۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شروع همکاری‌های دوجانبه با آفریقای جنوبی کلید خورد
کد خبر: ۲۱۴۴۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

در دیدار سفیر آفریقای جنوبی با استاندار:

شروع همکاری‌های دوجانبه با آفریقای جنوبی کلید خورد

استاندار در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی گفت: استان قزوین آماده همکاری با سرمایه گذاران آفریقایی جنوبی است و در این راستا آمادگی داریم که تولیدات استان را به آفریقای جنوبی صادر کنیم.

شروع همکاری‌های دوجانبه با آفریقای جنوبی کلید خورد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین شب گذشته(چهارشنبه) در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی، اظهار کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است، قزوین در گذشته 100 سال پایتخت ایران بوده و در حال حاضر یکی از استان‌های استراتژیک کشور است.
وی افزود: قزوین از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است به‌طوری‌که نیمی از استان‌های کشور برای رفتن به تهران باید از قزوین عبور کنند، همچنین قزوین از واحدهای دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان قوی برخوردار است.
استاندار اظهار کرد: اولین نقطه از کشور ایران که شهرک صنعتی در آن دایر شد استان قزوین بود که هم اکنون با توجه به دارا بودن 15 شهرک و ناحیه صنعتی در آن فعال هستند و پنجمین استان صنعتی کشور است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری خواستار سرمایه‌گذاری در استان هستند. 
وی افزود: نیمی از استان‌های کشور از طریق استان قزوین به استان تهران وارد می‌شوند که این مهم نشان دهنده جایگاه مناسب ارتباطی استان قزوین است.
استاندار عنوان کرد: استان قزوین دارای واحدهای دانشگاهی مطرح و توسعه یافته و شرکت های دانش بنیان بسیار موفقی است که می تواند جزو عوامل همکاری این استان با آفریقای جنوبی شود.
وی تصریح کرد: استان قزوین در حوزه کشاورزی نیز یکی از قطب‌های ایران است، شرکت‌های خارجی زیادی نیز در این استان سرمایه‎گذاری کردند و در زمان تحریم‌ها هیچ مشکلی نداشتند، این شرکت‌ها در آن مقطع به‌شدت مورد حمایت دولت در سطح ملی بودند.
همتی خاطرنشان کرد: بعد از مذاکرات هسته‌ای و توافقات حاصل‌شده، بسیاری از این شرکت‌ها به دنبال توسعه واحدهای موجود و تأسیس واحدهای جدید هستند، ما در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی استعدادها خوبی در زمینه صادرات داریم.
وی تأکید کرد: امیدواریم این سفر به قزوین آغازی برای همکاری دوطرفه باشد، این همکاری با شرکت ایران چوب شروع خوبی است، اگر واحدهای دیگر را نیز از نزدیک ببینید ارتباط خوبی با قزوین و فعالان آفریقای جنوبی آماده می‌کنند.
استاندار یادآور شد: استان قزوین در صورت همکاری سرمایه‌گذاران آفریقایی، با سرعت کار می‌کند و برخلاف سایر شرکت‌ها به‌کندی عمل نمی‌کند، همچنین آمادگی داریم که تولیدات استان را به آفریقای جنوبی صادر کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قزوین برای عملیاتی کردن همکاری با آفریقای جنوبی آمادگی دارد که بخشی از شرکت‌های استان را به سرمایه‌گذاران آفریقایی واگذار کند چراکه این امر به همکاری سرعت می‌بخشد.
انتهای پیام/3009

منبع: سایت استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان