۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین یک روز کاری مجلس به موضوع نظارت اختصاص یابد/ نظارت کمرنگ شود، نظرات شخصی جایگزین قانون می‌شود
کد خبر: ۲۱۳۷۹۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

یک روز کاری مجلس به موضوع نظارت اختصاص یابد/ نظارت کمرنگ شود، نظرات شخصی جایگزین قانون می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب از اولویت‌های مجلس است، گفت: وقتی نظارت کمرنگ شود نظرات شخصی افراد در مقام اجرا جایگزین اجرای برنامه و اسناد بالادستی می‌شود.

یک روز کاری مجلس به موضوع نظارت اختصاص یابد/ نظارت کمرنگ شود، نظرات شخصی جایگزین قانون می‌شود

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست امروز (یکشنبه 24 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، افزود: بر این باوریم که خانه ملت خون بهای شهیدان و حقوق محرومان و چراغ فروزانی است که آحاد ملت با اقداماتش برای رسیدن به قله‌های سلامت و عدالت در جامعه دل بسته‌اند، نمایندگان در قبال مردم و امور کشور مسئولند و مسئولان در قبال نمایندگان پاسخگو هستند؛ کوچکترین کم توجهی در پاسخگویی به مجلس یعنی تضعیف جایگاه ملت و این پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای پیشبرد امور و تقویت شأن نمایندگان همگی وظیفه داریم و این وظیفه بر هیأت رئیسه مجلس سنگین‌تر است؛ پیشنهاد می‌شود برای تعامل بیشتر و انتقال خواسته‌های به حق نمایندگان هیأت رئیسه مجلس به طور مستمر با دولت و قوه قضائیه جلسات مشترک داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی نمایندگان ملت بعد نظارتی است، افزود: کمتر نماینده‌ای است که نگوید ساز و کار نظارتی مجلس ناکارآمد است، برای مبارزه موثر با فقر و فساد و تبعیض و اجرای قوانین نیازمند یک ساز و کار نظارتی قوی و مستمر هستیم.

وی یادآور شد: بنده به طور خاص پیشنهاد می‌کنم یک روز کاری مجلس به موضوع نظارت اختصاص یابد، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بررسی گزارش‌های دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 و در کنار آن نقشه راه توسعه کشور با ملاک و معیار قوانین بالادستی یک ضرورت انکارناپذیر است.

رنجبرزاده تاکید کرد: اگر امروز مسئله مهم و اولویت‌دار کشور اقتصاد مقاومتی است پس چرا نباید مجلس این موضوع را هفتگی در دستور کار خود قرار دهد، موضوعات مطرح شده در صحن علنی نظارتی مجلس اقدامات دستگاه‌های موفق از ناموفق را مشخص می‌کند؛ پس از گذشت 37 سال شاید ضرورت داشته باشد بعد نظارتی بر بعد قانونگذاری با این همه تورم قوانین ترجیح و اولویت داده شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم ادامه داد: نظارت دقیق، مستمر و مستند به قوانین بالادستی بی‌شک می‌تواند نظام را به اهداف عالیه و بلند خود نزدیک کند و اعتماد عمومی را تقویت نماید، اگر نظارت به مفهوم حقیقی و واقعی وجود داشت امروزه اجرای قوانین برنامه و سند چشم‌انداز را رها شده نمی‌یافتیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: وقتی نظارت کمرنگ شود نظرات شخصی افراد در مقام اجرا جایگزین اجرای برنامه و اسناد بالادستی می‌شود. باید از خود سوال کنیم چرا در بحث حمایت از تولید و اشتغال پایدار و تشکیل شبکه ملی اطلاعات در قانون برنامه که به آن تأکید شده است توجهی نگردیده و در عوض قاچاق کالا و زد و بندهای مالی و اقتصادی مشاغل کاذب جایگزین نیازهای واقعی جامعه به ویژه جوانان و تحصیلکرده‌ها می گردد.

وی یادآور شد: اعتماد عمومی سرمایه نظام جمهوری اسلامی است و از تریبون خانه ملت اعلام می‌کنیم هر کس در هر مقام و موقعیتی به هر نحوی عمل کند که به اعتماد عمومی آسیب برساند خواسته یا ناخواسته به جنگ با نظام برخاسته است و مجلس ریشه اینگونه اقدامات را می خشکاند.

رنجبرزاده تاکید کرد: امروز برای پیشرفت و توسعه ایران 4 اولویت را برای کشور پیشنهاد می‌کنم؛ اصلاح سیستم نظام بانکی، ساماندهی عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای خارجی و داخلی، مدیریت صحیح آب و خاک و استفاده به موقع و مناسب از منابع نفت و گاز.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم ادامه داد: ما ملت ایران ریشه تمام موانع، پیشرفت و توسعه ایران و جهان بشریت را در نقشه شوم آمریکایی و صهیونیستی جستجو می‌کنیم؛ امروز مدعیان حقوق بشر با تشکیلات سازمان یافته، آمریکایی، صهیونیستی و سعودی با خلق جریانات ضد بشری همچون داعش و تکفیری‌ها با کشتار کودکان، زنان و مردان در یمن، فلسطین، سوریه و عراق حیثیت سازمان‌های حقوق بشر را به حراج گذاشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد:  صدای رسای خانه ملت ایران رفع ظلم و ستم بر ملت‌های منطقه است و در این راستا تقویت جبهه مقاومت در برابر استکبار و یاری رساندن به مظلومان را جزو وظایف اصلی و انسانی خود و راهبرد تغییرناپذیر جمهوری اسلامی می‌دانیم و به پاسداران حریم ولایت و انسانیت و بشریت در جبهه مقاومت خدا قوت و دست مریزاد می‌گوییم.

وی یادآور شد: حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب از اولویت‌های مجلس است، دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای یک دستاورد بزرگ برای کشور می‌دانیم که دشمن برای توقف آن برنامه دارد که ابتدا با زبان تهدید وارد شد و امروز ادبیات دشمنی خود را از تهدید به مذاکره تغییر داده است.

رنجبرزاده تاکید کرد: دشمن یک روز با حمله سایبری به جنگ هسته‌ای دانشمندان آمد که لشکریان آنها خوار و ذلیل و شکست خورده بازگشتند و امروز از پنجره مذاکره برای توقف توان علمی و عملی و بومی دانشمندان ایران برخاسته اند؛ این بار نیز به قضاوت همگان شکست خورده‌اند؛ شکست از آن جهت که حقانیت ملت ایران در سطح جهان به اثبات رسید و پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به حقیقت پیوست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس وظیفه قانونی خود می‌داند در صورت عدم پایبندی دولت و کنگره آمریکا در اجرای تعهدات دولت را مکلف کند مقدمات راه‌اندازی مجدد کامل چرخه سوخته هسته‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان