۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین موزه دکتر صالحي به مناسبت اولين سالگرد افتتاح آن بازآفريني می‌شود
کد خبر: ۲۱۴۱۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

موزه دکتر صالحي به مناسبت اولين سالگرد افتتاح آن بازآفريني می‌شود

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: به مناسبت اولين سالگرد افتتاح موزه دکتر علي اکبر صالحي، اين موزه بازآفريني مي‌شود.

 موزه دکتر صالحي به مناسبت اولين سالگرد افتتاح آن بازآفريني می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رشوند آوه، مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، صبح امروز(دوشنبه) در سالن جلسات این اداره،  اظهار کرد: اين موزه در مرداد ماه 1394 از آثار اهدايي دکتر صالحي در عمارت سردار مفخم توسط شهرداري قزوين راهاندازي شد که در ابتدا 154 اثر نفيس در آن قرار گرفت و اين آثار اکنون به 250 قطعه رسيده است.

وي با بيان اينکه در نوروز امسال بيش از 6 هزار نفر از موزه دکتر صالحي بازديد کرد،گفت:  تعداد بازديدكنندگان در هفته اول نوروز روزانه حدود 300 نفر و در هفته دوم با توجه به هماهنگي صورت گرفته با تورهاي قزوين‌گردي به هزار نفر در روز رسيد.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به اينکه آثار موجود در موزه از جمله آثاري است که در سال‌هاي تصديگري دکتر صالحي در وزارت امور خارجه به او اهدا شده است، بیان کرد: اين مجموعه شامل 250 اثر نفيس از 52 کشور دنيا است که از طرف مقامات و شخصيت‌هاي مهم به دکتر صالحي اهدا شده است.

رشوند آوه ادامه داد: اين هدايا از کشورهاي روسيه، چين، اردن، سوريه، عراق، افغانستان، هندوستان، ترکيه، کويت، امارات متحده عربي، بوليوي، سوئيس، آلمان، سنگاپور، کشورهاي آفريقايجنوبي، مصر و ... به دکتر صالحي اهدا شده است.

وي با اشاره به آثار موجود در اين موزه عنوان کرد: آثار موجود شامل هنرهاي سنتي، تابلوها، سکه، ساعت‌هاي نفيس و ... است که نشانگر هنر صنعت، آداب، فرهنگ و رسومات موجود در اين کشورهاست.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري قزوين به منظور راهاندازي اين موزه اذعان کرد: طراحي موزه، ساخت و نصب ويترين، اجراي نورپردازي، راهاندازي دوربين‌هاي امنيتي، راهاندازي سيستم اعلام حريق، نصب پرده‌هاي تزئيني و تهيه شناسنامه اشياء از جمله اقدامات براي راه‌اندازي اين موزه بوده است.

رشوند آوه افزود: حذف پارتيشن‌هاي طبقه همکف و بنرهاي پوشاننده پنجره‌ها، مرمت پتينههاي ديوارهاي همکف، راهاندازي سرويس‌هاي بهداشتي، نظافت و شستشوي کامل داخل بنا و تعمير درب‌هاي چوبي داخل بنا و نصب يراق آلات و دستگيره‌ها از ديگر اقدامات بوده است.

وي ادامه داد: تعمير پنجره‌هاي چوبي سقف گنبدي وُيد و درزگيري و آب‌بندي سقف، ساماندهي و تعمير و نصب چراغ‌ها در تمامي فضاهاي داخلي، تعمير و تجهيز آبدارخانه، اصلاح شيرواني و کانال‌هاي کولر و حذف تمامي شبکه‌هاي کابلي مستهلک قبلي از ديگر اقدامات بوده است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين ساماندهي وضعيت اداري و خدماتي موزه و استقرار نماينده تمام وقت را از اقدامات پيش رو برشمرد و گفت: تهيه شناسنامه کامل از کليه اشياء و اقلام اهدايي، تدوين برنامه‌هاي فرهنگي، نمايشي و تبليغاتي و برنامهريزي و دعوت از تمامي ارگان‌ها و سازمان‌ها به منظور معرفي موزه از ديگر برنامه‌هاي سازمان است.

رشوند آوه افزود: هماهنگي با تورهاي گردشگري استان و فرا استاني و ايجاد بازديدهاي دوره‌اي، ارائه خدمات نمايشي دائم به منظور بازديد عمومي، تهيه آرشيو و مخزن تخصصي موزه و تدوين برنامه‌هاي توسعه و گسترش موزه نيز از ديگر برنامه‌هاست.

گفتني است؛ دکتر علي اکبر صالحي در روز 4 فروردين 1328 هجري در شهر کربلا در عراق ديده به جهان گشود. او از نوادگان محمدصالح برغاني قزويني است. وي در سال‌هاي 1389 لغايت 1392 به عنوان وزير امور خارجه بوده و هم اکنون رئيس انرژي اتمي ايران است.

يادآور مي‌شود؛ در يک سال گذشته استاندار قزوين و نماينده وزارت امور خارجه، سفير جمهوري اسلامي ايران در شيلي، معاون پيشين وزير و سفير اسبق جمهوري اسلامي ايران، رؤساي انجمن دوستي ايران و آلمان، ايران و لهستان، ايران و صربستان و ايران و بلاروس، رئيس عقيدتي سياسي کل ناجا، رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي قزوين، نمايندگان انجمن‌هاي دانشافزايي کشور، مجموعه شرکت فانوس تصوير سفر، دانشجويان دوره دافوس دانشگاه فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و اعضاي مجمع عمومي و هيأت مديره فرهنگسراي فردوسي از شهر مشهد از اين موزه بازديد کردند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان