۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین موافقت پاکستان با گشایش دفتر طالبان در قطر
کد خبر: ۲۱۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به بهانه تسهیل صلح و امنیت مطرح شد

موافقت پاکستان با گشایش دفتر طالبان در قطر

پاکستان موافقت خود را با تاسیس دفتر طالبان در قطر اعلام کرد.

موافقت پاکستان با گشایش دفتر طالبان در قطر
به گزارش صبح قزوین به نقل از ال اچ وی نیوز، پس از نظر مثبت افغانستان و آمریکا با گشایش دفتر طالبان در قطر، مقامات پاکستانی نیز از این امر استقبال کردند.
هدف از این کار تسهیل مذاکره با طرف‌های درگیر جهت دستیابی به امنیت و صلح در افغانستان اعلام شده است.

اسلام آباد قبلاً با بازگشایی دفتر طالبان مخالف بود ولی پس از تلاش های آمریکا و انگلیس، این کشور نیز به ناچار از این موضوع تبعیت کرد.
گفته می شود علاوه بر آمریکا و انگلیس، عربستان نیز نقش ویژه ای در انتخاب قطر به عنوان مقر طالبان در منطقه ایفا کرده است.

"حنا ربانی" وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه 4 مارس گفت: " ما از همه ابتکار ها از جمله بازگشایی دفتر دوحه که به صلح و امنیت کمک می کند استقبال می کنیم.
"

بازگشایی دفتر طالبان در قطر در حالی است که این کشور روابط دوستانه ای با افغانستان ندارد و عدم حضور نمایندگی این کشور در کابل دقیقاً به همین دلیل بوده است.
با این حال، اینکه چرا دوحه برای این کار انتخاب شده است نمی تواند بی ارتباط با تلاش این کشور برای نقش آفرینی فعال در معادلات منطقه ای باشد.

هرچند عربستان و ترکیه از حامیان طالبان به شمار می آیند، اما با توجه به چهره مثبت دوحه بین کشورهای غربی، این کشورها می کوشند از طریق قطر وارد مناسبات با افغانستان شوند.
 در حقیقت شیوخ عرب به دنبال جداسازی طالبان از بدنه القاعده هستند تا به این وسیله تبلیغات منفی در زمینه جنگ طلبی طالبان را خنثی کنند.

انتهای پیام/1002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان