۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هاشمی; احتمالا اولویت‌های رسانه‌ ملی تغییر کرده
کد خبر: ۲۱۴۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۷ ساعت: ۸:۵ ↗ لینک کوتاه

ایران به جای بغداد، دل مردم عراق را فتح کرد

هاشمی; احتمالا اولویت‌های رسانه‌ ملی تغییر کرده

شاید آن روز انتظار عمومی این بود که بغداد را فتح و صدام را اسیر و محاکمه کنیم، اما دیدیم که بجای بغداد، دل مردم عراق فتح شد.

 هاشمی; احتمالا اولویت‌های رسانه‌ ملی تغییر کرده
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، 26 مرداد را روزی جاودان در تقویم تاریخ معاصر ایران و همچنین لحظه ورود آزادگان به میهن را یکی از شیرین‌ترین روزهای عمر خویش خواند و گفت: وقتی اولین گروه از فرزندان ایران عزیز پس از سال‌ها اسارت در سیاه‌چال‌های حزب بعث به ایران برگشتند، تلخی‌ سال‌های انتظار، به شیرینی مبدل گشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری آیه «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (سوره بقره آیه 216)» به نکات تفسیری این آیه و تشریح کاربردی آن در تاریخ معاصر آن پرداخت و گفت: اگر چه آن سال‌ها شنیدن شکنجه‌های جسمی و روحی جوانان ایران در زندان‌های عراق برای خانواده‌ها و همه‌ی مردم سخت بود، اما سازندگی روحی و تقویت روحیاتی که نصیب جامعه شده، بهترین مثال برای « أَن تَکْرَهُواْ شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ» است.

هاشمی رفسنجانی، سرنوشت رژیم بعث عراق، حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان و همچنین سرنوشت منافقانی را که با جاسوسی و مزدوری، ستون پنجم عراق در جنگ علیه ایران بودند، عبرت‌آموز و مصادیقی روشن برای وعده‌های خداوندی در « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم» دانست و گفت: در ادامه‌ی این آیه « و یُثَبِّت أَقدامَکُم» است که مصداق مناسبتی آن آزادگان عزیزی هستند که در سال‌های اسارت ثابت قدم ماندند و خداوند نیز مزد صبوری آنان را، علاوه بر شیرینی آزادی، جایگاهی قرار داد که در تاریخ ایران به دست آوردند و برای همیشه عزیز مردم شده‌اند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در ادامه سخنان خویش، با ارائه تحلیلی تاریخی از مقاطع مختلف جنگ، به عوامل شروع، تداوم و پایان جنگ پرداخت و در خصوص بُعد مردمی دفاع مقدس، گفت: بدون تردید نقطه‌ی قوت جبهه‌ی ایرانی بُعد مردمی آن بود که علاوه بر حضور داوطلبانه همه‌ی اقشار جامعه در خطوط مقدم و پشتیبانی‌ها، اوج مردمی بودن دفاع مقدس را آنجایی شاهد بودیم که پدران و مادران در تشییع جنازه‌های فرزندان خود اشعاری حماسی در وداع با عزیزانشان و دعوت جوانان برای حضور در جبهه‌ها می‌خواندند.

هاشمی رفسنجانی، به مقطع پذیرش قطعنامه و حواشی سیاسی قبل از آن در جامعه اشاره کرد و گفت: شاید آن روز انتظار عمومی این بود که بغداد را فتح و صدام را اسیر و محاکمه کنیم، اما دیدیم که بجای بغداد، دل مردم عراق فتح شد و به همراه صدام، منافقین و حامیان استبکاری‌اش در بدترین شرایط قرار گرفتند به گونه‌ای که آمریکا با هزینه‌های فراوان مالی، نظامی و حتی جانی، تنها کاری که در عراق کرد، دشمن خونی شیعیان یعنی صدام و حزب بعث را سرنگون نمود.

وی خطاب به آزادگان عزیز، گفت: تاریخ شما را فراموش نمی‌کند و مطمئن باشید هر چه که زمان بگذرد، جایگاه شما در قلوب مردم عزیزتر خواهد شد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در ادامه سخنان خویش ایثارگران، آزادگان، جانبازان، مفقودان و خانواده‌های آنان را سرمایه‌هایی اصیل و چشم و چراغ جامعه دانست و گفت: جریانی که در دفاع مقدس خلق شد، تا دو سه قرن آینده جامعه‌ی ایران را حفظ خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور عاشقانه مردم در تشییع پلاک‌ها و استخوان‌های شهدای گمنام برگشته از جبهه‌های جنوب و غرب را بسیار معنادار توصیف کرد و گفت: این عشق فراتر از عشق یک ملت به سربازان است و بیشتر شبیه عشق پدر و مادر به فرزند است که پایان ندارد.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به گلایه‌های یکی از آزادگان که «گویا صداوسیما تقویم ایران را فراموش کرده که 26 مرداد روز آزادگان است!»، گفت: شاید اولویت‌های رسانه‌ی ملی تغییر کرده باشد! اما مطمئن باشید اولویت مردم ایران و خانواده‌های شهدا همیشه شما بودید، هستید و خواهید بود.

وی آزادگان را عاملان آگاه به آیه‌ »اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» دانست و گفت: شما که با استعانت از صبر خداوندی، شکنجه‌های جسمی و روحی جنایتکاران حزب بعث را تحمل کردید، این روزها را نیز تحمل کنید و دعا کنید که خداوند به همه‌ی مسئولین در همه‌ی بخش‌ها، توفیق اولویت شناسی بدهد.

در آغاز این دیدار، سیدمحمدتقی طباطبایی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اوضاع تحصیلی آزادگان ارائه کرد و گفت: از  حدود 40 هزار آزاده، 10 هزار نفر تحصیلات دانشگاهی و عالی دارند که از این میزان 72 درصد در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

سرکار خانم حکیمه دبّاغ، فرزند خانم مرضیه حدیدچی(دبّاغ) و همسر آزاده جانباز جمشید ایمانی، به ذکر خاطرات سختی‌های روزهای اسارت همسر در جنگ و همچنین روزهای زندانی بودن مادرشان در سال‌های قبل از انقلاب پرداخت و گفت: هرگز فراموش نمی‌کنم در روزگاری که خیلی‌ها به خاطر افکار مادرم می‌ترسیدند، به سلام ما پاسخ دهند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها به خانه‌ی ما می‌آمد و دلداریمان می‌داد.
انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان