۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کتاب "پاسیاد پسر خاک" در قزوین نقد و بررسی می شود
کد خبر: ۲۱۴۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی حوزه هنری قزوین:

کتاب "پاسیاد پسر خاک" در قزوین نقد و بررسی می شود

مدیر روابط عمومی حوزه هنری قزوین گفت: کتاب« پاسیاد پسر خاک» شرح حال زندگی و احوال مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد در قزوین نقد و بررسی می شود.

کتاب "پاسیاد پسر خاک" در قزوین نقد و بررسی می شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نادر مقدم سلیمی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه‌ای که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین، نشست نقد و بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک» شرح زندگی و احوال مرحوم  سید علی‌اکبر ابوترابی‌ فرد با حضور محمد قبادی نویسنده کتاب و جمعی از علاقه مندان برگزار می شود.

وی افزود: «پاسیاد پسر خاک» در دو فصل قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تدوین شده و محمد قبادی، در فصل اول کتاب به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل، فعالیت های سیاسی و آشنایی مرحوم ابوترابی‌ با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته است.

مقدم سلیمی تصریح کرد: فصل دوم این اثر، شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره)، دوران دفاع مقدس و احوال و فعالیت های وی در دوران اسارت در زندان‌های رژیم صدام را شامل می شود.

وی بیان کرد: در انتهای کتاب هم منابع و مأخذ، فهرست اعلام و عکس‌ها و اسنادی منتشر نشده از حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد آورده شده‌ است.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری قزوین ابراز کرد: این برنامه روز چهارشنبه ۲۷ مرداد در سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از  ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار می شود و جمعی از آزادگان سرافراز قزوین خاطرات سالهای اسارت را بازگو خواهند کرد.

«پاسیاد پسر خاک»، نوشته محمد قبادی، با قطع رقعی، با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه، در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان