۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی پتروشیمی‌ها بود/ گوشی‌های هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود
کد خبر: ۲۱۳۷۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی پتروشیمی‌ها بود/ گوشی‌های هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی‌های اخیر در پتروشیمی‌ها شده که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی صادر کرده است.

ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی پتروشیمی‌ها بود/ گوشی‌های هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی در حوزه سایبری تهدید کننده جمهوری اسلامی ایران هستند و تلاش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که به ساختار سایبری ما حمله کنند.

وی افزود: اقداماتی برای مقابله با این حملات هم انجام شده و آسیب پذیری‌های سطحی تعیین تکلیف شده است که امیدواریم با رفع آنها دیگر شاهد این تهدیدها و حملات سایبری نباشیم.

جلالی درخصوص عدم استفاده مسئولان کشورهای پیشرفته از گوشی‌های هوشمند و راهکار درنظر گرفته شده در ایران، گفت: گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: گوشی‌های هوشمند به لحاظ قدرت پردازش و ابزارهایی که دارند، می توانند تهدیدات زیادی را برای مسئولان داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی با بیان اینکه دستورالعمل هایی برای این موضوع تهیه و در کمیته دائمی پدافند غیر عامل مطرح شده است، گفت: پنج رویکرد جدی در این دستورالعمل‌ها دنبال شده است، که آموزش و فرهنگ سازی برای مسئولان یکی از آن رویکردهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: کمیته دائمی این سازمان در این خصوص مکلف شده است تا برنامه‌های آموزشی برای تمام مسئولان دارای سطح اطلاعاتی بالا برگزار کند. این برنامه‌های آموزشی را آماده کرده‌ایم و از ابتدای هفته دولت آنها را آغاز خواهیم کرد.

جلالی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در چند پتروشیمی گفت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی در این پتروشیمی‌ها شده که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی را صادر کرده است.

وی تاکید کرد: باید ساختارهای مقابله با این حوادث در حوزه‌هایی مثل ماهشهر، عسلویه و مناطق نفت خیز خوزستان و اهواز را ایجاد کرد که در کاری مشترک با سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نفت باید برای مناطق یاد شده، فرمانده تعیین شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: امیدواریم پس از تعیین فرمانده طرح های لازم و تمرین های جدی صورت گیرد.

جلالی در خصوص احتمال حملات سایبری و ایجاد آتش سوزی در پتروشیمی‌های کشور نیز گفت: حوادث پتروشیمی‌ها را بررسی کرده‌ایم و به این جمع بندی که حملات سایبری باعث این آتش سوزی‌ها شده باشند، نرسیده‌ایم تا بخواهیم از کشور خاصی نام ببریم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان