۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کارآفرینی از اولویت‌های مهم دانشگاه پیام نور است/ باید تجربه و تخصص را در کنار تحصیل به دانشجویان انتقال دهیم
کد خبر: ۲۱۴۰۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین:

کارآفرینی از اولویت‌های مهم دانشگاه پیام نور است/ باید تجربه و تخصص را در کنار تحصیل به دانشجویان انتقال دهیم

سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به کارآفرینی به عنوان اولویت بارز دانشگاه پیام نورگفت: باید بتوانیم تجربه و تخصص را در کنار تحصیل به دانشجو انتقال دهیم تا مشکل بیکاری دانشجویان را کاهش داده و توان و تخصص لازم فارغ التحصیلان را در محیط کاری فراهم آوریم.

 کارآفرینی از اولویت‌های مهم  دانشگاه پیام نور است/ باید تجربه و تخصص را در کنار تحصیل به دانشجویان انتقال دهیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سیدرضا مهرنیا سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین در نشست با اصحاب رسانه که عصر روز گذشته(شنبه) در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بر اساس آیین نامه‌های آموزشی وزارت علوم به عنوان آموزش از راه دور انتخاب شده است.
وی افزود: باتوجه شرایط و مقتضیات کشور و برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی در راستای اعتلای دانشجویی در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افراد در مقاطع مختلف پشت کنکور می‌ماندند که سرانجام با این گام توسط وزارت علوم و با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه پیام نور گسترش یافت.

10 هزار و 915 دانشجو در مرکز دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند
این مسئول در ادامه بیان کرد: استان قزوین علاوه بر مرکز دانشگاه پیام نور؛ دارای 9 مرکز واحد است که 3 واحد به عنوان مرکز آموزشی و مابقی به عنوان واحدهای آموزشی تحت نظارت استان هستند.
مهرنیا با اعلام اینکه در حال حاضر 10 هزار و 915 دانشجو در مرکز دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار دانشجو در مرکز قزوین مشغول به تحصیل هستند.
سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین با بیان اینکه 574 پایان نامه حاصل بازخور مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است، گفت: در طی سال‌های گذشته به‌خصوص از 91 تا 94 حدود 9 هزار فارغ التحصیل در مقاطع مختلف داشته‌ایم.
وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین 110 رشته در مقطع کارشناسی و 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

بیش از 80 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان بومی هستند
این مسئول خبر داد: حدود 19 آزمایشگاه مجهز در بخش ابزارآلات بخش شیمی و اکتشافات معدن و دیگر بخش‌ها در سطح استان وجود دارد که از بی‌نظیرترین امکانات دانشگاهی در سطح استان و شاید در سطح منطقه‌ای کشور در شمال غرب کشور محسوب می شود.
مهرنیا اظهار کرد: بیش از 80 درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان بومی و 20 درصد باقی مانده به عنوان دانشجویان غیر بومی استان‌های همجوار هستند.
سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین اذعان کرد: مجموع پیام نور در حال حاضر 64 عضو هیئت علمی در قالب‌های استادیار، دانشیار و استاد تمام دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 130 مقاله علمی پژوهشی با نمایه‌های بین المللی حاصل فعالیت‌های اعضای هیئت علمی بوده است، اضافه کرد: در چند ساله اخیر 11 تبدیل ارتقاء پایه از استادیاری به دانشیاری و استادیاری داریم.

دانشگاه پیام نور از لحاظ علمی جایگاه استاندارد و متعادلی دارد
این مسئول با بیان اینکه پیام نور جزء مفاخر پژوهشی استان قزوین هستند، تشریح کرد: دانشگاه پیام نور از لحاظ علمی جایگاه استاندارد و متعادلی دارد و به نوعی بانک اطلاعاتی و پژوهشی استان محسوب می‌شود.
مهرنیا با اشاره به کارآفرینی به عنوان اولویت بارز دانشگاه پیام نور توضیح داد: باید بتوانیم تجربه و تخصص را در کنار تحصیل به دانشجو انتقال دهیم تا مشکل بیکاری دانشجویان را کاهش داده و توان و تخصص لازم فارغ التحصیلان را در محیط کاری فراهم آوریم.

30 درصد از کتب دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود
سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین با بیان اینکه پیام نور دانشگاه کتاب بوده و کتاب محور نیز خواهد ماند عنوان کرد: شعار دانشگاه پیام نور کیفی سازی دستورالعمل‌ها در بهبود کیفیت و افزایش تخصص دانش آموختگان است.
وی تصریح کرد: حدود 30 درصد از کتب دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌های کشور تدریس و پیش بینی می‌شود که در چند سال آینده به 80 درصد نیز برسد .
این مسئول ابراز کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه مردمی و بومی گرا محسوب می‌شود و این عامل سبب آسایش خاطر بسیاری از خانواده از جهت تحصیل در محل زندگی باشد.
مهرنیا خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور با شرایط حاکم بر جو و فضای آموزشی کشور گام به گام حرکت کرده و چه بسا نیز جلوتر از ساز و کارهای کشور قدم برداشته است.
سرپرست دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به ارتباط مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور موفقیت‌های نسبی در این زمینه‌ها داشته است که امیدواریم بتوانیم به جایگاه‌های بالاتری برسیم.

ایجاد نشاط فرهنگی از اولویت‌های دانشگاه پیام نور است
وی در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور استان قزوین پوشش بسیار خوبی از رشته گرایش‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که در حوزه‌های علوم انسانی، هنر، علوم پایه وفنی و مهندسی گسترش یافته است.
این مسئول ایجاد نشاط فرهنگی از اولویتهای دانشگاه پیام نور خواند و گفت: تکریم ارباب رجوع ایجاد نشاط فرهنگی و روحیه در دانشجو بر اساس دستور مقام عالی ریاست به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده که باید در راستای آن گام بردارند.
مهرنیا در پایان با بیان اینکه پذیرش بدون آزمون پیام نور ویژگی منحصر به فرد پیام نور است، گفت: با توجه به چشم انداز در نظر گرفته شده برای سال جاری در نظر داریم رشد 5 درصدی را در دانشگاه سراسر کشور داشته باشیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان