۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برنامه "قزوین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" در هفته قزوین اجرایی می‌شود
کد خبر: ۲۱۴۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۸ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:

برنامه "قزوین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" در هفته قزوین اجرایی می‌شود

برنامه "قزوین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" شهریورماه در قزوین اجرایی می‌شود؛ طبق این برنامه تمام ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر زیر پوشش معرفی ابنیه تاریخی و پتانسیل‌های قزوین قرار می‌گیرد که در واقع یکی نمایشگاه بزرگ فرهنگی در سطح شهر برپا می‌شود.

برنامه "قزوین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" در هفته قزوین اجرایی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست مطبوعاتی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ظهر امروز (پنجشنبه) با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

سعید وزیری‌نژاد در این نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های "روز قزوین" برگزار شد، گفت: معرفی قزوین به گردشگران داخلی و خارجی در سطح ملی و فراملی را می‌توان از اهداف مهم برنامه "روز قزوین" برشمرد.

وی با اشاره به افزایش آگاهی و دانش مردم نسبت به گذشته، اضافه کرد: قزوین با پیشینه 9 هزار سال سکونت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشری شناخته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: 1200 اثر تاریخی به ثبت رسیده در استان باعث شده تا قزوین در رده‌های بالای رقابت با سایر شهرها قرار بگیرد.

سعید وزیری‌نژاد ادامه داد: باغات سنتی، 54 سال پایتختی دوران صفویه، پایتختی خوشنویسی ایران با داشتن بزرگانی چون میرعماد، وجود مقبره چهار انبیا و امامزاده حسین(ع)، وجود اولین خیابان کشور در قزوین، وجود مشاهیر فراوان علمی، ادبی و سیاسی، وجود کاروانسرای سعدالسلطنه و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌توانند به عنوان منشا اثربخشی در حوزه گردشگری استان در نظر گرفته شود.

زمان اجرای برنامه‌ها
وی در ادامه به سیاست‌های کلان این سازمان در صدر برنامه‌های هفته قزوین اشاره کرد و گفت: برنامه‌های سازمان به مدت یک هفته از تاریخ پنجم الی یازدهم شهریورماه به شکل غیر متمرکز در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: این برنامه‌ها برای اکثر گروه‌های سنی برنامه‌ریزی و سعی شده تا در اجرای آن از توان هنرمندان و عوامل اجرایی استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وزیری‌نژاد با اشاره به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با مجموعه مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های هفته قزوین، تصریح کرد: امسال اجرای 35 برنامه با همکاری 15 دستگاه اجرایی استان در راستای گرامیداشت هفته قزوین پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: استفاده حداکثری از توان صدا وسیما برای پوشش مناسب برنامه‌های روز قزوین به ویژه در سطح ملی جزو یکی از مهمترین سیاست‌های این سازمان است.

تشریح برنامه‌های هفته قزوین
این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته قزوین پرداخت و گفت: اجرای برنامه‌های "قزوین عهد صفوی" از ساعت17 الی 23 و برنامه مکتب تعزیه قزوین در سرای سعدالسلطنه، برپایی نمایشگاه عکس قدیم قزوین، قزوین فعلی، مفاخر و مشاهیر و اسناد قدیمی مرتبط با قزوین بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

وزیری‌نژاد با اشاره به حضور سایر ملل در قزوین، تصریح کرد: امسال تعدادی از کشورها در سرای سعدالسلطنه در کنار مردم قزوین خواهند بود و قصد داریم تا ارتباطی بین مردم قزوین و سایر ملل شکل بگیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: در این چند شب بعد نماز مغرب و عشا جُنگ شبانگاهی به مدت 90 دقیقه در سرای سعدالسلطنه اجرا می‌شود؛ این برنامه به صورت زنده از شبکه 5 و شبکه استانی پخش می‌شود و سعی داریم تا از این ظرفیت ملی برای معرفی هرچه بهتر قزوین استفاده کنیم.

وی افزود: نمایش عموهای فیتیله‌ای شانزدهم شهریور در سالن شهید بابایی، عیادت از سالمندان و اجرای برنامه‌های هنری در این مراکز در تاریخ هفدهم شهریور ماه، برپایی تورهای شهرگشت به صورت رایگان، فضاسازی و آماده‌سازی قزوین برای این هفته، اجرای ویژه‌برنامه‌ها و مسابقاتی در بوستان بانوان، جشنواره بادبادک‌ها در دهم شهریور از دیگر برنامه‌های سازمان در این هفته خواهد بود.

وزیری‌نژاد ادامه داد: برگزاری مسابقه طناب‌کشی در چهارم شهریورماه، مسابقه مجازی کتابخوانی با موضوع قزوین، برگزاری جشنواره قیمه نثار در بوستان ملاخلیلا در تاریخ هشتم شهریورماه و پخش این برنامه بر روی آنتن شبکه‌های سیما نیز بخش دیگری از برنامه‌های این سازمان است.

پخش مستند فیلم قزوین از شبکه مستند سیما
این مسئول اظهار کرد: برنامه "قزوین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" از تاریخ 16 تا 26 شهریورماه در قزوین اجرایی می‌شود؛ طبق این برنامه تمام ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر زیر پوشش معرفی ابنیه تاریخی و پتانسیل‌های قزوین قرار می‌گیرد که در واقع یکی نمایشگاه بزرگ فرهنگی در سطح شهر برپا می‌شود.

وی در ادامه از پخش مستند فیلم قزوین از شبکه مستند سیما خبر داد و افزود: این برنامه با عنوان همسفر از تاریخ 6 شهریورماه در 14 قسمت 30 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: برنامه جاده ابریشم از شبکه های 2،جام جم، پرس تی وی و شبکه استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/9003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان