۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برگزاری همایش « ایران‌کانکت» در تهران نشانه تمکین به تحریم‌های ظالمانه در خاک خودمان است/ جوهر درونی مسئولان دولت مقاومت و مبارزه نیست
کد خبر: ۲۱۴۳۴۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری همایش « ایران‌کانکت» در تهران نشانه تمکین به تحریم‌های ظالمانه در خاک خودمان است/ جوهر درونی مسئولان دولت مقاومت و مبارزه نیست

یک عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به برگزاری همایش «ایران‌کانکت ۲۰۱۶» در تهران، گفت: روحانی اگر قبول دارد تحریم‌ها ظالمانه است برگزاری این همایش به این معنی است که به این شرایط ظالمانه تمکین شده است.

برگزاری همایش « ایران‌کانکت» در تهران نشانه تمکین به تحریم‌های ظالمانه در خاک خودمان است/ جوهر درونی مسئولان دولت مقاومت و مبارزه نیست

قاسم جعفری عضو هیأت علمی دانشگاه و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین با اشاره به برگزاری همایش «ایران‌کانکت 2016» در هتل «اسپناس پالاس» تهران، گفت: بسیار عجیب است که قرار شده چنین همایشی برگزار شود و افرادی که توسط غرب تحریم شده در آن حق ورود نداشته باشند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در بسیاری از سخنرانی‌های خود می‌گوید تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر شده ظالمانه است و حرفش این بود که تلاش می‌کنیم این تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه برداشته شود، حال اگر قبول دارد این تحریم‌ها ظالمانه است برگزاری این همایش به معنای این است که به این تحریم‌ها و شرایط ظالمانه تمکین شده است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: سوال ما از دولت این است که چرا باید در خاک وطن چنین برنامه‌ای برگزار شود؟ و اینکه غرب بخواهد مباحث ظالمانه خود را به ما تحمیل کند. به اعتقاد ما این مسئله با عزتی که از آن از آن دم می‌زنیم اصلاً سازگار نیست.

جعفری اضافه کرد: به نظر من جوهر درونی کسانی که امروز در مسند کار هستند، مقاومت و مبارزه نیست. اینها حتی به فشارها و شرایطی که به آنها تحمیل می‌شود تمکین می‌کنند و نتیجه این می‌شود که امروز ما را در داخل خاک کشور و خانه خودمان تحریم می‌کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به این ماجرا اظهار داشت:‌ انتظار ما این است که در رابطه با این‌گونه رفتارها برخورد قاطعانه‌تری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما آن دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحتی که رهبر انقلاب فرمودند و قانون اساسی ما مبتنی بر آن است، برای خارج از کشور که رعایت نشد، حالا در خاک و خانه خودمان بخواهد همین اتفاق رخ دهد، بسیار بد و عجیب است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این تحریم‌ها عزیزترین فرزندان این ملت مانند فرمانده سپاه را نشانه گرفته و بدتر اینکه در این همایش افرادی مانند فرمانده سپاه و عزیزان دیگر اجازه ورود به بخشی از خاک خودشان داده نشود.

جعفری در خاتمه اظهار داشت: انتظار مردم مؤمن و عزت‌مدار ایران اسلامی این است که با این مسائل برخورد شود و آنها هرگز چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرند و امیدواریم مسئولان در این رابطه با دقت بیش‌تری وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان