۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توسعه فرهنگ کارآفرینی ترجمه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است
کد خبر: ۲۱۳۷۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

توسعه فرهنگ کارآفرینی ترجمه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت ۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی، ترجمه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است.

توسعه فرهنگ کارآفرینی ترجمه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و شرکت 130 نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.
عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: در شرایط فعلی رسالت آموزش و پرورش تربیت نسلی مومن، فکور و کارآفرین است از این رو این سه شاخصه، مجموع شایستگی‌هایی است که برای یک دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود.

شرکت 4 میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی
وی افزود: مدرسه موفق مدرسه‌ای است که در این شاخصه‌ها ارزیابی قابل قبولی کسب کنند و دانش‌آموزانش از مهارت تفکر خلاق، اقتصادی، منطقی و تیمی برخوردار باشند که این مهم با مشارکت و همکاری اولیا محقق می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت 4 میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور در جشنواره نوجوان خوارزمی در سطح مدارس خاطرنشان کرد: اهداف آموزش و پرورش باید مبتنی بر نیاز و واقعیات جامعه باشد.
وی تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری امری فطری است و باید فرصت و زمینه رشد آن فراهم شود که جشنواره خوارزمی با تبلور ظهور اهداف تعیین شده شرایط مناسبی برای تحقق این امر است چراکه این جشنواره به رشد مهارت تفکر و کارآفرینی کمک می‌کند.
محبی عنوان کرد: توسعه فرهنگ کارآفرینی، ترجمه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است از این رو باید دانش‌آموزان را طوری برای آینده کشور تربیت کنیم که با خودساختگی و کسب مهارت کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق سازیم.

استقلال طلبی، ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های اساسی کارآفرینی است
وی با اشاره به اهمیت یادهی مهارت‌های زندگی و کسب و کار در مدارس تصریح کرد: هم‌اکنون مهارت‌های زندگی و به ویژه کارآفرینی در میان دانش‌آموزان از رشد مطلوبی برخوردار نبوده از این رو باید بازنگری اساسی در روش‌ها و ماموریت‌ها صورت گیرد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: استقلال طلبی، ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های اساسی کارآفرینی است که باید آموزش‌های لازم برای کسب این مهارت‌ها به دانش‌آموزان ارائه شود.
وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استانی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت عنوان کرد: انتظار داریم با تشکیل بازارچه و نمایشگاه، مهارت تولید، عرضه و فروش به دانش‌آموزان آموزش داده شود و برای آموزش سبک زندگی وقت بیشتری گذاشته شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان