساکن یاسوج هستیم.در کنکور امسال تنوانسنم رتبه 2 منطقه سه و 18 کشوری را در رشته علوم تجربی کسب کنم.

2-چند خواهر و برادر هستید و آنها مشعول چه کاری هستند؟
سه تاخواهر هستیم . خواهر بزرگم مهین بناوند دانشجوی پزشکی دانشگاه شیراز است که پارسال رتبه 8 منطقه سه را کسب کردوخودم که فرزند دوم هستم ته تغاریمونم که سوم ابتدایی هست.

3-درصدای درس های اختصاصی و عمومی شما در آزمون کنکور سراسری به تفکیک چند بود؟
اختصاصی :زمین شناسی-73درصد-ریاضی-77درصد؛زیست-85درصد؛شیمی-89درصد؛فیزیک-59درصد؛
عمومی ها هم که: ادبیات- 69 درصد؛عربی-90درصد؛زبان-81درصد؛دین وزندگی-100درصد توانستم به سوالات کنکور پاسخ بدم.

4-آیا فکر میکردید که در کنکور قبول بشوید و یا اینکه این رتبه را کسب کنید؟
بله میدانستم قبول می شوم ولی اینکه این رتبه را کسب کنم نه فکرشو نمی کردم اینقد خوب نتیجه بگیرم.

5-رمز موفقیت شقایق بناوند در کنکور چه بوده؟آیا شما تفریح و سرگرمی هم داشتید؟
موفقیت خودم را اول مدیون خداوند وبعد خانواده ام هستم و اینها رمزموفیقت من است .تفریح و سرگرمی من تنها فیلمهایی بود که برخی وقتها روزهای جمعه نگاه می کردم.

شقایق بناوند

6-بیشتر کتابهای درسی مطالعه می کردید یا کتابهای کمک درسی؟معلم خصوصی چطور؟معدل دیپلمتون چند بود؟
سطح مطالعه ام متعادل بود هم کتابهای درسی و هم کمک درسی را مطالعه می کردم .معلم خصوصی نه به هیچ عنوان استفاده نکردم چون نیاز نداشتم.معدل دیپلمم .19و86 صدم بود.

7-در طول شبانه روز چگونه برنامه ریزی می کردیدکه در درس خواندنتان موثر باشد ؟

11 تا 12 ساعت مطالعه داشتم اول درس رو می خواندم بعد تست می زدم .صبح ها کمتر مطالعه می کردم واغلب بعدظهر ها اوج مطالعه را داشتم.

8-خانواده در طول ایام درس خواندن چگونه به شما کمک  می کردند؟
آنها سعی می کردند به نحو احسنت فضا را آرام نگه دارند بطوری که به محض ورود من به خانه تلوزیون خاموش می شد که حتی صداش رو من نشنوم.فضایی با آرامش و بدون استرس را برای من فراهم کردند.

9-خواهر شما مهین بناوند هم سال گذشته در کنکور موفق شدند آیا ازوی کمک گرفتید؟
بله خیلی کمک گرفتم.مهین هم در برنامه ریزی و هم مشکلاتی که در دروس داشتم به من کمک می کرد و بهم اعتماد نفس می داد.

10-از دوستان و همکلاسی های شما کسی بود که در کنکور امسال توانسته باشد رتبه خوبی کسب کند؟
نه متاسفانه هیچ کدام نتوانستند رتبه خوبی کسب کنند.

11-چه چیزی برای موفقیت در کنکور حرف اول و آخر را میزند؟
تلاش و برنامه ریزی مهمترین چیز در کنکور هست و به قول شما حرف اول و آخر را میزند.

12-کدام مدرسه درس خواندین ؟ایا عضو موسسات آموزشی غیر دولتی هم بودید؟
مدرسه تیزهوشان بودم و از سوم ابتدایی عضو کانون قلم چی شهر یاسوج بودم.

13-شقایق بناوند تصمیم دارد در چه رشته ای و کدام دانشگاه ادامه تحصیل دهد؟چرا؟
رشته پزشکی و دانشگاه شیراز رو اولویت اول انتخاب کرده ام و دوست دارم این راه را ادامه بدهم چون هم به این رشته علاقه دارم و هم دانشگاه شیراز نزدیک ترین دانشگاه به خانواده ام هست که می توانم نزدیک آنها باشم.بخصوص اینکه خواهرم هم آنجا مشغول به تحصیله .

14-شقایق بناوند چه توصیه ای به دانش آموزان پشت کنکوری دارد؟
برنامه ریزی،برنامه ریزی ،برنامه ریزی و باز هم می گویم برنامه ریزی داشته باشند.

15-چه چیزی هایی باعث می شود که دانش آموزان نتوانند در کنکور به نتیجه دلخواهشان برسند؟
بنظر من مدیریت جلسه نداشته اند که نتوانستند موفق باشند.

16-در روزهای سختی و فشاردرس چه چیزهایی به شما آرامش میداد؟
حضور پدر و مادرم در کنارم اغلب مایه آرامش من بودند و اینکه من کلا به نتیجه کنکور فکر نمی کردم.

17-چند تا کلمه من می گویم اولین کلمه ای که به فکر شما میاد را ببان کنید لطفا؟
سخت ترین درس-ادبیات و زبان/ بهترین یار -مهین خواهرم / کنکور-همه چیز / تلویزیون-آرامش / پدرو مادر-زحمت کش / استرس-نداشتم / دانشگاه-جای خوبیه / تست-سوال بعد/   نتیجه کنکور-تمام.

 

17- به نظر شما اینکه خانواده به دانش آموزان اصرار می کنند که حتماباید درفلان رشته قبول شوی منطقی است؟
به نظر من خانواده ها نگران آینده فرزندان خود هستند که همچین تصمیمی می گیرند و معمولا نظر اکثر خانواده ها با دانش آموزان یکی هست و منطقی برخورد می کنند.

18-بهترین جمله ای که شقایق بناوند را برای موفقیت امید وار می کرد چه بود؟
هیچوقت نا امید نشدم که بخوام دنبال جمله ای بگردم که امیدواریم بهم برگرده.

19-الان به عنوان یک دانش آموز موفق چه برنامه هایی برای آینده در فکرت هست ؟
اینکه تخصص وفوق تخصص بگیرم ویک دکتر خوب برای مردممان شوم.

20-بهترین هدیه قبولی  کنکور را از چه کسی گرفتی؟
از پدر و مادرم و آن هم خوشحالی آنها بود.

21-رفتن به کانون و کمک گرفتن از کتاب های کمک درسی تا چه اندازه توانست در موفقیت شما تاثیر گذار باشد؟
خیلی تاثیر داشت.هم برنامه ریزی ها و هم مشاوره هایی که از کانون قلم چی می گرفتم خیلی برای من موثر بودند.

22-وقتی نتیجه کنکور را گرفتید چه احساسی داشتید؟
 همراه خواهرم داشتیم از شیراز به یاسوج می آمدیم که خواهرم به من خبر داد.خیلی خوشحال شدم اما چون توی اتوبوس بودیم نتونستم جیغ بزنم.

 

23-وقتی از درس خواندن خسته می شدی عادت داشتی نق بزنی به خصوص به پدر و مادرت؟

نه اصلا حتی جرات نق زدن به پدر و مادرم و ندارم اما گاهی روی خواهرم مهین نق می زدم.

 

24 -با توجه به ظاهر شما و اینکه یک بانوی محجبه هستید سوال ما این است که آیا خودتان حجاب را انخاب کردیدوآیاتوانسته مانع موفقیت شما باشد؟

بله حجابم را خودم انتخاب کرده ام حجاب در جامعه به یک دختر آرامش می دهد و اصلا مانع موفقیت نیست و ارزشش را دارد.حجاب چیزی هست که یک فرد به هیج عنوان با اجبار نمی تواند آن را انتخاب کند.

25- تا چه اندازه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سرو کار دارید؟

بلد نیستم با فضای مجازی کار کنم من حتی گوشی ندارم.
خواهرم معمولا با فضای مجاز سرو کار دارد و در ارتباط هست اما من حوصله بودن در فضای مجازی را ندارم و نیستم. 
 

26-به عنوان یک بانوی موفق چه توصیه ای به هم سن و سالان خودتان دارید؟
توصیه من به همه جوانان این است  که همیشه هواسشان به خدا باشد فرزندان همه چیزشان را بایدمدیون پدر و مادرشان بدانند و عشق به پدر و مادر را فراموش نکنند و مشورت با آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

با پدر و مادر شقایق بناوند که همراه با دخترشان به دفتر پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس دعوت شده بودند هم چند کلامی به گفت و گو نشستیم:

عطاء الله بناوند50 ساله که با موفقیت دخترش در کنکور سراسری احساس خوشحالی می کرد گفت:کارم بنایی است با اینکه کارم سخت است اما موفقیت دخترانم در کنکور خستگی همه این سال ها را از تنم بیرون رفت.

وی افزود:در این مدت هر کتابی که می خواستند برایشان مهیا می کردم همیشه به مادرشان می گفتم که از بابت هزینه هیچ نگرانی نداشته باشند و هر چیزی که لازم دارند به من بگویند و نگران پولش نباشند.

بناوند با بیان اینکه هیچکدام ازبچه های فامیل ما در کنکور در رشته بزشکی درس نمی خواند,بیان کرد:بهترین روز زندگیم روزی بود که نتیجه کنکور دخترم اعلام شد همه فامیل به من زنگ زدند و تبریک گفتند.

پدر دوبانوی رتبه برتر کنکور سراسری در پاسخ به اینکه تا چه اندازه به  دختران خود اعتماد دارید؟ گفت:من دخترانم را شش دانگ قبول دارم و به آنها اعتماد کامل داشتم و دارم.

وی در مورد فراهم کردن شرایط درس خواندن برای دخترانش می گوید:من از نظر مالی بیشتر حمایت می کردم اما از نظر آرامش در خانه و سایر عوامل خانمم نقش پررنگ تری داشت.

عطالله بناوند با بیان اینکه در حد خواندن و نوشتن سواد دارم ،  افزود:چند روز آخری که قرار بودنتیجه ها اعلام شود شب آخر تا ساعت دو شب بیدار بودم  و منتظر جواب ها بودیم اما اعلام نشد فردای آن روز سر کار بودم که خانمم با گریه آمدو به من گفت که نتیجه ها را اعلام کردند و از کانون قلم چی زنگ زدند مثل اینکه اطلاعات شقایق مشکل پیدا کرده و بالا نمیاد در حقیقت ناراحت شدم اما به خانمم دلداری دادم که مشکلی نیست ان شالله درست می شود مگر شقایق خودش نمی گوید که قبول می شوم که بعد از چند دقیقه از کانون قلم چی تماس گرفتند که شقایق با رتبه خوب قبول شده.

صغری حسین زاده مادر شقایق بناوند 40 ساله خانه دار با بیان اینکه 14 سال است که  یاسوج زندگی می کنیم، گفت:برای فرزندانم از دوران ابتدایی هدف  داشتم .

وی بیان کرد: خودم در خانه به سرو صدا حساس بودم اما شقایق حساس نبود با این حال همیشه خانه را در حالت سایلنت قرار می دادم که آرام باشد.

 

حسین زاده افزود:مطمن بودم پزشکی قبول می شود اما منتظر جواب بودم ونگرانی داشتم.

مادر شقایق بناوند در جواب اینکه نقش مادر در انتخاب حجاب فرزند چگونه است اظهار کرد:دخترانم به سن بلوغ که رسیدند خودشان حجاب را انتخاب کردند اما حجاب و اعتقادات پدر و مادر بر روی فرزندان نیز تاثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه درس خواندن خودش نوعی عبادت است، گفت : خودم تنها توانستم تا سوم راهنمایی درس بخوانم و میزان تحصیلات من در همان مقطع سیکل ماند..
توصیه پایانی پدر و مادر شقایق بناوند بانوی موفق کهگیلویه وبویراحمد به پدر و مادر هایی که بچه کنکوری دارند این است که ، بچه ها را سرزنش و فرزندانشان را با بقیه مقایسه نکنند چرا که بر روی روحیه آنها بسیار اثر منفی دارد تا می توانند به دنبال آرامش و دلگرمی بچه ها باشند.

پایگاه خبری صبح زاگرس هم ضمن تشکر از پذیرفتن دعوت این مجوعه توسط خانواده بناوند برای فرزندان این خانواده آرزوی سلامتی و موفقیت را دارد.

مهین بناوند داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی است که سال گذشته توانست در کنکور سراسری رتبه ۸ رشته تجربی و رتبه ۵۹ زبان انگلیسی منطقه سه را کسب کند.
انتهای پیام/1404

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان