۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت حق ندارد عزت ملت را فدای یک همایش کند/ نباید در خاک خودمان به تحریم‌های انگلیسی گردن بنهیم
کد خبر: ۲۱۴۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون امنیت ملی:

دولت حق ندارد عزت ملت را فدای یک همایش کند/ نباید در خاک خودمان به تحریم‌های انگلیسی گردن بنهیم

یک نماینده مجلس گفت: دولت تحت هیچ شرایطی حق ندارد عزت این کشور و ملت ایران را فدای برگزاری یک همایش کند.

دولت حق ندارد عزت ملت را فدای یک همایش کند/ نباید در خاک خودمان به تحریم‌های انگلیسی گردن بنهیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن برگزاری همایش انگلیسی در تهران با تعیین شرایط برای حضور افراد تحت تحریم گفت: دولت روحانی و وزرای ایشان نباید به قیمت زیر سوال بردن عزت مردم ایران تعاملات اقتصادی برون مرزی را توسعه دهند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی در روزهای آتی در تهران با همکاری دولت انگلستان گفت: بر اساس شنیده ها این همایش توسط وزارت ارتباطات و یک شرکت انگلیسی بر عهده دارد که گفته می شود در فرم ثبت نامی آن قید شده افراد و یا شرکت های تحریمی اتحادیه اروپا، دولت انگلستان و یا افراد حقیقی و حقوقی تحریم شده بر اساس مقررات بین المللی حق شرکت در آن را ندارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این رویه وزارت ارتباطات و دولت تاکید کرد: افزایش تعاملات اقتصادی در سایه برجام خواسته همه از دولت روحانی است اما اگر چنین همایشی با این شرایط برگزار شود، نه تنها مورد قبول و تاکید نیست بلکه به شدت محکوم است.

وی ادامه داد: دولت تحت هیچ شرایطی حق ندارد عزت این کشور و ملت ایران را فدای برگزاری یک همایش کند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: باید در همه موارد با تحریم های ظالمانه مبارزه کرد نه این که در خاک پایتخت نظام اسلامی همایش برگزار کنیم و به این تحریم ها گردن بنهمیم.

جمالی نوبندگانی در این خصوص افزود: واقعا جای تاسف دارد اگر این همایش برگزار شود و یک وزیر دولت جمهوری اسلامی در آن سخنرانی کند در شرایطی که به طور مثال وزیر دفاع فرد تحریمی این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: اگر این همایش با این شرایط برگزار شود، بدون شک وزیر ارتباطات و دولت باید در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:امیدوارم آقای واعظی در اثر بی احتیاطی از شرایط این همایش بی اطلاع باشند و هر چه سریع تر در جریان قرار گرفته و مانع از برگزاری همایشی شوند که به قیمت پذیرش ذلت بار تحریم و زیر سوال بردن عزت ملت ایران است.

روزهای 16 و 17 شهریور در تهران همایش "ایران کانکت 2016" یا همکاری شرکت انگلیسی و وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیر ساخت های ایران برگزار می شود.

دبیرخانه این همایش در فرم ثبت نامی آن قید کرده است که کلیه افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی که تحت تحریم بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان هستند حق شرکت در این همایش را ندارند.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان