۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تجهیز ۶۰ خانه مسافر در منطقه الموت برای ارائه خدمات به گردشگران
کد خبر: ۲۱۴۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۶ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اعلام کرد:

تجهیز ۶۰ خانه مسافر در منطقه الموت برای ارائه خدمات به گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: هم اکنون تعداد ۶۰ خانه مسافر در منطقه الموت تجهیز شده که با مجوز رسمی از سوی این اداره کل و به صورت قانونی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

تجهیز ۶۰ خانه مسافر در منطقه الموت برای ارائه خدمات به گردشگران
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محمدعلی حضرتی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد: ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی زمینه ساز توسعه گردشگری روستایی است.
وی در ادامه افزود: به منظور ایجاد امنیت و رفاه گردشگران برای اسکان در واحدهای اقامتی روستاها و ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران ورودی به استان، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در منطقه الموت و برخی روستاهای هدف گردشگری با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین شناسایی و ساماندهی می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: به دلیل وجود جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فرد استان قزوین، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان به مناطق خوش آب و هوای استان سفر می‌کنند و همواره با خیل عظیمی از تقاضا برای اسکان در واحدهای اقامتی این مناطق روبرو می‌‎شویم که ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهت اسکان مسافران می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا نماید.

طرح ساماندهی خانه‌های مسافر و بوم گردی اجرایی می‌شود
حضرتی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار کرد: هم اکنون تعداد 60 خانه مسافر در منطقه الموت متناسب با نیاز و سلایق گردشگران ساماندهی و تجهیز شده که با مجوز رسمی از سوی این اداره کل و به صورت قانونی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به حضور انبوه مسافران در این منطقه واحدهای اقامتی موجود پاسخگوی این حجم تقاضا نبوده و به همین دلیل بسیاری از مالکان منازل در این مناطق بدون اخذ مجوز و تائیدیه این سازمان و عدم نظارت دستگاه‌های ذیربط خانه‌های خود را به اسکان مسافران اختصاص داده‌اند که این امر به لحاظ امنیتی و نحوه ارائه خدمات سبب بروز مشکلاتی برای مسافران شده و موجبات نارضایتی آنها را فراهم آورده است.
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین ابراز کرد: به همین منظور طرح ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی برای ادامه شناسایی منازل استیجاری با قابلیت اسکان مسافر و ساماندهی و صدور مجوز انجام و در مرحله اول بررسی مواردی نظیر ایمنی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری، نظارت بر کیفیت و نحوه ارائه خدمات صورت می‌پذیرد و در مرحله بعدی نیز اعطای تسهیلات جهت تجهیز، بازسازی و نوسازی آنها در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت که از اواخر مرداد ماه سال جاری به مرحله اجرا درخواهد آمد. 
وی یادآور شد: روستاهای گرمارود، وربن، اوان، زواردشت، زرآباد، اندج، کوچنان، گازرخان، شهرک، توان و شهرهای معلم کلایه و رازمیان در منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آبگرم در شهرستان آوج و منطقه زیاران از توابع شهرستان آبیک از جمله مناطقی هستند که خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی در آن ساماندهی خواهد شد.
حضرتی در پایان یادآور شد: مالکان محترم خانه‌های شخصی در مناطق یاد شده که تمایل به فعالیت قانونی در این زمینه را دارند می‌توانند با مراجعه به واحد معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در زمینه اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان