۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تبيين نظام سلامت در جشنواره بين المللى امام رضا
کد خبر: ۲۱۴۱۰۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تبيين نظام سلامت در جشنواره بين المللى امام رضا

مدير كل دفتر طب سنتي وزارت بهداشت از حضور اين وزارتخانه در جشنواره بين المللي امام رضا خبر داد.

تبيين نظام سلامت در جشنواره بين المللى امام رضا
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛محمود خدادوست مدير كل دفتر طب سنتي وزارت بهداشت در نشست سخنگو كه امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: جشنواره امام رضا به كمك بنياد امام رضا و با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، امسال براي چهاردهمین سال متوالى برگزار مي شود. در سالهاي اخير در اين جشنواره به طب رضوي نيز پرداخته شده است.

وي ادامه داد: وزارت علون تحقيقات و فناوري از دوره قبل كميته دانشجويي را شكل داد.وزارت بهداشت نيز امسال در حوزه طب رضوی با تشكيل كميته نظام سلامت در اسلام در جشنواره حضور پيدا مي كند تا افراطي گرى اتفاق نيفتد. 

خدادوست افزود: وزارت بهداشت با رويكردي علمى با استفاده از ظرفيت هاي تخصصى، نشست هاي هم انديشى برگزار مي كند و جامعه پزشكى را در استفاده از ظرفيت دين در سلامت معنوى آشنا مى كند. همايشى در دي ماه در مشهد با محوريت جشنواره امام رضا برگزار مي شود و كتاب "مجموعه مقالات مربوط به آموزه هاي ديني در سلامت" چاپ مى شود.

وي بيان كرد: در جشنواره بين المللى امام رضا "نظام سلامت در اسلام" تبيين و ديدگاه تخصصي وزارت بهداشت در حوزه استفاده از آموزه هاي ديني ارائه مي شود.

احداث داروخانه هاى سنتى در راستاى اهداف انجمن داروسازان است
خدادوست در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبنى بر مخالفت انجمن داروسازان در راه اندازى داروخانه هاى سنتي گفت: استقبال روزافزون مردم براي استفاده از داروهاي گياهي،گياهان دارويي و درمان هاى سنتي بر هيچ كس پوشيده نيست. وظيفه متولي سلامت هم ارائه خدمات ايمن به مردم است.

وي ادامه داد: در اين داروخانه ها گياهان دارويي بسته بندي شده با استانداردهاي تعريف شده و كمترين ميزان ميكروب عرضه مي شود و مسئوليت فني آن بر عهده داروسازان است. 

خدادوست با اشاره به سهم پنج درصدي درآمد داروخانه هاي معمول، افزود: توسعه داروخانه هاي سنتي در راستاي اقتصاد مقاومتي و بند 'ه' قانون پنجم توسعه است. از طرفي دسترسي مردم افزايش يافته و فرصتي براي اشتغال زايي دارو سازان فراهم شده است.

پایان/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان