۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتخار بزرگ فوتبال ایران در المپیک
کد خبر: ۲۱۴۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۱۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

علیرضا فغانی؛

افتخار بزرگ فوتبال ایران در المپیک

فغانی و کمک هایش آنقدر در ریو ۲۰۱۶ خونسرد کارشان را دنبال کردند که حالا از میان تمام داوران حاضر در رقابتها شانس سوت زدن مهمترین دیدار المپیک را بدست بیاورند.

افتخار بزرگ فوتبال ایران در المپیک
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، بعد از اینکه تیم ملی امید موفق به حضور در ریو ۲۰۱۶ نشد؛ بهترین اتفاق برای فوتبال ایران اثبات شایستگی هایش به نحوی دیگر بود. اینکه علیرضا فغانی به همراه کمک هایش رضا سخندان و محمدرضا منصوری گروه داوری فینال مهمترین رقابتهای المپیک را تشکیل دهند. برزیل و آلمان ساعت 01:00 بامداد یکشنبه در فینال المپیک و با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم خواهند رفت.

فغانی و کمک هایش آنقدر در ریو ۲۰۱۶ خونسرد کارشان را دنبال کردند که حالا از میان تمام داوران حاضر در رقابتها شانس سوت زدن مهمترین دیدار المپیک را بدست بیاورند. فغانی و همکارانش هم در تقابل مکزیک و آلمان عملکردی فوق العاده داشتند و هم در نبرد برزیل میزبان و دانمارک بی دردسر وظایفشان را انجام دادند.

روند قضاوتهای این داور ۳۸ ساله نشان می دهد که دیگر به سادگی از کوره به در نمی رود تا کارت‌های قرمزش را بی مورد خرج نماید.

فقط یک کامرونی را اخراج کرده

بررسی عملکرد علیرضا فغانی در ده قضاوت اخیر بین المللی اش نشان می دهد که این داور – حالا- باتجربه فقط یک مرتبه طی حدود ۹۵۰ دقیقه تنها یک مرتبه با دادن کارت زرد دوم بازیکنی را از زمین اخراج کرده است.

در واقع خوزه آموگو کامرونی مهاجم تیم نه چندان سرشناس بین دونگ ویتنام کسی بود که در لیگ قهرمانان آسیا -۶ ماه قبل- به دلیل انجام خطای شدید روی بازیکن جیانگ سو چین با تصمیم داوربین المللی کشورمان با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

کارنامه مهمترین قضاوت‌های بین المللی علیرضا فغانی +جدول 

علیرضا فغانی که به دلیل مشکلات بسیار همین چند ماه پیش مجبور شده بود قضاوت در لیگ دسته اول فوتبال ایران را نیز پشت سر بگذارد؛ حالا نماینده فوتبالی است که در نزدیک به نیم قرن حسرت حضور در المپیک را می کشد.

 ۸ ماه گذشت

تقابل برزیل و آلمان در فینال المپیک سبب می شود تا نیمار ستاره سرشناس فوتبال میزبان دوباره طعم فوتبال بازی کردن مقابل یک داور ایرانی را بچشد.

ستاره خط حمله بارسلونا یکشنبه ۲۹ آذرماه سال ۹۴ یعنی ۸ ماه قبل یکی از مردان حاضر در دیدار ریورپلات آرژانتین و بارسلونا اسپانیا بود. دیداری از سری رقابتهای باشگاههای جهان که منجر به پیروزی ۳ بر صفر ماتادورها شد.

آن روز نیمار در دقیقه ۳۶ پاس گل اول بارسا را برای لیونل مسی بزرگ ارسال کرد و البته که در دقیقه ۶۸ پاس گل آخر را برای لوییز سوارز. با این حال در دیداری که ۶ مرتبه کارت زرد از جیب داور ایرانی اش خارج شد سهم این برزیلی هم عدد یک بود. آن هم درست ۷ دقیقه قبل از اینکه پاس گل دومش را برای سوارز ارسال کند.

فغانی از میزبان ها نمی ترسد

شاید یکی از بارزترین نکات در سوت زدن های علیرضا فغانی عدم استرسش در قضاوت بازیهای یک میزبان است.

بهترین مثال در این مورد به دیدار دو تیم ملبورن ویکتوری استرالیا و تیانجین تدا چین باز می گردد؛ چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ علیرضا فغانی در تقابل ویکتوری با نماینده چین ۹ کارت از جیبش بیرون کشید که سهم مردان تیم میزبان ۶ کارت بود. فغانی که قصد مغلوب شدن برابر خشونت های میزبان را نداشت در نهایت هم با نشان دادن کارت زرد دوم به بازیکن تایلنی ملبورن- سورات سوخا- میزبان را ده نفره کرد.

در واقع دیدار مذکور که ۵ سال و ۴ ماه پیش برگزار شد یکی از قضاوت های پر کارت علیرضا فغانی در کارنامه ورزش حرفه ای او به حساب می آید. 
انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان