۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین روحانی; سفارت انگلیس برای ما تصمیم نمی‌گیرد/ انگلیس; ورود افراد تحریم‌شده به همایش ایران کانکت در تهران ممنوع است!
کد خبر: ۲۱۴۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۶ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

این تناقض به چه معناست؟

روحانی; سفارت انگلیس برای ما تصمیم نمی‌گیرد/ انگلیس; ورود افراد تحریم‌شده به همایش ایران کانکت در تهران ممنوع است!

در حالی که رییس جمهور گفته سفارت انگلیس برای ایران تصمیم نمی‌گیرد، قرار است همایشی در تهران با محوریت دولت انگلیس برگزار شود!

روحانی; سفارت انگلیس برای ما تصمیم نمی‌گیرد/ انگلیس; ورود افراد تحریم‌شده به همایش ایران کانکت در تهران ممنوع است!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،یک روز پس از افشاگری صراط نیوز درباره برگزاری یک همایش عجیب در تهران با محوریت دولت انگلیس و سخنرانی سفیر این کشور، رییس جمهور گفت که "سفارت انگلیس و سفارت فلان کشور برای جمهوری اسلامی ایران تصمیم نمی‌گیرد."

حسن روحانی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: "سفارت انگلیس و سفارت فلان کشور برای جمهوری اسلامی ایران تصمیم نمی‌گیرد، بلکه رهبری انقلاب، ارکان نظام و مردم برای پیشرفت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند."

این اظهارنظر در حالی است که قرار است در روزهای آینده همایش ایران کانکت 2016 با هماهنگی وزارت ارتباطات و محوریت دولت انگلیس در تهران برگزار شود.

نقش سفارت انگلیس در این همایش تا اندازه ای است که حتی هزینه شرکت در همایش به "پوند" تعیین شده است! سفارت انگلیس پا را از این هم فراتر گذاشته و ورود افراد تحریم شده در "مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان" را هم به همایش مذکور ممنوع اعلام کرده است!

جالب اینجاست که اظهارات اخیر روحانی در حوزه اقتصادی و در جمع فعالان اقتصادی انجام شده و او تلاش داشته تا آنچه را پیشرفت اقتصادی در دولت یازدهم می داند، متکی به توان داخلی بداند؛ این در حالی است که همایش ایران کانکت 2016 هم با اهداف اقتصادی و با هدف تبیین "فرصت های رشد درآمدی در صنعت ICT ایران از جمله تلفن های همراه، ثابت و بخش های مرتبط با اینترنت" و "آشنایی و نشست با شرکت های مخابراتی بین المللی و سرمایه گذاران خارجی" برنامه ریزی شده است.

به بیان ساده تر، دولت انگلیس، با برگزاری چنین همایش هایی در تهران، بدون دردسر و حتی با همکاری دولت تدبیر و امید، برای یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی و امنیتی ایران تصمیم گیری می کند!

حال سوال اینجاست که رییس جمهور و اعضای دولت چگونه این دخالت آشکار روباه پیر را توجیه خوهند کرد و بر اساس کدام استدلال ادعا می کنند که "سفارت انگلیس و سفارت فلان کشور برای جمهوری اسلامی ایران تصمیم نمی‌گیرد"؟

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

نادر / ۰۹ شهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

باج:انگلیس به کسانی که از اسرار سیاسیشان سر در آورد باج میدهد به دلیل اینکه با استفاده ازاین اسرار سیاست هایشان را در جهان پیاده می کنند و اگر این اسرار فاش شود دیگر نمی توانند سیاست هایشان را در جهان پیاده کنند این افراد در باندها می باشند که با فکر کردن پی به اسرار نهانی سیاست های انگلیس می برند و انگلیس به انها باج می دهد مثلااین افراد میدانند که تمام کشور های دنیا تحت استعمار انگلیس است
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان