۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "فصل شیدایی" ثابت کرد مردم تشنه برنامه‌های فرهنگی قوی هستند
کد خبر: ۲۱۴۴۶۴ نویسنده: علی هوشمند تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین:

"فصل شیدایی" ثابت کرد مردم تشنه برنامه‌های فرهنگی قوی هستند

رئیس حوزه هنری قزوین بیان کرد: استان برای ایجاد قابلیت‌های بزرگ برای قشر فرهنگی نیازمند خوراک فرهنگی و است و باید از حضور تیم فصل شیدایی به عنوان یک داشته و آورده به صورت ویژه برای جامعه هنری خود الگو بگیرد.

"فصل شیدایی" ثابت کرد مردم تشنه برنامه‌های فرهنگی قوی هستند
علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره اجرای نمایش "فصل شیدایی" در استان اظهار کرد: این روزها برنامه "فصل شیدایی" هم میهمان و هم میزبان مخاطبان قزوینی است، این برنامه تجربه‌های موفقی در استان‌های دیگر داشته و در قزوین نیز با استقبال عمومی پرشوری مواجه شده است.
وی با اشاره به استقبال زیاد مردم استان از نمایش شبانه "فصل شیدایی" ابراز کرد: میانگین جمعیت این برنامه در هر شب از 5 هزار نفر بیشتر است، شب گذشته نزدیک به 11 هزار نفر از این نمایش دیدن کردند.
این مسئول ادامه داد: نوع نمایش برنامه فصل شیدایی برای مخاطبان جذاب است، این برنامه با ساخت عناصر سینمایی، جلوه‌های ویژه، تاریخ، داستان، هنر و نمایش برای مردم نمایش ویژه‌ای را رقم زده است.
وی یادآور شد: مسئولان اجرایی نمایش "فصل شیدایی" به دلیل فضای محدود برای نمایش از مخاطبان درخواست کرده‌اند که برای چندمین بار برای دیدن نمایش در این برنامه حضور پیدا نکنند.
هوشمند با اشاره به اینکه نمایش فصل شیدایی با چینش خاص خود مخاطب را درون قصه می‌برد، اذعان کرد: این نمایش برای استان دستاوردهای زیادی دارد، از یک سو در این اثر سواد نمایشی و علاقمندی را به هنر در یک جمعیت بالای 7 هزارنفری افزایش می‌دهد و از سوی دیگر تجربه مناسبی برای استان قزوین است تا زیرساخت‌های لازم را برای برپایی این دست از نمایش‌ها در استان فراهم شود.
وی تصریح کرد: قزوین برای ایجاد قابلیت‌های بزرگ برای قشر فرهنگی نیازمند خوراک فرهنگی و است و باید از حضور تیم فصل شیدایی به عنوان یک داشته و آورده به صورت ویژه برای جامعه هنری خود الگو بگیرد.

چرا در قزوین نباید برنامه بزرگ سینمایی اتفاق بیفتد؟

رئیس حوزه هنری قزوین درباره تداوم این نوع از برنامه‌های هنری در استان خاطرنشان کرد: استمرار برنامه‌های هنری در استان در بین مردم نشاط عمومی و هیجان ایجاد می‌کند.
وی در ادامه افزود: استقبال مردم از برنامه فرهنگی و مذهبی فصل شیدایی در کنار خانواده یک اتفاق بزرگ برای جامعه هنری ماست، همچنین برگزاری نماز جماعت باشکوه همراه با یک فضای معنوی قبل از شروع نمایش، یک فرهنگسازی عظیم است.
این مسئول درباره حمایت مسئولان استان از برنامه فصل شیدایی اذعان کرد: برنامه فصل شیدایی فقط متعلق به متولیان فرهنگی نبود؛ بلکه دستگاه‌های پشتیبانی مثل اداره برق و شهرداری که مستقیما هویت فرهنگی ندارند از این برنامه حمایت کردند.
وی پیام ویژه برنامه فصل شیدایی برای مسئولان استان را تقویت همدلی و وحدت بین آنها دانست و گفت: با وجود همکاری و همدلی قوی بین مسئولین استان می‌توان کارهای هنری ویژه‌ای را رقم زد.
هوشمند با بیان اینکه چرا در قزوین نباید برنامه بزرگ سینمایی اتفاق بیفتد؟ عنوان کرد: در عرصه فعالیت‌های فرهنگی هم متولیان دغدغه جذب مخاطب را دارند و با اجرای برنامه فصل شیدایی ثابت شد که این ظرفیت از توان مدیریتی در استان وجود دارد؛ اما می‌بایست منابع دیگر هم تزریق شوند.
وی در پایان بیان کرد: برای افزایش و استمرار این نوع از برنامه‌های هنری نیازمند ایجاد فضاهای آموزشی برای هنرمندان هستیم؛ همچنین باید منابع مالی نیز برای حمایت از هنرمندان تقویت شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان