۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت میزان برداشت گندم را پیش‌بینی نکرده بود
کد خبر: ۲۱۴۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

دولت میزان برداشت گندم را پیش‌بینی نکرده بود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به عدم پرداخت به موقع گندم‌کاران توسط دولت، اظهار داشت: دولت میزان برداشت گندم را پیش‌بینی نکرده بود.

دولت میزان برداشت گندم را پیش‌بینی نکرده بود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ بیژن لطفی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به افزایش میزان برداشت گندم نسبت به سال گذشته، عنوان کرد:  درشهرستان آبیک در سال زراعتی ۹۴ و ۹۵ حدود ۱۷۰۰۰ هکتار گندم و۴۳۰۰ هکتار جو و ۶۰۰ هکتار کلزا کشت شده است .
وی با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، اظهار داشت: طی جلسه‌ای که به ریاست معاون فرمانداری آبیک در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و قرار بر این شد توسط اداره غله موارد ذکر شده به جزء جو با قیمت تضمینی خریداری شود و پرداخت باید از سوی اداره غله تأمین شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه خرید تضمینی غلات در شهرستان آبیک می‌تواند نقش بسیار مهمی در ثبات قیمت ایفا کند، تصریح کرد: قیمت تضمینی گندم ۱۲۷۰ تومان و قیمت تضمینی کلزا ۲۵۳۰ تومان تعیین شده است.
این مسئول با تأکید بر اینکه هنوز قیمت خرید تضمینی جو تأیید و نهایی نشده است، متذکر شد: قیمت تضمینی جو توسط شرکت پشتیبانی امور دام به مبلغ ۱۰۰۲۸ ریال قیمت گذاری و از کشاورزان خریداری شده است.
لطفی با اشاره به اینکه کشاورزان بعد از برداشت محصول جهت فروش به محل‌های مشخص شده از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.
وی گفت : محل تحویل گندم در سیلوی کیمیا خوشه و انبار البرز می‌باشد.
لطفی  با تأکید بر اینکه دولت به تعهدات خود متعهد است و پول کشاورزان را به نوبت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: دولت سعی دارد به موقع پول گندم‌کاران را پرداخت کند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه سهم شهرستان آبیک از کاشت گندم امسال بیش از ۷۱ هزار تن بوده است، متذکر شد: از این مقدار برداشت به طور معمول کشاورزان ۱۵ درصد از برداشت خود را به عنوان حق مصرف و نیز برای کاشت سال آینده در پیش خود نگه می‌دارند.
این مسئول در ادامه مطرح کرد: دولت امسال گندم گندم‌کاران را با قیمت بیش از ۲ برابر از دلالان خریداری کرده است، به همین دلیل دولت به ترتیب پول گندم‌کاران خود را نیز واریز می‌کند و با افزایش قیمت خرید نسبت به دلالان سعی دارد به کشاورزان کمک کند.
لطفی اظهار داشت: گندم آبیک جز بهترین گندم‌ها می‌باشد و میزان برگشتی و سن‌زدگی گندم کشاورزان این شهرستان امسال کم بوده و کشاورزانی که زودتر اقدام به برداشت کرده‌اند به علت رطوبت، احتمال برگشت و سن‌زدگی گندم آنان وجود داشته است.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب گندم شهرستان آبیک تصریح کرد: کاشت محصولات خوب و نمونه در شهرستان آبیک با کمک برنامه‌های آموزشی کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی، اعطای امکانات به کشاورزان و وجود کشاورزان پیشرو و خوب تحقق یافته است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک عنوان کرد: سهمیه تولید گندم شهرستان آبیک ۵۵ هزار تن پیش‌بینی شده بود که با برداشت گندم از مزارع میزان تولید بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده است به همین دلیل کمی پرداخت دولت به گندم‌کاران به تعویق افتاده است.
لطفی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۵۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم بوده‌اند، مطرح کرد: امسال ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده‌اند.
انتهای خبر/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان