۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زمین‌های نیاوران با نگاه گردشگری در شورای عالی شهرسازی تصویب شده است/ شهرک سینا در قالب مجتمع گردشگری بزرگ مجوز دارد
کد خبر: ۲۱۴۴۳۲ نویسنده: حمید مانی فر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۷ ساعت: ۷:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

زمین‌های نیاوران با نگاه گردشگری در شورای عالی شهرسازی تصویب شده است/ شهرک سینا در قالب مجتمع گردشگری بزرگ مجوز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه شهرک سینا در قالب مجتمع گردشگری بزرگ مجوز دارد، ابراز کرد: قانون، پایگاه مطمئنی است که همه موظفیم بر آن ایستاده و اگر هم کسی از آن عبور کند، قطعا دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و همچون سایر موارد به آن رسیدگی خواهند کرد.

زمین‌های نیاوران با نگاه گردشگری در شورای عالی شهرسازی تصویب شده است/ شهرک سینا در قالب مجتمع گردشگری بزرگ مجوز دارد
حامد مانی‌فر، مدیرکل راه و شهر سازی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره تغییر اراضی برخی زمین‌های کشاورزی در استان اظهار کرد: راه و شهرسازی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شورایعالی شهر‌سازی و معماری در استان فعالیت دارد و اجرای دستورات و مصوبات شورایعالی یکی از الزامات این نهاد است.
وی با اشاره به موضوع زمین خواری هفت سنگان بیان کرد: هم اکنون با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ساخت و ساز در این مکان متوقف شده است.
وی تاکید کرد: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تنها مرجع تصمیم گیرنده در خصوص ضوابط ساخت و ساز بوده و مصوبات آن برای همه دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی لازم الاجراست.
مهندس مانی فر در ادامه اظهار کرد: زمانی که طرح جامع قزوین بررسی ‌شد، ابهامات و اختلاف نظرهایی در آن ایجاد شده بود که در همین راستا، نامه ای از سوی استاندار مبنی بر بررسی برخی موارد موجود در طرح جامع قزوین به وزیر راه و شهرسازی که ریاست شواریعالی شهرسازی و معماری ایران را بر عهده دارد ارسال شد.
مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به دستور وزیر، هیاتی متشکل از معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار قزوین مامور بررسی و تصمیم گیری در این خصوص و طرح مجدد موضوع در شواریعالی شدند.

وی ادامه داد: این کمیته نیز پس از انجام بازدید میدانی از موارد طرح شده شامل میدان میوه و تره بار قزوین، بلوار حضرت آیت الله خامنه ای و اراضی هفت سنگان، صورتجلسه ای را امضا کرده و مقرر نمودند تا پس از طی مراحل اداری و قانونی در استان جهت تصمیم گیری نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این خصوص تاکنون تصمیم جدیدی توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال نشده بیان کرد: با توجه به این موارد و بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری، هم اکنون ساخت و ساز در هفت سنگان متوقف می باشد.
وی تصریح کرد: راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه اجرایی در چهارچوب قانون حرکت می‌کند و یک موضوع اگر منتقدینی یا حامیانی داشته باشد قابل احترام است اما موضوع باید در جامعه شفاف سازی شود.

راه و شهرسازی یکی از مدافعین زمین‌های کشاورزی استان است
مانی فر با اشاره به تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی در استان اذغان کرد: اراضی سینا برخلاف اراضی فدک ملی نیستند و در مالکیت مردم قرار دارند، مجتمع سینا مراحل قانونی خود تحت عنوان یک مجتمع مسکونی در قالب گردشگری بزرگ را با رعایت ضوابط طی می‌کند.
وی در ادامه توضیح داد: این زمین‌ها حدوداٌ 25 سال پیش خریداری شدند که مالکین به صورت شخصی خواستار ساخت و ساز هستند که اجازه فعالیت به صورت شخصی برای این زمین‌ها صادر نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: راه و شهرسازی یکی از مدافعین زمین‌های کشاورزی استان است و تا کنون در تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته منعکس شده است.
این مسئول در خصوص ساخت و ساز در باغات سنتی قزوین اعلام کرد: با توجه به پیشینه و ویژگی های خاصی که در باغ‌های سنتی قزوین وجود دارد اجازه ساخت و ساز و فعالیت شخصی در آنها داده نمی‌شود؛ هر اقدامی هم که در این باغات صورت می گیرد باید منطبق با شرایط آنجا بوده و منجر به تغییر در بافت آن نشود.
این مسئول با اشاره به اراضی پارک ملی باراجین گفت: محدوده‌ پارک فدک همراه با طرح جامع قزوین تصویب شده که پارک باراجین در حریم قزوین تثبیت شده، زمین‌های این پارک ملی است و قابلیت کشاورزی ندارد.

وی در خصوص طرح نیاوران ابراز کرد: شورایعالی با موضوعیت گردشگری آنرا تصویب کرده، در طرح مجموعه شهری قرار گرفته و پس از تصویب کارگروههای گردشگری و زیربنایی و شهرسازی، زمین به فروش گذاشته شده است.
مانی فر ادامه داد: اگر در خصوص هر کدام از مراحل صورت گرفته روی این زمینها شبهاتی ایجاد شده باشد، قطعا دستگاه‌های نظارتی وارد شده و همچون سایر موارد آنرا مورد رسیدگی قرار خواهند داد.
مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قانون در همه موارد فصل الخطاب است، بیان کرد: طرح نیاوران در کمسیون اصل نود مطرح و مصوبه‌ی کمیسیون مبنی بر قانونی بودن این موضوع نیز ابلاغ شد.
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به موضوعات فنی آشنا شوند چرا که نهاد‌ها و سازمان‌ها توان ارسال همه اطلاعات به مردم را ندارند و این وظیفه رسانه‌هاست که این مسائل را به صورت کامل و جامعه در اختیار مردم قرار دهند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان