۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جدیدترین خبرهای جبهه جنوب حلب +نقشه
کد خبر: ۲۱۴۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۱۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش/

جدیدترین خبرهای جبهه جنوب حلب +نقشه

نیروهای سوری و حزب الله لبنان راه ارتباطی الراموسة به شهرک خان طومان را قطع کردند و خود را به ارتفاع راهبردی «ام القرع» در محور روستای المشرفة رسانند که بر دانشکده‌های نظامی اشراف دارد.

جدیدترین خبرهای جبهه جنوب حلب +نقشه
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، نبرد در جنوب حلب، همچنان ادامه دارد و البته از ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» تلفات می‌گیرد.

منابع میدانی گفتند که نیروهای ویژه حزب الله موفق شدند تحرکات و مسیر تردد دهها تن از عناصر تروریستی جیش الفتح را که درصدد عقب‌نشینی از دانشکده‌های نظامی به حومه غربی شهر حلب بودند، رصد کنند و آنان را هدف بگیرند.

رزمندگان مقاومت حزب الله پس از اطلاع از این مسئله، با مین‌گذاری بر سر مسیر انتقال تروریستها توانستند دهها تن از آنها را از پا در آورند.

تعدادی دیگر از تروریستهای جیش الفتح نیز در حین فرار از منطقه راهبردی «الراموسه» به ضرب گلوله توپخانه ارتش سوریه کشته شدند؛ راموسه منطقه‌ای است که جیش الفتح هفته گذشته موفق شد معبری باریک به داخل مناطق شرقی حلب باز کند اما با تسلط آتشباری ارتش سوریه مسدود ماند تا محاصره پابرجا بماند.

جدیدترین خبرهای جبهه جنوب حلب +نقشه

گروهی از نیروهای ویژه مقاومت نیز توانستند 5 تن از تک تیرندازهای تروریست را در ساختمان‌های دانشکده های نظامی از پای درآورند. این تک‌تیراندازان حرکت را برای ارتش سوریه و مقاومت جهت پیشروی سخت کرده بودند.

از نیمه شب گذشته نیز نیروهای سوری تحت فرماندهی «سرهنگ سهیل» (معروف به تایگر) و رزمندگان حزب الله عملیات سنگینی را از حومه کارخانه سیمان به سوی دانشکده‌های نظامی آغاز کردند. منطقه‌ای که کارخانه سیمان در آن واقع است، از حیث نظامی برای دو طرف، حائز اهمیت است.

همزمان گروهی دیگر از نیروهای سوری و مقاومت حملاتی را از محور روستای «المشرفة» آغاز کردند و موفق شدند خطوط دفاعی تروریستها را در ارتفاعات «المحروقات و الجمعیات» در هم شکنند.

نیروهای سوری همچنین راه ارتباطی الراموسة به شهرک خان طومان را قطع کردند و خود را به ارتفاع راهبردی «ام القرع» در محور روستای المشرفة رسانند که بر دانشکده‌های نظامی اشراف دارد.

خان‌طومان در جنوب غرب شهر حلب، طی هفته‌های گذشته به پایگاهی برای اعزام و اقدام جیش الفتح علیه ارتش سوریه در جنوب حلب بدل شده است.
انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان