۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین معلمی آیت‌الله ابوترابی ماندگار و جاودانه است
کد خبر: ۲۱۴۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

معلمی آیت‌الله ابوترابی ماندگار و جاودانه است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آیت‌الله ابوترابی از جمله کسانی نبودند که تنها در دوران زندگی به ما چیزهایی بیاموزند بلکه معلمی آنها ماندگاری دارد.

معلمی آیت‌الله ابوترابی ماندگار و جاودانه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در آئین افتتاح خانه موزه آیت‌الله ابوترابی با اشاره به اهمیت اخلاق نیکو و بیان ابعاد شخصیتی و اخلاقی رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: کلام، رفتار و منش رسول اکرم (ص) همه و همه تفسیر قرآن می‌شود و هر کجا در آیات قرآن ابهامی وجود دارد، می‌توان با مراجعه به کلام و عمل آن حضرت، تفسیر آیات قرآن را دریافت.
وی با بیان اینکه هر کس هر چقدر به قرآن نزدیک‌تر ‌شود، تفسیر عملی قرآن می‌شود، تصریح کرد: امام علی (ع) به خاطر انس کامل با قرآن، تفسیر عملی قرآن کریم شد و این مهم نشان می‌دهد در میان انسان‌ها هر کسی به هر میزانی که با قرآن هماهنگی و انس پیدا کند، به همان میزان می‌تواند دست دیگران را در فهم حقایق قرآنی بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: سلمان به خاطر قرار گرفتن در این مسیر و هماهنگی عملی با آیات قرآن و دستورات دین به جایگاهی رسید که پیامبر (ص) در خصوص ایشان فرمود: «سلمان از ما اهل بیت است».
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اینکه برخی از انسان‌ها توانسته‌اند مصیبت‌ها، مشقات و سختی‌ها را به شیرینی و اعتلای معانی انسانی تبدیل کنند، به خاطر این است که خداوند آنها را تنها نمی‌گذارد و فرشتگان بر جان، روح و حقیقت وجودی آنها نزول می‌کنند و به آنها می‌گویند که نترسید، غمگین مباشید و بدانید که بهشت انتظار شما را می‌کشد.
وی اضافه کرد: آیت‌الله ابوترابی از جمله کسانی نبودند که تنها در دوران زندگی به ما چیزهایی بیاموزند؛ بلکه معلمی آنها ماندگاری دارد و هر زمان پای صحبت‌های ایشان می‌نشینیم؛ می‌بینیم که بر روی ما اثرگذار است.

عابدینی افزود: دل‌های ما به این آدم‌ها احساس نیاز فراوانی دارد و آن کسانی که ایمان دارند و کارهای شایسته انجام می‌دهند، خداوند محبت و دوستی آن‌ها را در دل آحاد انسان‌ها قرار می‌دهد و دشمنی‌ها در مقابل آن‌ها تبدیل به دوستی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان