۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مردم از نظر معیشت در تنگنای جدی قرار دارند/ معضل بیکاری پنجه در گلوی جوانان و به ویژه تحصیل‌کردگان انداخته
کد خبر: ۲۱۳۹۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در نطق میان دستورمجلس:

مردم از نظر معیشت در تنگنای جدی قرار دارند/ معضل بیکاری پنجه در گلوی جوانان و به ویژه تحصیل‌کردگان انداخته

حاج داود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرزگفت : مردم از نظر معیشتی در تنگنای جدی قرار دارند، قدرت خرید آن‌ها به شدت کاهش یافته، معضل بیکاری پنجه در گلوی جوانان و به ویژه تحصیل‌کردگان انداخته و اگر به زودی برای حل این معضل آسیب‌شناسی نشود، صدمات جبران‌ناپذیری را باید متحمل شویم .

 مردم از نظر معیشت  در تنگنای جدی قرار دارند/ معضل بیکاری پنجه در گلوی جوانان و به ویژه تحصیل‌کردگان انداخته
به گزارش صبح قزوین ؛داود محمدی درنطق میان‌دستور روزیک شنبه خود، دهه کرامت و کسب دو مدال طلا در المپیک ریو را تبریک گفت و افزود: فرصت کوتاهی که مردم در اختیار ما گذاشته‌اند با چشم‌ به هم زدنی سپری می‌شود؛ وظیفه ما این است که با اغتنام فرصت پیش رو در این آزمون الهی با وحدت و صمیمیت حول محور ولایت فقیه در راستای اعتلا و کارآمدی نظام کوشا باشیم و باور کنیم که قوای سه گانه در نقش ستون‌هایی برای نگهداری و نگهبانی از سازه نظام هستند و تضعیف و اختلال در هر یک از این ستون‌ها موجب ورود آسیب به کل بنا خواهد شد.

او تاکید کرد: می‌توان با وجود محدودیت منابع و فرصت‌ها در همین ابتدای دوره با تعیین نقشه‌ راهی عالمانه و با برنامه‌ریزی متقن به سمتی حرکت کنیم که خروجی آن، حل مشکلات استان باشد و کشورمان را از مشکلات رهایی بخشد به نحوی که در پایان دوره شاهد حل بخشی از معضلات و رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رضایتمندی عمومی باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: گذرگاه نیل به این اهداف، از مسیر تحقق بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی می‌گذرد که باید جزو اولویت‌های اول مجلس و دولت قرار گیرد و به عنوان ستون فقرات برنامه ششم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح شود. این امر محقق نخواهد شد مگر با رسیدن به درک مشترک در خصوص سپردن امور به شایستگان، چابک‌سازی دولت و توجه عملی و غیر شعاری به خصوصی‌سازی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، حمایت از تولیدات داخلی، اصلاح نظام بانکی،‌ پرهیز از خام‌فروشی و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان.
محمدی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز چشم امید به مسئولین به ویژه مجلس شورای اسلامی است؛ مردم از نظر معیشتی در تنگنای جدی قرار دارند، قدرت خرید آن‌ها به شدت کاهش یافته، معضل بیکاری پنجه در گلوی جوانان و به ویژه تحصیل‌کردگان انداخته و اگر به زودی برای حل این معضل آسیب‌شناسی نشود، صدمات جبران‌ناپذیری را باید متحمل شویم؛‌ امروز معضل اعتیاد و طلاق، دوام و قوام خانواده‌ها را در معرض خطر جدی قرار داده و باید با تغییر نگاه از نگرش امنیتی به نگاه اجتماعی و فرهنگی، خانواده‌ها را نجات دهیم؛‌ همه ما در قبال مردم وظیفه داریم، همه ما به مردم بدهکاریم و مسئولیت داریم از مشقات و آلام مردم بکاهیم.

داود محمدی این پرسش را نیز مطرح کرد که چرا باید در شرایطی که پرداخت حقوق حداقلی کارگران زحمت‌کش ماه‌ها به تاخیر می‌افتد و دریافتی اندک بازنشستگان،‌ کفاف گذران 10 روزه زندگی آن‌ها را نمی‌کند،‌ عده معدودی بی‌مسئولیت و بی‌تعهد با دریافت حقوق‌های نجومی، مردم و اقشار کم‌درآمد را متالم سازند و به اعتماد عمومی و اکثریت مدیران پاکدست و متعصب خدشه وارد کنند؟‌

رییس کمیسیون اصل 90 از برخورد روسای قوا در رابطه با حقوق‌های نجومی تشکر کرد و گفت که کمیسیون اصل 90 نیز در راستای اجابت فرمایشات رهبری نسبت به قانون جامعه و کارشناسی نسبت به ساماندهی این نابسامانی اقدام خواهد کرد.

داود محمدی در بخش دیگری از تطق خود با اشاره به عدم پرداخت پول گندمکاران گفت:چرا به فریاد کشاورزان نجیب و قانع کعه بیش از دو ماه است گندم خود را تحویل دولت داده اند و هنوز پول خود را نگرفته اند رسیدگی نمی شود.

وی افزود:چرا به بلاتکلیفی معلمان حق التدریسی و شرکتی ها و جامانده از جذب وخرید خدماتی ها و آنهایی که سالها در آموزش و پرورش خدمت کرده اند پایان داده نمی شود؟

محمدی با اشاره به موافقت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدور مجوز ماده 215 انتقال آب طالقان به قزوین بیان کرد:جا دارد از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در ملاقات اخیر اینجانب با ایشان به دلیل دستور اعطاء مجوز صدور ماده 215 جهت انتقال آب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای استان تقدیر نمایم.

رییس مجمع نمایندگان استان در پایان صحبت های خود از رییس جمهور دعوت کرد با سفر به استان به حل مشکلات استان قزوین بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان